Toon posts:

Menu van de Iiyama visionmaster 452pro ? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een iiyama visionmaster 452PRO gekocht en heb
er nu al spijt van.

1. rechtsonder klein geel wazig vlekje
1. kan het beeld er niet recht in krijgen loopt gewoon scheef, wat ik ook probeer het blijft scheef ( ben er nog maar 2 dagen mee bezig :(

Ja ik heb de driver erin (de goeie ook nog)

Voor dat ik hem in de brand steek zou ik graag willen weten hoe ik HET GEHEIM menu kan krijgen op deze monitor,JA ik heb bij de SEARCH gekeken ( 2 uur lang ) maar daar kan ik geen bevredigend antwoord vinden.

Verwijderd

Dat vlekje kan idd een probleem zijn maar dat uitlijnen is toch niet zo moeilijk ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

moet je iiyama bellen. als het goed is staan ze na 2 dagen op de stoep met een nieuwe

Verwijderd

Topicstarter
Dat uitlijnen is zeer vervelend, als ie links goed staat is
het rechts weer scheef :(

Je wordt er gek van

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Gewoon terug naar de winkel. Dat vlekje duidt op een defect scherm. Bij ons in de winkel hadden we een monitor die na een kwartier een grijze vlek in het beeld kreeg. Gewoon omgeruild. Was geen Iiyama btw.

Verwijderd

Topicstarter
Niet erg best dan dat iiyama beeldscherm

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ga naar de winkel, dan krijg je prob zo een nieuwe mee, als je gebruik maakt van die jingens die de problemen voor iiyama regelen staan je nog lastige tijden te wachten, neem maar trug naar de winkel zeg t en neem een andere mee :)
khad vorig jaar een iiyama gekocht, maar die had dus ook trubles, (raad eens welk model :)) maar toen heb ik em 2 keer geruild voor eenzelfde model, maar t bleek een productie fout, toen maar een CTX genomen en daar ben ik still blij mee :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had ik al gelezen,,,,, damn weer dom dat ik een iiyama gekocht heb.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:19

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op zondag 09 juni 2002 23:25 schreef PietjePentium het volgende:
Ja dat had ik al gelezen,,,,, damn weer dom dat ik een iiyama gekocht heb.
Nee hoor, IIyama = prima keuze, lekkere schermpjes. Overal zitten rotte appels ;) Gewoon ff omruilen :)

• job

job

er is niets mis met iiyama.
kan met elke fabrikant gebeuren dat er een defecte bij zit.
iiyama maakt toch erg goede monitoren.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

iiyama is niet slecht hoor, kheb ook een 22inch van ze en die is erg ok, maar de service is minder en dr zijn een paar series met grote problemen (continu trillend beeld, of steeds donker en licht)
maar de kwaliteit van t beeld (als ie t doet :) )
is erg goed

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt wel een beetje nerveus als ik IIYAMA intyp bij de search :( :(

Veel problemen !!!!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
gewoon omruilen en je spullen bij een "goede" zaak kopen zodat je makkelijk terug kan.

ik heb ook gewoon een iiyama gekocht vm pro 454, nog steeds geen problemen mee.....
gewoon produktie fout.....

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
damn weer dom dat ik een iiyama gekocht heb.
Nee hoor...Ik had een nieuwe ADI 21" gekocht...heb ik ook na 4 dagen moeten omruilen :'(
Kan bij elk merk etc gebeuren....sterkte..

Verwijderd

Topicstarter
Het beeld is ook wel goed,,,, maar dat gele vlekje in de hoek hebben veel meer iiyama bezitters.

• job

job

Op zondag 09 juni 2002 23:29 schreef PietjePentium het volgende:
Het beeld is ook wel goed,,,, maar dat gele vlekje in de hoek hebben veel meer iiyama bezitters.
zal wel meevallen, je hoort alleen de slechte verhalen van mensen, bijna nooit de goede verhalen.

• TheBoneCollector
Dit trouwens al geprobeerd voor het geheime menu :?
Monitor uit
Menu indrukken
Monitor aan
Menu loslaten
Monitor uit
- toets in
Monitor aan
-toets los

Verwijderd

Met IIYAMA monitoren is niets mis mee, jij hebt de pech een slecht gekocht te hebben. Maar gezien je hem net gekocht hebt kun je gewoon de monitor weer terug brengen naar de winkel waar hij vandaan komt en garantie claimen of-te-wel een ANDERE meenemen. Niet deze laten repareren. Je hebt hem nog maar twee dagen en dan al een monitor repareren dacht het niet, gewoon omruilen voor een andere nieuw.

Overigens heb je bij IIYAMA zelf 3 jaar garantie en ik geloof dat het ook 3 jaar onsite is.

Maar ga eerst naar je eigenleverancier die is uit eindelijk verantwoordelijk voor de produkten die hij verkoopt.

suc6

P.s. Ik heb zelf ook een 19" Vision Master Pro 450 al ruim een jaar en ik ben er best tevreden over, prima beeld.

