Toon posts:

Is er nog hoop voor deze laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier de laptop van mijn buurvrouw, die het niet meer deed, hij boot niet, helemaal niets.

Nou ben ik er effe aan naar het kijken en blijkt dat het oppervlak van de HD beschadigd is. Er werd haar namelijk aangeraden om de batterij er uit te halen als Windows ME vastliep |:(
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maartenx/Rest/Image382.jpg

Ik kan nu wel dingen naar de HD kopieren maar gewoon WIN2K instaleren lukt niet
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maartenx/Rest/Image384.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maartenx/Rest/Image383.jpg

Nou is mijn vraag of is er nog hoop??

verhaal is een beetje vaag, maar ik ben ook niet echt scherp meer, :z

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07

JWO

andere hdd lijkt me?

Verwijderd

Topicstarter
Hij is praktisch nieuw, valt zoiets binnen de garantie??

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Er zit toch wel een resetknop op een laptop.. Naja, dit lijkt me een gevalletje nieuwe harddisk, en diegene die haar aanraadde dat ze de accu eruit moest halen zal daar dan voor op moeten draaien, denk ik zo :)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:46
Op de meeste hd's zit 3 jaar garantie tegen bad block, lijkt me dus wel een garantiegevalletje.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hmmm, mijn sony heeft hier gelukkig geen last van. Terwijl daarvan de stroom gewoon vaak wegvalt.
Maar andere hdd is iig nodig.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zondag 09 juni 2002 23:02 schreef DustMan4u het volgende:
Op de meeste hd's zit 3 jaar garantie tegen bad block, lijkt me dus wel een garantiegevalletje.
Zeker, maar niet als er duidelijk sprake is van mishandeling. Ookal wist ze niet dat het schadelijk is voor zo'n harddisk, ik denk niet dat de fabrikant hier intrapt.
En ff for the record: nee, we gaan hier geen manieren verzinnen hoe dat wel kan.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 23:05 schreef Terw_Dan het volgende:

Maar andere hdd is iig nodig.
ahh hoe kom je hierbij? :P

nee idd ben ik het mee eens...

en ik zal direct je buurvrouw leren hem te reseten en geen Winme te instaleren...

wel aardig trouwens, ALS winMe vastloopt? (netnieuw) dan moet je de batterij eruit halen...

lekkere laptops dan... ze zeggen reseten nog ineens wat het kan zijn om verder te helpen

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 19:45

lordsnow

I know nothing

Alles wat je wil bewaren, kopieren naar een andere HD. Daarna de 'kapotte' HD FORMATten, of SCANDISK uitvoeren en de schijf testen. Als het goed is worden de bad clusters dan gemarkeerd en zou je de rest van de HD veilig moeten kunnen gebruiken. Als de problemen erger worden (meer bad clusters) niet wachten maar gewoon een nieuwe HD kopen.

Je zou ook kunnen proberen om een test-tooltje te downloaden van de website van de HD fabrikant om te kijken of de HD echt fysiek naar de kloto is.

Trouwens... 't lijkt mij onwaarschijnlijk dat alleen het uitzetten van de laptop, nadat WinME crashde, de HD beschadigde. Ik bedoel... mijn PC loopt ook vaak genoeg vast - zet ik 'm toch ook uit?! Heeft ze 't kreng laten knikkeren toen ze bezig was de accu er uit te slopen? :?
Al gedaan, puter was net nieuw dus het waren nog maar een paar documenten, op floppy gezet. Toen wou ik scandisk gaan doen, liep in eerste instantie ook vast, toen met FDISK lopen kutten, werkte scandisk wel. maar er komen idd meer Bad clusters bij...
Garantie... Gewoon andere HD vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 23:10 schreef lordsnow het volgende:
Alles wat je wil bewaren, kopieren naar een andere HD. Daarna de 'kapotte' HD FORMATten, of SCANDISK uitvoeren en de schijf testen.
Al gedaan, puter was net nieuw dus het waren nog maar een paar documenten, op floppy gezet. Toen wou ik scandisk gaan doen, liep in eerste instantie ook vast, toen met FDISK lopen kutten, werkte scandisk wel. maar er komen idd meer Bad clusters bij... dus k zet hem nu wel uit en nodig de buurvrouw uit om op mijn pc verder te gaan :7

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
1) red wat je redden kan
2) zero-fill format
3) als dat niet de bad blocks weghaalt: nieuwe HD erin

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 23:21 schreef drogoul het volgende:
1) red wat je redden kan
2) zero-fill format
3) als dat niet de bad blocks weghaalt: nieuwe HD erin
1) Gedaan,,

2), Ik neem aan dat je een uitgebreide format bedoeld?
Ook gedaan, en tussen door geeft hij dan ook nog vreemde boodschappen,, en het duurt een eeuwigheid.

