[Chello] down downer downst

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-07 12:05

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
De laatste week is Chello hier (omgeving Dordrecht) echt zwaar omlaag gepleurt met z'n snelheid :(
Daarvoor gemiddeld 150~250Kb down en nu is het gezakt naar 20~100Kb down.
Hebben hier meer mensen last van? Ik vraag me af waar het aan ligt, ik las op chello.nl nog het volgende stukje mbt KPNQwest:
Actieplan rond KPNQwest volledig uitgevoerd

7 juni 2002
Met betrekking tot het gebruik van KPNQwest IP Backbone services, bevestigt UPC het volledig uitvoeren van een actieplan, gericht op alternatieve oplossingen en midden- tot langetermijn migratie naar alternatieve aanbieders. Alhoewel de beschikbaarheid van het publieke internet niet gegarandeerd kan worden, omdat er nog steeds hinder van het internetverkeer mogelijk is, heeft UPC alle voorbereidingen getroffen om de gevolgen voor haar internet-klanten tot een minimum te beperken.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik denk dat het komt doordat ze minder bandbreedte verdeeld hebben over meer mensen

ik heb hier overigens in Spijkenisse nergens last van (eDonkey hobbelt 24/7 door terwijl ik GOT)
terwijl jwbagger ook in Spijkenisse een superbrakke verbinding heeft

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Nergens last van hier(Deurne) :)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Verwijderd

alles hier ook prima hoor

alleen de gebruikelijke pieken en dalen op de bekende tijd

Verwijderd

/me heeft een upgrade gedaan

Chello -> Cistron, en ik moet zeggen, het is het geld waard

Verwijderd

Trek de stekker van je kabelmodem eruit, wacht een minuut of vijf en doe je stekker er weer in, herhaal dat net zo vaak totdat je weer een snelle verbinding hebt. Eh.. dit mag van chello overigens niet.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:49

Sick Nick

Drop the top!

Hier ook geen probs in spijkenisse met snello, blaast gewoon lekker door op een flinke waslijst dns servers aangezien dat het enige brakke is van chello hier, die dns is zo traag als dikke stront door een trechter als ie niet down is :O

Verwijderd

gigantische packetloss hiero.
gelukkig nu een beetje voorbij.

Verwijderd

Ik heb hier ook regelmatig slechte verbinding. Af en toe valt deze zelfs helemaal weg.
Als ik dan mn server (RH7.3) reset krijg ik geen ip.
Dan moet ik de modem resetten om weer verbinding te krijgen.
Volgens Chello ligt dit aan mijn server :? :?

Maargoed, de meeste tijd wel redelijk stabiel.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:26
Op zondag 09 juni 2002 22:45 schreef Sick Nick het volgende:
Hier ook geen probs in spijkenisse met snello, blaast gewoon lekker door op een flinke waslijst dns servers aangezien dat het enige brakke is van chello hier, die dns is zo traag als dikke stront door een trechter als ie niet down is :O
hey, kan je ff wat dns ip tjes posten? Kan ik mn lijst ook langer maken, ik heb er nu maar 2, en die zijn inderdaad ongeveer als strond door een trechter

• DizzyWeb
  • Laatst online: 11-08 10:49

DizzyWeb

Ondertiteld

Mijnsignaal is sinds 2 weken zo sterk verzwakt dat ik niet eens meer echt fatsoenlijk TV kan kijken... En kabelmodem knalt ook om de haverklap offline om dan weer een half uur niet online te komen... 30x op een dag ofzo...

Chello snapt er niets van...

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Hier ook laatste dagen, pl is vandaag wel weer ok, laatste 3 dagen was het afschuwelijk.

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 23:16 schreef DizzyWeb het volgende:
Mijnsignaal is sinds 2 weken zo sterk verzwakt dat ik niet eens meer echt fatsoenlijk TV kan kijken... En kabelmodem knalt ook om de haverklap offline om dan weer een half uur niet online te komen... 30x op een dag ofzo...

Maar dat is bekend...

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 22:12 schreef PaPa het volgende:
De laatste week is Chello hier (omgeving Dordrecht) echt zwaar omlaag gepleurt met z'n snelheid :(
Daarvoor gemiddeld 150~250Kb down en nu is het gezakt naar 20~100Kb down.
Hebben hier meer mensen last van? Ik vraag me af waar het aan ligt, ik las op chello.nl nog het volgende stukje mbt KPNQwest:
[..]
Nergens last van hier (ook Dordrecht).
En ehm, 250KB/sec haal je zowiezo nooit, is gecapped op 180.

Verwijderd

toen ik chello had, tot een maandje gelee, haddik elke avond geen internet, en alleen op maandagochtend konnik goed surfen ,dus dumpe die handel en go for ADSL :P

bevalt me prima :))

Verwijderd

Ik heb hier in Haarlem ook nergens last van, maar zoals je zelf al aangaf: Er zijn problemen door KPNQwest. En chello heeft dat aan iedereen mede gedeeld, duuus, whats the point :?