• job

job

Op zondag 09 juni 2002 23:32 schreef TheBoneCollector het volgende:
Dit trouwens al geprobeerd voor het geheime menu :?
[..]
oeeh leuk. wat kan je dan doen?
heb ik weer wat te doen als ik bij m'n ouders ben

• job

job

Op zondag 09 juni 2002 23:36 schreef TheBoneCollector het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/54138
ah bedankt

oke, weer ontopic.je kan idd je monitor ook bij de winkel omruilen. zijn ze geloof ik verplicht te doen als je binnen 8 dagen komt

• TheBoneCollector
...oke, weer ontopic:
Yw...maar dat was toch ook ontopic :? :? Hij zoekt nml naar het geheime menu :7

• job

job

hmm, ja, zit wat in.

sorry, nog een beetje duf. tja, dat krijg je als je om 6 uur gaat slapen, en om 10 uur op moet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet bonecollector maar dat wil niet bij de 452pro
dat werkt niet !!!!!!

Verwijderd

Ik heb er ook 1 en ben er heel tevreden mee :7 :)

• Oblii
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Oblii

Op zondag 09 juni 2002 23:28 schreef PietjePentium het volgende:
Ik wordt wel een beetje nerveus als ik IIYAMA intyp bij de search :( :(

Veel problemen !!!!
je snapt dat bij een grote populatie schijnbaar meer ongelukken gebeuren terwijl dit relatief niet zo is?

(op de 1000 bij iiyama is dan bv 1 fout, en bij een ander mer 1 op 500, maar stel nou dat er 100000000 iiyama's zijn, waarover zou dan het meeste gepost worden...) :P

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 09:31

Beurlap

Kak!

Ik heb ook een iiyama, en hij doet het perfect op 1 probleempje na. Ik heb'm nu de breedte op maximaal ingesteld en ik blijf zwarte randen houden aan de zijkanten. Toen ik'm kocht was alles goed, toen stond de breedte instelling ook op 50. Maar na verloop van tijd moest ik'm steeds meer bijstellen en nu staatie dus op 100, hij kan niet verder, maar kheb wel zwarte balken aan de zijkanten :'(

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik heb een 17" VisionMaster 400. Doet het heel goed, nooit klachten over gehad. Perfecte monitor!

Sinds twee maanden heb ik ook een 19" Vision Master Pro 452, zo'n diamondtron geval, vlakke beeldbuis dus. Kijkt perfect, zeker met dualhead samen met die 17" op een G400. Maar het uitlijnen van de 452 is echt ruk! Hier heeft Iiyama een beetje op bezuinigd en da's best jammer voor €450. :(

Het is onwijs moeilijk om het beeld goed uitgelijnd te krijgen, ik draai normaal op 1280x1024 en dat gaat goed, maar om wel eens iets te testen ( een site op progje dat ik gebouwd heb) is het finaal klootte, je bent af en toe drie dagen bezig voordat ie goed staat! Beetje jammer van de heren Iiyama

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Ik heb hier nog 2 Iiyama MF8617-T's staan die 5 jaar oud zijn. Ze doen het allebij nog perfect en ze waren niet duur. :)

Ze kunnen ook 1600x1200 bij 60 hz en 1280x1024 bij 75 hz *D

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Van de week heb ik een iiyama visionmaster 452PRO besteld hopelijk is die wel gelijk de eerste keer goed want hij komt uit een plaats hier 120 km vandaan ;(

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 09:28

Jaymz

Keep on moving !

Titel wat meer in sync gebracht met het probleem ;)

Verwijderd

ik heb ook vmp 452 pro maar geen last van vlek rechts onder.
Uitlijnen is idd zeer k*t ben je lang mee bezig.

Verwijderd

in het menu zit als het goed is een optie om de hoeken beter bij te stellen. in iedergeval bij de 454 maar waarschijnlijk ook bij de jouwe.

mocht het niet weggaan dan zou ik iiyama bellen. ze hebben een heel goede onsite-garantie.

Verwijderd

mischien een beetje laat maar na een tijdje rondzoeken ben ik er achtergekomen hoe ik in het service menu van mijn 452 pro kom

To access service menu: go to Menu/Function/Language. Change language to Svenska, then back to English. Then Nederlands, Svenska and again English. The menu will appear. Cycle the power to get rid of the menu

deze manier heb ik nog niet hier op het forum gevonden dus mischien dat iemand er nog wat aan heeft.
het werkt dus in ieder geval op een vision master pro 452 waar dus die andere manier niet op werkte

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

Ik heb ook problemen met het recht krijgen van mijn scherm, zowel links als rechts.
Helaas heb ik geen grafieken/standaard instellingen gevonden (per resolutie en kleurdiepte)

En hoe meer je gaat kutten hoe erger je het vaak maakt.
Pagina: 1