Ik wil voor mijn case mod een gesloopte CD drive gebruiken om de knopjes in te bouwen. Ik heb alle hardware er al uitgesloopt, behalve de lade, de motor en de 2 sensoren...
Kan iemand me helpen met de besturing?
Wat ik al heb:
Een flipflop switch: 1 druk op de knop wisselt tussen open en dichtgaan...

De driver die op het voorgaande schema wordt aangesloten om een output te krijgen (dus open of dicht):

Achter de driver moet de sensor voor het onderbreken van respectievelijk open of dichtgaan, hiervoor heb ik (d8 ik) een PNP transistor nodig.
En als sluitstuk komt een H-bridge besturing om de motor voor of achteruit te laten lopen, oftewel, open of dicht:

Als ik me nou niet vergist komt het geheel er nou zo uit te zien:

Ik heb hier (nog) geen waarden ingevuld voor de componenten maar uit de vorige plaatjes zijn alle subonderdelen er wel weer uit te vissen...
Kan iemand me vertellen of ik het zo goed gedaan heb?
Kan iemand me helpen met de besturing?
Wat ik al heb:
Een flipflop switch: 1 druk op de knop wisselt tussen open en dichtgaan...

De driver die op het voorgaande schema wordt aangesloten om een output te krijgen (dus open of dicht):

Achter de driver moet de sensor voor het onderbreken van respectievelijk open of dichtgaan, hiervoor heb ik (d8 ik) een PNP transistor nodig.
En als sluitstuk komt een H-bridge besturing om de motor voor of achteruit te laten lopen, oftewel, open of dicht:

Als ik me nou niet vergist komt het geheel er nou zo uit te zien:

Ik heb hier (nog) geen waarden ingevuld voor de componenten maar uit de vorige plaatjes zijn alle subonderdelen er wel weer uit te vissen...
Kan iemand me vertellen of ik het zo goed gedaan heb?