Toon posts:

geen geluid PCTV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vandaag het volgende setje gekocht
- PCTV kaart (pinnacle)
- Creative soundblaster live! 5.1
- Hercules 510 speakers

Alles verder goed geinstaleerd, drivers geupdate e.d.

Maar bij de tv kaart krijg ik geen geluid!. Ik heb de externe kabel op de line in van de soundcard gedaan. Bij de instelingen in de PCTV staan ze op line in (Tv playback en geluidsopname) Wat doe ik hier verkeerd? Versie PC Vision is 4.02

Verwijderd

controleer het volume van je line-in en kijk bij de eigenschappen van je geluidskaart of je line-in juist is ingesteld.

Verwijderd

heb je het kabeltje van je pctv naar je geluiskaart wel aan (goed) gesloten?

Ik had dat wel gedaan op de line-in van mijn geluidskaart maar in windows stond dat op minimaal hard dus naar veel schelden en na een half uur zoeken had ik geluid.

:(

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb hier ook wel s last van gehad. Beetje kloten met t kabeltje en pc opnieuw opstarten hielp. Je kan m ook ff proberen in je microfoon ingang te zetten en dan de instellingen nog aan te passen natuurlijk. :)

Erm...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 23:35 schreef apophis13 het volgende:
heb je het kabeltje van je pctv naar je geluiskaart wel aan (goed) gesloten?

Ik had dat wel gedaan op de line-in van mijn geluidskaart maar in windows stond dat op minimaal hard dus naar veel schelden en na een half uur zoeken had ik geluid.

:(
Wat bedoel je ermee? Het kabeltje van 30 cm, kan er toch maar op een manier erin?

Verwijderd

als ie maar in line in zit heh
check ff bij volumecontrole of line in wel afgevinkt staat , zonee , afvinken , volume omhoog en tadaa...

zelf ook wel es vergeten , vandaar

ik heb zelf btw een hauppauge wintvgo pci , zitte 2 gaten in waar je het kabeltje in ken doen , kijk ff of de jouwe dat heeft en of hij wel goed zit

suc6

Verwijderd

Topicstarter
K'heb nu eindelijk geluid, maar alleen als ik hem via de mic in doe. Dan kan ik helaas niet het geluid meer regelen via de ab, alleen maar via de speakers.

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Er is een nieuwe driver versie. 5.0
Denk niet dat dat het probleem oplost, maar de driver is wel een erg grote vooruitgang, nu ook non-interlaced beeld en werkt beter samen met XP

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Op maandag 10 juni 2002 16:08 schreef yoyo_yoyo het volgende:
K'heb nu eindelijk geluid, maar alleen als ik hem via de mic in doe. Dan kan ik helaas niet het geluid meer regelen via de ab, alleen maar via de speakers.
Ik denk dat er dan iets mis is met je Line-in van je geluidskaart. Misschien staat er toch ergens een instelling verkeerd.

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Ik neem aan dat de instelling voor Line-in niet op Mute staat? :?

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 16:38 schreef Sanchezzz het volgende:
Ik neem aan dat de instelling voor Line-in niet op Mute staat? :?
dat bedoel ik eerder en ook de kabel van 30 cm moet in de line in en niet ergens anders in.

Verwijderd

stop je speakers eens in de andere uitgang dan werkt het
Pagina: 1