[PHP?] CS servers regelen

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 17:13
Wij hebben een bedrijfje wat oa CS servers verhuurt en dachten aan een nieuwe service waarbij je servers per blok van een half uur kan huren, (net zoiets als Barrysworld en Gamepoint) waardoor het voor een clan goedkoper is als ze niet zoveel spelen per maand.

We zitten zelf nog te denken over 2 systemen,
iemand uit een clan laten reggen, waarna wij na goedkeuring het account kunnen activeren. Waarna hij steeds een server kan reserveren in blokken van 0.5 uur, die uren moeten opgeteld worden tot het einde van de maand, waarna wij de kosten doorrekenen...
of
Iemand laten reggen, en bv 10 uur per maand geven, waar steeds wat vanaf gaat per blok wat er gereserveerd word.

Het moet dan op die opgegeven tijdstippen een server starten en stoppen, naam goed veranderen en het rcon en sv_password kunnen veranderen, naar wat ingegeven is.
Die dingen staan wel in dezelfde file.

In het begin zal het ook maar 1 (linux)server hoeven besturen, maar na een tijd wat meer, is hier ook makkelijk rekening mee te houden?

Gaat zoiets met PHP of heb je daar bv weer Perl voor nodig.
En valt zoiets makkelijk in elkaar te zetten na wat onderzoek of heb je daar echt mensen van nodig die er best veel verstand van hebben?

Lijkt me nl best leuk te doen en leer der ook weer van, maar heb geen zin om complete bibliotheken aan boeken te gaan huren en doorlezen...

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja, dat kan in PHP, maar denk niet dat het morgen af is, en goed. Hier moet wel iemand naar kijken die er redelijk wat verstand van heeft. Zeker omdat het een programma is waarmee je inkomsten genereerd. Als het dus fout gaat heb je meteen problemen met je inkomsten.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14

mulder

ik spuug op het trottoir

Op zondag 09 juni 2002 22:24 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Lijkt me nl best leuk te doen en leer der ook weer van, maar heb geen zin om complete bibliotheken aan boeken te gaan huren en doorlezen...
Dan zou ik het uitbesteden. Dit doe je niet 'effe'. Misschien bestaan zulke systemen al. Het is een inverstering natuurlijk.

oogjes open, snaveltjes dicht

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Perl en PHP ontlopen elkaar niet zoveel qua functionaliteit (niet boos worden allemaal :)), dus kies net waar je zin in hebt.

Het klinkt redelijk te realiseren. User gegevens bijhouden in een database is goed te doen. Verder kun je m.b.v. een cron-job per server om de zoveel tijd de cs-config file laten aanpassen.

Kleine (logische) tip: Scheid dus het web-interface / adminstratie deel en het counter-strike-config-edit deel.

Voor meer informatie zul je toch nog iets specifieker moeten vragen omdat ik anders 4 kantjes vol moet tikken :)

[modje-mode]En niet stiekem mensen werven hier hè[/modje-mode]

|_____vakje______|

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op zondag 09 juni 2002 22:30 schreef CyberSnooP het volgende:
[modje-mode]En niet stiekem mensen werven hier hè[/modje-mode]
Mij mogen ze best werven hoor ;)

edit: en maar weer even serieus :)

Op zich hoef je niet te kiezen tussen die twee geschetste systemen, laat gewoon de gebruiker kiezen. Verder is het op zich niet zo'n moeilijk project maar is er op bepaalde vlakken toch best even wat verstand van zaken nodig.. Ervaring lijkt me eerlijk gezegd wel vereist. Om dezelfde reden die Nielsz al aanstipt, je genereert inkomsten uit dit 'product' en het moet gewoon werken en blijven werken.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 10:47
Op zich is dit niet moeilijk te maken (maar je moet natuurlijk net als bij elk ander programma alles goed testen).

Het lijkt me in jou geval handiger om gewoon 24/7 je servers te hebben draaien en dan door middel van een console rcon programma (bijv. kkrcon) je gegevens op vastgestelde tijden aan te passen. Dit kan dan weer via een cron.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Echt moeilijk kan dit niet zijn, er zijn ook al genoeg oplossingen aangedragen. Maar als je nog geen directe ervaring met het maken van zulke zaken hebt, moet je er natuurlijk niet aan gaan beginnen.

Dus zoek iemand die dat wil doen voor je.

Verwijderd

ik zou eerst eens op wat CS forums vragen of zoiets al bestaat. Of anders stuur je een mailtje naar barrysworld. Het is natuurlijk dom om te investeren in iets wat misschien al bestaat, en helmaal als het ook opensource/freeware is (wat vaak zo is met CS en admin/anticheat mods).

Succes.
Pagina: 1