Toon posts:

Lexicon MPX500 vs. Yamaha REV500

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is kiezen toch zo moeilijk altijd :'(

ik weet dat ik al een keer zo'n topic had geopend, maar nu is het heel erg specifiek. Namelijk tussen 2 top apparaten (betaalbaar). ik ben wanhopig ;( . ik moet nu echt kiezen tussen een van de twee om te gaan halen, 'k heb heel snel een hele goede reverb-apparaat nodig maar wil natuurlijk geen spijt van krijgen, in die zin van: shit had ik maar die andere gekocht |:(

Lexicon MPX500
Yamaha REV500

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/ycaservice/mp4model/images/98.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.sospubs.co.uk/sos/feb00/images/lexiconmpx500_1.gif

tussen deze twee wil ik niet naar de prijs kijken :)
het belangrijkste is REVERB (zang) dus andere effecten is voor mij totaal niet belangrijk!

welke van de twee is in jullie ervaring en/of mening "de nummer 1", het moet echt tussen deze twee gaan.

info links:

http://www.sospubs.co.uk/sos/1997_articles/mar97/yamaharev500.html
http://www.sospubs.co.uk/sos/feb00/articles/lexicon.htm
http://www.sospubs.co.uk/sos/sep00/articles/making.htm

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Zolas ik al eerder opgemerkt heb:

De Rev500 is echt zo ontzettend gemakkelijk te bedienen, en klinkt ontzettend goed, en kost bijna niks. Hij is 20bit zonder digitale ingang.

De MPX500 heeft als voordeel een digitale ingang en 24bit conversie, klinkt ook ontzettend goed, kan meer, maar is een stuk duurder en is moeilijker (onduidelijker) te bedienen.

Eigenlijk zou je ze allebei moeten nemen, maar da's natuurlijk geen optie.

Mijn advies (zoals ook al in ander touwtje): Niet te lang twijfelen en een Rev500 gaan halen, en voor het prijsverschil een leuke microfoon meenemen.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu Behringer DSP2024P en kan deze inruilen voor de Lexicon MPX500 + 350 euro erbij betalen.

mijn situatie:
Lexicon MPX500 € 350,-
Yamaha REV500 € 450,- (nieuw)

dit verklaart natuurlijk waarom ik twijfel *D

wat zou jij doen?

ps. microfoon heb ik al (Shure SM58)

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Die Yamaha is veel te duur. Je kunt 'm al kopen voor 300 euro.

De nieuwprijs van de Lexicon is ongeveer 450 euro, en van die Behringer een 170 euro ofzo.

Als je de Yamaha kunt kopen voor 300 euro zou ik dat doen, maar voor deze prijs zou ik voor de lexicon gaan, alhoewel die wel een stuk moeilijker is.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste van harte bedankt voor je reply's

ik kan nergens die Yamaha voor 300 zien :?
alleen in duitsland bij thomann voor 300 (maar weet niet hoe ik moet bestellen zonder creditcard) en ergens in NL voor 361,- (opruiming)

dus opnieuw:

MPX500 €350,-
REV500 €361,-

in mijn geval dus geen prijs verschil meer *D
Een vriend van mij heeft nu een rev500 gekocht (2ehands 500 gulden). En je begrijpt het al: ik wil een beter klinkend apparaat dan hij >:)

rev500 is indedaad makkelijk te bedienen, maar volgens een aantal reviews is de MPX500 ook niet moeilijk (ook LCD-schermpje)

dus: minimaal zal ik de REV500 moeten hebben, maar wil natuurlijk beter hebben dan die vriend van mij (zonder teveel extra geld)

mijn vraag:
kan ik met MPX500 een heldere zang galm krijgen dan die REV500 van hem? (mijn plan is ongeveer dezelfde instellingen gebruiken als hij maar toch een mooiere reverb klank krijgen waar hij jaloers van wordt :D

hardware:
Mackie 1402VLZ-pro
SM58

Verwijderd

Topicstarter
trouwens DaDaJoker, kunnen we hierover uitgebreider praten via MSN ofzo?

tequila4alvin@msn.com

Verwijderd

Topicstarter
schijnbaar niet dus.... :)

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
uhm..sorry maar waarom zon uitgebreide multi-fx kopen als het je alleen maar op de reverb gaat?.. is dat geen geld weggooien?.. die mpx500 kan 5 fx in willekeurige volgorde zetten terwijl de reverb mooi blijft.. das kwaliteit waar je voor betaald.. maar als je dat niet nodig hebt?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ff hier verder ipv synthforum :P hehe
als je alleen voor REV gaat, dan moet je wel die elxicon kopen :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Uhmmm Nikao:

Volgens mij ben je in de war met een MPX1 of PCM 90/91 ofzo.

De MPX 500 kan dacht ik maar 2 (twee) effecten tegelijkertijd produceren.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
een reply van iemand:

ik heb zelf een rev500 en een ex-huisgenoot van me heeft een mpx100 die qua klank wel vergelijkbaar is met de mpx500...

als je het puur voor de echte natuurlijke reverbs doet, dan wint de lexicon het op ieder vlak zonder problemen. zeker als je het over iets van vocalen of live instrumenten heengooit...

voor electronische klanken, en zeker analoge, vindt ik de yamaha net iets warmer klinken.

klopt dit?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1