Geforce 4 Overclock vragie

Pagina: 1
Acties:

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:37
Hey,

Ik heb net een ASUS Geforce 4 Ti 4400 gekocht nou ben ik op zoek gegaan naar was overklok programma's (niet dat ik gelijk ga overclocken maar wil gewoon ff weten wat ik er mee kan ;) (coolbits, Geforce Tweak util) en ben ook heel wat forums langs geweest nu heb ikk een paar vragen:

1. Op de paar O/c progs die ik heb staat ook Enable Anti analysing en nog een paar van die speciale funties die op die kaart zitten. nu is de vraag zijn die funtie's standaart niet enabled?? kan dat alleen via die o/c progs?

2. Waar zet ik die Coolbits .reg file???

3. Zou het mogelijk zijn om de Leadtek Heatsink/Fan unit op me ASUS kaart te zetten. want de asus schijn net iets verder te kunnen gaan (in ocen) dan de leadtek)

4.er schijnt een temp sensor op de Geforce 4 Ti kaarten te zitten (nah op die van ASUS iig) is er een prog voor dei sensor?

Dat was het zo'n beetje wel :P

Thx :o

Greetoz

https://printcraft3d.nl

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Op zondag 09 juni 2002 23:25 schreef Greetoz het volgende:
Hey,

Ik heb net een ASUS Geforce 4 Ti 4400 gekocht nou ben ik op zoek gegaan naar was overklok programma's (niet dat ik gelijk ga overclocken maar wil gewoon ff weten wat ik er mee kan ;) (coolbits, Geforce Tweak util) en ben ook heel wat forums langs geweest nu heb ikk een paar vragen:

1. Op de paar O/c progs die ik heb staat ook Enable Anti analysing en nog een paar van die speciale funties die op die kaart zitten. nu is de vraag zijn die funtie's standaart niet enabled?? kan dat alleen via die o/c progs?

3. Zou het mogelijk zijn om de Leadtek Heatsink/Fan unit op me ASUS kaart te zetten. want de asus schijn net iets verder te kunnen gaan (in ocen) dan de leadtek)

4.er schijnt een temp sensor op de Geforce 4 Ti kaarten te zitten (nah op die van ASUS iig) is er een prog voor dei sensor?

Dat was het zo'n beetje wel :P

Thx :o

Greetoz
1. Sommige wel/sommige niet. FSAA zal zeker en vast in je geavanceerde instellingen staan, specifiekere OpenGL instellingen kun je weer met een progseltje tweaken.
2. Weet ik veel, probeer de search eens, ik werk nooit met Coolbits
3. Je zin klopt niet, en waarom zou je een heatsink van een andere goede kaart op een Asus proberen te krijgen, kans dat je ze allebei sloopt is (mij) te groot...
4. Kijk eens op CD. Lijkt me 't meest logisch :z

Enne hoort dit niet bij Videoplanken&Beeldkanonnen :? :?

• Greetoz
JAh ik wist niet helemaal waar dit moest maarja.

bedankt voor je reactie.

Verwijderd

coolbits is een registery edit, deze moet je gewoon dubbelklikken en dan wordt ie automatisch op de goede plaats toegepast (veranderd ergens een 0 in een 1). Op dat moment heb je een OC-tabblad erbij in de geavanceerde beeldschermopties!

Ik zou niet proberen om die heatsink over te zetten, veel te veel moeite (met te veel risico's) voor nauwelijks/ tot geen nut!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:41

BaRF

bijna kerst

misschien kun je hier nog wat leuks vinden :P
[topic=500172/1/25]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

ASUS SmartDoc leest heel mooi alle data af die handig zijn met overclocken...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OCE->VB

• Greetoz
Op maandag 10 juni 2002 07:36 schreef Tinusz het volgende:
ASUS SmartDoc leest heel mooi alle data af die handig zijn met overclocken...
Ik had SD gedownload maar die herkend de sensor die op die kaart zit nog niet :(

nah zal ik maar moeten w8en.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:14

Arfman

Drome!

Ik hoop voor jou dat Courage dit topic niet ziet, anders heb je een OW aan je broek ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

zit er wel eentemp sensor op de gf 4 ti en de fan rpm zit d8 ik ook geen draadje aan dus die doet t nie omdat fan geen rpm signaal heeft ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Arfman

Arfman

Drome!

BruceLee, hoeft niet perse via een draadje natuurlijk, kan ook via de PCB.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

dus er gaat een nieuwere hardware doctor uitkomen ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Arfman

Arfman

Drome!

Zou idd kunnen dat dat proggie een update nodig heeft.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 23:25 schreef Greetoz het volgende:
De Anti a. zit gewoon ingebouwd in de driver en is dus onder andere te vinden op het bureaublad. Het maakt dus niet uit of die er bij het overklock progje bij zit

Dubbelklikken

3. Zou het mogelijk zijn om de Leadtek Heatsink/Fan unit op memijn ASUS kaart te zetten. wWant de asus schijnt net iets verder te kunnen gaan (in ocen) dan de leadtek).
Zoals Megapauper al zegt, waarom zou je 2 kaarten willen slopen voor 3 mhz meer :?

4.er schijnt een temp sensor op de Geforce 4 Ti kaarten te zitten (nah op die van ASUS iig) is er een prog voor dei sensor?Staat op de Asus cd, Asus vga doctor of iets dergelijks
Btw, let een beetje op je spelling & hoofdletters. Maakt het lezen een stuk makkelijker :).

• Greetoz
Op maandag 10 juni 2002 16:22 schreef Arfman het volgende:
Ik hoop voor jou dat Courage dit topic niet ziet, anders heb je een OW aan je broek ;)
Wat is er dan???

Jah ik denk dat er dan een update voor dat prog komt

Pagina: 1