cd-rom firmwares nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Op tweakers.net zag ik dat er een firmware update is voor een aantal types cdrom writer. Maar er staat geen changelog bij.

Wat doet een firmware voor een cdrom (writer) zoal. Wat kan er in veranderd worden.

De mijne brandt en leest cd's namelijk. En dat doet ie goed. Dus waarom zijn er?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sommige drives branden en lezen niet goed, en dat wordt opgelost met een firmware update. Zo is voor mijn Philips 8x4x32 brander een aantal keer een nieuwe firmware verschenen, waardoor hij beter kon branden.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 23:53 schreef blackd het volgende:
Sommige drives branden en lezen niet goed.
heb je het nu over individuele drives of echt een heel typenummer dat fout uitgebracht wordt.

Als het het eerste is zet ik die update wel gewoon op mijn harde schijf en update ik zodra mn brander fouten begint te vertonen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 23:56 schreef Pixal het volgende:
heb je het nu over individuele drives of echt een heel typenummer dat fout uitgebracht wordt.
Afaik een hele serie PCRW804K ofzo heet ie van Philips. Deze heeft tot nu toe Firmware versie 2.5, maar heeft ook bijv. 2.1 gehad e.d.

Maar bedenk wel: if it ain't broken, don't try to fix it.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Weten jullie ook waar ik software kan ophalen om een firmwareversie van een brander uit lezen ? Ik gebruik zelf een A-open brander

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:19

Meneer aard

Porsche rulez!

heb ff voor je gekeken hier moet je wezen voor je firmware voor je brander: http://www.aopen.com/tech/download/Optical/default.htm
daar kun je kiezen welke cd-rw je hebt, succes. daar vind je een zelf uitpakkende firmware.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1