Toon posts:

Services en protocols in NT4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk hebben wij een aantal NT4 (sp 6) computers draaien, die verbonden zijn met een XP pro server.
Maar nu valt de snelheid (100 Mbit) erg tegen op een aantal computers. Er is ook nog een W2k en W98 computer die wel snel (4 Mb. p/s) gaan. Ik heb de kabels gecontroleerd en ook de netwerkkaarten (die allemaal nieuw zijn). De snelheid valt vooral tegen van de server naar de workstations, de andere kant op gaat het wel redelijk.

Nou zit ik te denken aan een overvloed aan services en protocols die in de loop der jaren zijn geinstaleerd, maar welke zijn nou echt nodig om lekker vlot te kunnen draaien?
Weet iemand een artikel of een site waar iets te vinden is ?

Kortom welke protocols en services moeten er minimaal draaien om bestanden en printer te kunnen delen in een NT4/W2k/W98 en XP netwerk. En in welke volgorde moeten de bindings staan ???

Thanx...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:22

Duinkonijn

Huh?

degene die normaal niet te stoppen zijn en je printer spooler.

edit

WAT heb je een xp als server :?

misschien verschillende merken hubs?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
update:

het blijkt nu dat met grote files de snelheid wel goed is, maar dat de kleinere voor de problemen zorgen. Bij sommige NT computers valt daar de snelheid erg tegen...

heeft dit iets met een instelling te maken...

Verwijderd

Ik kan me er in ieder geval iets bij voor stellen. Ik vind NT sowieso al niet zo geweldig als het gaan om kopieren van meerdere kleine bestanden. Dus ik kan me voorstellen dat het over het netwerk nog langzamer gaat.
Misschien heeft het iets te maken met de windowing van de pakketjes; dat NT echt file voor file (pakket voor pakket) binnensleurt, cached, assembleert in de temp en kopieert naar de destinationdirectory en dan pas een "ACK" terugstuurt, om de volgende binnen te halen en dat XP/98 daar handiger mee omgaat. (vgl: NT installeren MET of ZONDER Smartdrv).

Het is meer een gedachte van mij, dan dat ik beweer dat het zo is.

Kan het zijn dat op de NT machines duplexing op HALF staat?

Na alle updates die de NT machines hebben gehad (naar eigen zeggen) al eens SP6a er opnieuw overheen gegooid?

/zomaar wat overpeinzingen ;)