Owkeej ik ben bezig met een case te bouwen van alu. Nou wou ik em graag gaan verven. Dus ik naar de Gamma Praxis whatever, ff snel berekent hoeveel ik nodig heb voor 2 lagen. Blijkt dat ik zo'n groot potje nodig heb. Ik d8 zelf dat Hammerite het mooiste en gemakkelijkste was voor een case te verven (een stuk alu dus). Maar ik kijk ff, damn bekant 25 pleuro voor zo'n piele potje waar ik misschien maar net genoeg aan heb. Dat vind ik dus niet geinig aangezien heel het project al meer heeft gekost als ik gedacht had. Dus weet er iemand waar een nep hammerite te koop is. Of moet ik het niet met hammerite doen?
Uhh, al eens gezocht op de site's van doe-het-zelf zaken? Zelf heb ik die Motip verf gebruikt (ook bij Gamma btw).
Jah maar het voordeel van Hammerite is dat het gewoon gelijk erop kan, geen grondzooi, nix niet aflakken, gewoon zo erop en het is perfect. Die motip is dat goedkoper dan?
Motip is geloof ik iets van 10 pleuro. Enne, die Motip, heb ik gewoon zonder grondlaag gespoten. Alleen een beetje opschuren en spuiten maar (niet vergeten te ontvetten). Gewoon steeds een dun laagje.
Uhh, tja aflakken, zelf niet gedaan, maar ik denk dat het wel beter is als je vaak met je kast rondrent
.
Uhh, tja aflakken, zelf niet gedaan, maar ik denk dat het wel beter is als je vaak met je kast rondrent
Denk dat jij aan 1 zo'n ielepotje wel genoeg hebt hoor. En 2 lagen waarom dat hammerite is supposed to be goed in 1 laag.
En btw liever drie potjes nep van 13 euro dan? Mijn ouder moesten het plafonf witten. Keus: Latex erkend merk 180 gulden, merk X aanbieding 50 gulden.
Moeder: We nemen die van 50 euro dies veeel goedkoper
Vader na 5 lagen
GVD is nog steeds niet dekkend !!!
En btw liever drie potjes nep van 13 euro dan? Mijn ouder moesten het plafonf witten. Keus: Latex erkend merk 180 gulden, merk X aanbieding 50 gulden.
Moeder: We nemen die van 50 euro dies veeel goedkoper
Vader na 5 lagen
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Anoniem: 4614
Hammerite gaat niet op alu!!!
Dan moet je alsnog een keer primen, met Hammerite Non-Ferro primer.
Alu is sowieso heel specifiek wat betreft de primer. Het moet er echt opstaan dat het ervoor geschikt is. Vaak heb je een multi-primer oid nodig.
Dan moet je alsnog een keer primen, met Hammerite Non-Ferro primer.
Alu is sowieso heel specifiek wat betreft de primer. Het moet er echt opstaan dat het ervoor geschikt is. Vaak heb je een multi-primer oid nodig.
Gewoon eerst ff primen, met non-ferro primer van flexa/histor anders hecht het idd niet en daarna met een spuitbus van Motip er over. De spuitbussen kosten ongeveer 6 euro bij de Gamma. De Gamma heeft trouwens ook eigen merk hammerite, maar dat zou ik niet doen als je toch moet gronden.
Pagina: 1