ikke doe scheikunde, maar blijf dit jaar zitten... dus daarom vraag ik hier , wat is de temperatuur waarbij koper smelt. staat vast wel in binas, maar die ligt op school , en daar ben ik de komende week niet van plan te komen...
1357 K
Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.
Verwijderd
Wel een beetje lui van je...
Klikken op eerste zoekresultaat in Google (gezocht op melting point copper) en je ziet meteen: Copper: 1357.77 K (or 1084.62 °C).
Klikken op eerste zoekresultaat in Google (gezocht op melting point copper) en je ziet meteen: Copper: 1357.77 K (or 1084.62 °C).
gamn jah, dat staat natuurlijk ook op het net, als de dns van @home het nou deed, is er weeer es me gekapt
(ik heb adres van GoT - net als al mijn favorieten- dus als ip staan en niet als url, daarom kan ik hier nog wel komen)
(ik heb adres van GoT - net als al mijn favorieten- dus als ip staan en niet als url, daarom kan ik hier nog wel komen)
[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]
Verwijderd
ok, dan is het je vergeven.Op zondag 09 juni 2002 23:44 schreef lama het volgende:
gamn jah, dat staat natuurlijk ook op het net, als de dns van @home het nou deed, is er weeer es me gekapt
beter heb beschikking over "frituurpan" die 1400 graden aankan, is zo'n ing van 2 kuub met de binnenkant inhoud van een luciferdoosje(overdreven), dus ik kan koper smeltene en GIETEN!!! ik heb binenkort een pracht van een koelblok....(ja pics komen dan wel)
Nou vooruit dan maar moet toch die 50 posts zien te krijgen:
1) www.google.com
2) Binas tabel 8 (pag18). smeltpunt koper: 1357 K
En die temp mag je lekker helemaal zelf omrekenen naar graden Celsius als je dat nodig vindt
1) www.google.com
En die temp mag je lekker helemaal zelf omrekenen naar graden Celsius als je dat nodig vindt
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
Hmm, make that 150 posts.Op zondag 09 juni 2002 23:46 schreef JedaiNait het volgende:
Nou vooruit dan maar moet toch die 50 posts zien te krijgen:
1) www.google.com
ik weet wel hoe je van kelvin celsius maakt hoor, dat heb ik nog net wel geleerd bij NaSk al, ik ddoe nu 4vwo sk12, ietsje uitgebreider, aar heb weinig gedaan dit jaar, heb eigenlijk alleen wat aan natuurkunde en informatica gedaan , en ANW afgesloten uiteraard)
Eerst 50 voor die andere fora/forums en dan komen later die 150 welOp zondag 09 juni 2002 23:49 schreef M v Akkeren het volgende:
[..]
Hmm, make that 150 posts.En je moet niet onzin gaan posten om in de HK te komen, dat kan je een preventieve ban opleveren.
en weer eentje erbij
edit:
Dacht ik al wel hoorOp zondag 09 juni 2002 23:52 schreef lama het volgende:
ik weet wel hoe je van kelvin celsius maakt hoor, dat heb ik nog net wel geleerd bij NaSk al, ik ddoe nu 4vwo sk12, ietsje uitgebreider, aar heb weinig gedaan dit jaar, heb eigenlijk alleen wat aan natuurkunde en informatica gedaan , en ANW afgesloten uiteraard)
Netjes he? edit ipv nog een post!
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
jah, maar als je maar 64 % an je lessen volgt en dan de helft van de tijd zit te SMSsen, tsja, dan houd je weinig van de lesstof in je hoofd he, ik heb dit jaar werkelijk geeb flikker gedaan...
waarvoor heb je eigenlijk die temp nodig.....zelf gaan smelten
[This space is for rent]
Op maandag 10 juni 2002 07:47 schreef PoweRoy het volgende:
waarvoor heb je eigenlijk die temp nodig.....zelf gaan smelten
Lezen is ook een vakOp zondag 09 juni 2002 23:46 schreef lama het volgende:
beter heb beschikking over "frituurpan" die 1400 graden aankan, is zo'n ing van 2 kuub met de binnenkant inhoud van een luciferdoosje(overdreven), dus ik kan koper smeltene en GIETEN!!! ik heb binenkort een pracht van een koelblok....(ja pics komen dan wel)
(en ik doe alles om naar de 1000 posts te gaan)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Hoe wou je dat smelten en gieten van koper verder nog aan gaan pakken? Want ik zie dat nog niet zo 1.2.3.. gebeuren eigenlijk. ~1100°C is niet niets namelijk.
Verwijderd
Je kunt koper niet 'zomaar' gieten, omdat koper daarbij oxideert. Je houdt een soort koperoxide-blokje over en dat heeft waarschijnlijk een hele slechte warmtegeleiding.
Je moet koper gieten onder een beschermende atmospheer.
Ik heb verschillende gieterijen afgebeld, maar er geen een gevonden die koper kon gieten - brons en aluminium: geen probleem, maar koper doen ze niet.
Als jij wel een adresje weet, meldt het dan a.u.b. hier!
Ik denk namelijk dat gegoten waterblokjes vele malen goedkoper zullen zijn dan gefreesde blokjes: druk een houten model in gietzand; giet koper in de afdruk; schuur de bovenzijde vlak, en klaar is kees.
Met meteen ook een 100% spiegelgladde bodem! En geen verspilde (verspaande) koper. 5 euro per blokje!?1?
Je moet koper gieten onder een beschermende atmospheer.
Ik heb verschillende gieterijen afgebeld, maar er geen een gevonden die koper kon gieten - brons en aluminium: geen probleem, maar koper doen ze niet.
Als jij wel een adresje weet, meldt het dan a.u.b. hier!
Ik denk namelijk dat gegoten waterblokjes vele malen goedkoper zullen zijn dan gefreesde blokjes: druk een houten model in gietzand; giet koper in de afdruk; schuur de bovenzijde vlak, en klaar is kees.
Met meteen ook een 100% spiegelgladde bodem! En geen verspilde (verspaande) koper. 5 euro per blokje!?1?
1100 graden op hout ? blijft weinig van over denk ik
Verwijderd
poe.. oxidatie. Dus dat betekent dat er bij het gieten geen zuurstof met het koper in contact mag komen ofzo?
Verwijderd
Druk houten model in gietzand, haal houten model uit gietzand en giet koper in gietzand...
moet je eigenlijk met een acetyleenbrander doen dit of niet? die krijg je op 2800graden als je wilt.
edit:
ow dus je moet onder een stikstof atmosfeer werken ofzow?
edit:
ow dus je moet onder een stikstof atmosfeer werken ofzow?
ik wens je veel plezie met het gieten van koper
want het is praktisch onmogelijk zeker op de groote waar jij het over hebt.
het goed smelten is een heel precies werk en er komt niet alleen warmte maar ook electrolyse bij te kijken
alles wat je wil weten over koper vind je wel op
www.copper.org
want het is praktisch onmogelijk zeker op de groote waar jij het over hebt.
het goed smelten is een heel precies werk en er komt niet alleen warmte maar ook electrolyse bij te kijken
alles wat je wil weten over koper vind je wel op
www.copper.org
Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
Wel een leuk idee, maar erg moeilijk uit te voeren.
Het lijkt een beetje op die zelf zonnecellen maken...
Het lijkt een beetje op die zelf zonnecellen maken...
Pagina: 1