Toon posts:

[Cooling] kan geen keuze maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met een orkaan in me kamer. heb ooit een Thermaltake Dragon Orb 3 gekocht (7200RPM versie) maar die maakt me een pokke herrie, niet meer leuk gewoon. Ik zit met een Duron 1200 (maar wou ook nog wel eens een athlon er weer terug in hebben)

Ik wil dus een rustigere Heatsink+Fan combo, het gaat mij voornamelijk om de geluidsproductie.

Moi keuze us gevallen op de alom bekende Zalman CNPS6000CU
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/162-189K.GIF en de Titan TTC-D5TB(TC) Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/225-251K.GIF
(het gewicht van de zalman is no prob, heb er de dragon orb aan gehad en dat is er een die je niet graag in de lucht naar je kop wilt zien zweven)
ik kan bijna geen nuttige reviews vinden over de titan, dus zijn er mensen die het wel weten?

specs:
Titan:
-Grootte (incl. koeler): 80 x 80 x 66,5 mm.
-Grootte van de koeler: 80 x 80 x 25 mm.
-Vermogen: 2,94 Watt
-Toerental: 3600 RPM.
-Luchtverplaatsing: 42,6 m³/h
-Geluidsproductie: < 29 dBA

Zalman:
-Grootte: 95~110 x 63 x 65 mm.
-Grootte van de koeler: 92 x 92 x 25 mm.
-Gewicht: 550 gram
-Toerental: 1600 ~ 2800 RPM.
-Geluidsproductie: 20 ~ 36 dBA

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

kheb een leuke aanrader:
Thermalright AX-7
werkt ook met rotfan ok, tis een 80*80 met een koperen grondstuk en grote alu dingen erop
zet er een leuke 80 mm fan oip en hij koelt als een tierelier en hij werkt neit met schreven, maar met een 3potigeclip

en hij snie eens heel duur, 48 euro, voor een denderende performance, hem aarje hebt niet zo'n superperformance nodig toch?
hij wordt neit heel heet ofwel?

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 00:38 schreef Okyah het volgende:
voor een denderende performance
en voor een denderend geluid > 52.5 dBA. maar die heatsink lijkt me wel leuk jah. bedankt zal eens verder kijken

Verwijderd

Die Titan TTC-D5TB(TC) heeft ook een variabel toerental. Die "TC" staat voor Temperature Control, dus het aantal toeren wordt bepaald door de temperatuur van je processor.

Uiteraard neemt met het aantal toeren, ook de geluidsproductie toe...

Zoek eens bij google op TTC-D5TB, dan komen er vanzelf een aantal reviews boven drijven (meeste in het Duits).

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Op maandag 10 juni 2002 00:38 schreef Okyah het volgende:

kheb een leuke aanrader:
Thermalright AX-7
werkt ook met rotfan ok, tis een 80*80 met een koperen grondstuk en grote alu dingen erop
zet er een leuke 80 mm fan oip en hij koelt als een tierelier en hij werkt neit met schreven, maar met een 3potigeclip

en hij snie eens heel duur, 48 euro, voor een denderende performance, hem aarje hebt niet zo'n superperformance nodig toch?
hij wordt neit heel heet ofwel?
Okah, wil je even je post nalezen voordat je hem plaatst van dit leest heel vervelend. Tnx.

Enne nee sorry heb geen ervaring denk wel dat je met de zalman een veilige keus maakt omdat veel tweakers hem hebben hiero. Misschien ontdek je met die andere wel een superkoeler maar je loopt het risico alsnog met een lawaaige fan te moeten werken. Heb zelf een coolermastertje op mijn 1333

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
volgens mij is de ThermalTake Vulcano 7+ ook heel goed. Ik heb testen gelezen en dat was best goed. Die kost maar 25€ oid. Dies iig beter dan de zalman waaier.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 08:02 schreef Catch22 het volgende:
volgens mij is de ThermalTake Vulcano 7+ ook heel goed.
:) de dragon orb was ook thermaltake. vertrouw dat merk niet meer

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 19:04

sKitZo

:)

Op maandag 10 juni 2002 00:33 schreef -StraracZ het volgende:
Ik zit nu met een orkaan in me kamer. heb ooit een Thermaltake Dragon Orb 3 gekocht (7200RPM versie) maar die maakt me een pokke herrie, niet meer leuk gewoon. Ik zit met een Duron 1200 (maar wou ook nog wel eens een athlon er weer terug in hebben)

Ik wil dus een rustigere Heatsink+Fan combo, het gaat mij voornamelijk om de geluidsproductie.

Moi keuze us gevallen op de alom bekende Zalman CNPS6000CU
[afbeelding] en de Titan TTC-D5TB(TC) [afbeelding]
(het gewicht van de zalman is no prob, heb er de dragon orb aan gehad en dat is er een die je niet graag in de lucht naar je kop wilt zien zweven)
ik kan bijna geen nuttige reviews vinden over de titan, dus zijn er mensen die het wel weten?

specs:
Titan:
-Grootte (incl. koeler): 80 x 80 x 66,5 mm.
-Grootte van de koeler: 80 x 80 x 25 mm.
-Vermogen: 2,94 Watt
-Toerental: 3600 RPM.
-Luchtverplaatsing: 42,6 m³/h
-Geluidsproductie: < 29 dBA

Zalman:
-Grootte: 95~110 x 63 x 65 mm.
-Grootte van de koeler: 92 x 92 x 25 mm.
-Gewicht: 550 gram
-Toerental: 1600 ~ 2800 RPM.
-Geluidsproductie: 20 ~ 36 dBA
Ik heb die Titan..

opzich geen slechte fan... op mn duron deetie het best goed alleen nu op mn Xp ist een beetje k*t 59 graden idle :s wel overgeclockt dat wel... maar niet echt super veel ofzo... ik zou zelf niet voor deze gaan als je een echt goede koeler wilt. Als het vooral om het geluid gaat.... tja... hijs best stil opzich :)
Pagina: 1