3) Moet maar dan,, plus arbeidersloon, omdat ik er een hele zondag mee op de bank heb gezeten :D

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 23:26 schreef Lisa_Lashes het volgende:

[..]
2), Ik neem aan dat je een uitgebreide format bedoeld?
Ook gedaan, en tussen door geeft hij dan ook nog vreemde boodschappen,, en het duurt een eeuwigheid.
Nee, een zero-fill is een speciale format modus, waarbij een programmaatje de hele harddisk vol met nullen zet (en dus de boel schoonmaakt en-passant ook vaak badblocks kan removen). Dit kan dus niet met format.com, maar alleen met speciale software die de fabrikant van de harddisk moet beschikbaar stellen (IBM, maxtor en Seagate hebben allemaal zo'n disk manager te download). Dit wordt ook wel eens 'low-level format' genoemd, maar dat klopt eigenlijk niet.

do not underestimate the power of a sharp mz-700

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke knuppel adviseerde haar in godesnaam die batterij eruit te trekken :? :? :?

Als dat een amateur 'kenner' was valt er weinig tegen te beginnen, maar als het iemand was van de Service & Support van het bedrijf waar ze dat kreng kocht, dan zou ik daar alle schade (+arbeidsloon uiteraard) op proberen te verhalen.

Was het dat trouwens niet, dan gewoon naar die winkel/fabrikant gaan en klagen over dode HDD. Als ze vragen of er met de batterij gerommeld was, eerlijk vertellen, maar als ze dat niet vragen is het hun eigen domheid dat haar een gratis HDD oplevert (je wil niet weten waar je techs soms op betrapt bij reparatie gevallen :z )

Oslik blyat! Oslik!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Low level format? :+

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 23:32 schreef dion_b het volgende:
Als ze vragen of er met de batterij gerommeld was, eerlijk vertellen.
Dat kan je beter niet doen, dan geven ze je meteen geen garantie meer.

Ook een keer zo stom geweest om de waarheid te vertellen toen ik terug ging naar Mycom, met als gevolg geen garantie, nu vertel ik dus altijd een of ander lulverhaal, als ik maar een nieuwe krijg :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 10 juni 2002 01:17 schreef Kremers het volgende:

[..]

Dat kan je beter niet doen, dan geven ze je meteen geen garantie meer.

Ook een keer zo stom geweest om de waarheid te vertellen toen ik terug ging naar Mycom, met als gevolg geen garantie, nu vertel ik dus altijd een of ander lulverhaal, als ik maar een nieuwe krijg :)
Tja, je kunt het proberen, maar als je dan door de mand valt kun je echt alle service vergeten en vaak ook nog een behoorlijke rekening voor kosten achteraf ontvangen :'(

Dat is zeker bij iets obscuurs als dit niet nodig. Ik moet de eerste phone technician of TD baliemedewerker nog tegenkomen die vraagt 'Heeft u toevalligerwijs de batterij eruit getrokken bij een draaiende harde schijf?'. Niets onwaars vertellen, maar ook absoluut niet meer van de waarheid vertellen dan strict noodzakelijk is, blijft de beste optie.

De HDD doet het niet. Het deed het een week geleden nog, nu krijg je allemaal bad sectors bij scandisk. Het ding is maar een paar maanden oud en brak :( Jij wilt een nieuwe >:)

Kijk, daar heb je niet één onwaarheid verteld, maar als ik dat moest troubleshooten zou ik in detail treden over wat je de laatste keer dat alles werkte deed, misschien dat is nav dit topic ook terloops over de batterij zou vragen, maar dat was anders echt niet in me opgekomen.

Maak je trouwens geen zorgen, ik doe soms phone support voor Ierse laptops, niet NL :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

hey doe voor de gein is eens fdisk en dan weer format zo heb ik de schijf ook van me gefixt! koste met wel een gige maar ach hij doet het weer :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 23:30 schreef drogoul het volgende:

[..]

, maar alleen met speciale software die de fabrikant van de harddisk moet beschikbaar stellen (IBM, maxtor en Seagate hebben allemaal zo'n disk manager te download). Dit wordt ook wel eens 'low-level format' genoemd, maar dat klopt eigenlijk niet.
Hmm wil ik wel proberen als laatste optie voordat we naar winkel stappen.
Iemand enig idee welk progje, waar neer te laden. Sorry ben beetje n00b, kom niet verder met standaard bootdisk progjes. (8>

Het betreft een Thosiba satallite S1800 - 100...

grazie

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

Duinkonijn

Huh?

persoonlijk reset ik zelf ook zo mijn laptop :X

tis namelijk de enige manier

powerknop werkt bij vastlopen niet meer

en nee ik heb geen bad clusters :D

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1