Toon posts:

Vraag n.a.v tweakers best buy guide

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een echte newbie (postcounter --> 1 :schaam:) met een domme vraag.
Ik ben wat onderdelen bij elkaar aan het zoeken voor een flinke upgrade en toen werd ik gewezen op de tweakers best buy guide. Heel erg handig, leuke spullen enzo, maar dan staat er op http://www.tweakers.net/reviews/303/3 als kast een AOpen HQ-08, 300W.
Dus ik klik op die link en dan kom je op http://www.tweakers.net/pricewatch/18247 terecht. op die pagina staat als titel "AOpen HQ08 Blue (300W, P4, Big Tower)" (P4=pentium 4 neem ik aan) terwijl er een athlon processor+mobo in moet komen volgens de buy-guide. Nu wil ik dus weten of ik gewoon een athlon systeem in die kast kan zetten of dat er een fout in de buy guide staat.

Ik wil deze onderdelen kopen:

Moederbord: Gigabyte GA-7VRXP € 131,-
Processor: AMD Athlon XP 2100+ € 225,-
CPU koeling: Thermalright SK6 (Delta AFB-60MP) € 54,-
Geheugen: 512MB PC2700 (A-merk) € 145,-
DVD-ROM: AOpen DVD 16*48 € 63,-
Videokaart: Gainward GeForce4 Ti4200 Ultra/650 TV-DVI € 229,-
Kast: AOpen HQ-08, 300W € 87,-
totaal 934 excl verz.

Als je nog opmerkingen hebt over deze onderdelen (je kunt beter dat en dat kopen ofzo) hoor ik het graag! hou er wel rekening mee dat mijn bestedingslimiet 1000 euro is

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
Dat past in die kast, maar wat er bij staat over p4 betekend dat er ook een pentium 4 in kan, deze heeft namelijk een aparte aansluiting op de voeding. Speciale stekkertjes enzo.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
in die kast kan ook een athlon cpu+mainboard, die p4 aanduiding betekend dat er een stekkertje opzit welke je nodig hebt voor sommige p4 mainboards

A wise man's life is based around fuck you

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ja, idd, wat hier boven staat, maar voor de rest, ok systeem hoor :)
alleen voor het geld van die sk6 han je een beter koeler kopen, hoor :)
ook thermalright-->ax-7 bijvoorbeeld en dan issie met dezelfde performance nog stiller ook
kijk alleen even of er ook een grote koeler+fan op je moederbord past
ja id, die fan die je neemt maakt veel herrie, kijk voor een koelr met 80mm fan als dit past :)
stiller mjam
ik neem een niet echt stille een 80mm EHE-->F16 :D

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:31

Sick Nick

Drop the top!

De gekozen koeler maakt wel redelijk wat lawaai, ik weet niet wat je nu hebt staan maar als je nu een erg stille pc hebt zal het wel even schrikken zijn. Dan kan je beter een stillere koeler nemen die iets minder goed koelt (maar nog wel voldoende natuurlijk)

Verwijderd

En om helemaal compleet te zijn, de dual Athlon board hebben deze stekker ook nodig.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

btw vragen zijn per definitie niet dom, behalve als je echt je best doet om iets nutteloos te vragen

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 22:17 schreef M v Akkeren het volgende:
Dat past in die kast, maar wat er bij staat over p4 betekend dat er ook een pentium 4 in kan, deze heeft namelijk een aparte aansluiting op de voeding. Speciale stekkertjes enzo.
zo! over een snelle reaktie gesproken *D
bedankt dan weet ik dat ook weer!

de koeler maakt dus veel herrie? tsja, ik heb nu een zalman die géén geluid maakt....
nou ja ik kijk dan nog wel even verder voor een andere koeler. iedereen bedankt voor de reakties!

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
Op zondag 09 juni 2002 22:28 schreef Bokkeltje het volgende:

[..]

de koeler maakt dus veel herrie? tsja, ik heb nu een zalman die géén geluid maakt....
nou ja ik kijk dan nog wel even verder voor een andere koeler. iedereen bedankt voor de reakties!
Graag gedaan. :)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

succes :)
kijk dus of je een 80mm blok kan nemen met een stille 80mm fan :)
tip: AX-7 (geen schroeven), erg goede koeling
fan weet ik niet, want herrie maakt mij weinig uit :D

Alone at last
Just nostalgia and I

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 09 juni 2002 22:28 schreef Bokkeltje het volgende:

[..]

Welke zalman heb je nu? Ik heb zelf een CNPS3100+ (volledig koperen waaier vorm) en die koelt mijn XP1700+ meer dan genoeg. Die zou je ook nog op een XP2100+ kunnen zetten met de fan op de laagste stand (5.5 volt, hier heb ik m zelfs op 5 volt gezet)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een koperen 3000. mijn t-bird 1200 (@1200) is zo'n 45 graden. Maar volgens mij is er geen zalman die een Athlon XP 2100+ kan koelen (nou ja, in silent mode dan)

coole sig bijdeweg *D

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Een 3000 is dacht ik hetzelfde als mijn 3100+ alleen met een andere beugel met 80mm fan die je niet kan draaien. Ik heb een verstelbare 92mm fan op een beugel zodat ik m precies bover de cpu kan hangen.

Mijn 1700+ is nu 46 graadjes (met het warme weer) stressed in silent mode dus een 2100+ moet toch wel onder de 60 graden te houden zijn lijkt me? Dat is nog ruim binnen de specificaties van AMD dus het moet te doen zijn.

Anders probeer je het, als de temps te hoog uitvallen of instabiliteit optreed kan je altijd nog gaan zoeken voor een nieuwe koeler. Kan je toch weer 50 a 60 euro schelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, als ik toch aan het bestellen ben kan een coolertje er ook wel bij :)

Verwijderd

Bokkeltje -> heb je een mailadres ofzo of icq ? ik heb nog wel info voor je

Verwijderd

[topic=218256/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.