Verwijderd

nog net zo traag als altijd :D
14 kb/s up
70 kb/s down

soms een uitschieter naar 100 ofzo.
al lange tijd niet meer gezien :/

maar meestal sukkel ik tussen de 20-30 kb/s voort

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

en iedereen weet waar ie zijn snelheid mee moet testen hè :D

--> www.speedtest.nl

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 09:03
Op zondag 09 juni 2002 23:16 schreef DizzyWeb het volgende:

Dan is er waarschijnlijk iets kapot in het verdeelkastje bij jou in de wijk. Dat was bij mij ook, internet deed het bijna niet meer, tv signaal was volop slecht. toen is er een UPC monteur langs geweest en die heeft wat onderdelen in die centrale zitten vervangen en toen werkte het weer.

btw bij mij (spijkenisse 3204) is het ook bud. geen downtime oid, maar ik kom gewoon NOOIT boven de 50kb/s. :(

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-08 21:43
Hmm wel een hoop mensen uit Spijkenisse zeg, zit zelf in 3202. Zit hier gelukkig met ADSL, want na 2 keer bellen en 5 formulieren ingevuld te hebben, snapte Chello nog niet dat ik lid wou worden |:(

• Eraser127
  • Laatst online: 09:28

Eraser127

Nijkerk

k'zit hier in Heerenveenveen met speedtest gewoon op 144KB/s down :z

My Discogs

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:53

FreakNL

Well do ya punk?

Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0549311/lol.jpg

>:)

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 09:03
Op maandag 10 juni 2002 12:17 schreef FreakNL het volgende:
[afbeelding]

>:)
uw domein: hro.nl

ja zo kan ik het ook. ;)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:53

FreakNL

Well do ya punk?

Kut vergeten weg te shoppen ;)

Wat een contrast hey: Thuis 56k en op school een vette :? lijn. T1 ofzo :)

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 20:51

Frits Flits

SOUND! Designer

Afgelopen woensdag, vrijdag de hele dag, zondag de hele dag 2kB/s. Echt dikke sh*t Chello. Omgeving Alkmaar.
In de tijd dat ik nog Quicknet had (3 weken terug) was ie niet kapot te krijgen.. en nu zitten die zotten van een Chello ermee te kl*ten. :(

Hopelijk krijgen we adsl.. vaders betaald

specs

Verwijderd

Hmmm kan ik met een gerust hard zeggen dat ik vanochtend nog met 170 kB/sec heb zitten downen :?
Of krijg ik dan hele kwaaie gezichten :? >:)

Alkmaar is idd omgezet naar chello, het gaat allemaal wel erg snel momenteel, maar ik vraag me af voor hoelang, niet alles is ook nog overgezet, een vriend van me is nog niet over.
Daarbij heb ik al 2 maanden last van het regelmatig zonder verbinding te zitten voor een korte periode van ong half uur/uur (dagelijks gebeurt dit), en dit is nog niet over, gistere hevig eruit geknald, vanochtend weer etc etc...

Maar het gaat tenminste snel :P :+

3 keer getest op speedtest.nl:
Download 263.8 KByte/sec
Upload 39.5 KByte/sec
Connection 702.0 Conn/min
Ping test Nederland 23.0 ms

Download 295.8 KByte/sec
Upload 38.3 KByte/sec
Connection 680.0 Conn/min
Ping test Nederland 23.0 ms

Download 254.7 KByte/sec
Upload 42.5 KByte/sec
Connection 666.0 Conn/min
Ping test Nederland 24.0 ms
Ik had al snel een testje daarvoor gedraait en toen kwam de upload hoger uit, op 64 kB/sec

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 22:45 schreef The_Tzar het volgende:
Trek de stekker van je kabelmodem eruit, wacht een minuut of vijf en doe je stekker er weer in, herhaal dat net zo vaak totdat je weer een snelle verbinding hebt. Eh.. dit mag van chello overigens niet.
Werkt dat?

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 22:45 schreef The_Tzar het volgende:
dat is het 1e wat ze bij de helpdesk tegen me zeiden toen ik zei dat ik het wel leuk zou vinden als ik weer ns kon internetten :D

Het heet gewoon "modem resetten" en het mag denk ik wel van ze hoor. Anders heb ik n probleem :+

ennuh, dit heeft wel zin als internet is uitgevallen, kweenie of het zin heeft als je wel inet hebt, maar het niet snel genoeg vindt.

iig heb ik hier heel weinig problemen met chello, gewoon die helpdesk niet bellen en dan gaat alles goed. Ik download hier regelmatig met 260 kb/s en de upload zit net onder de 20 meestal. Lijkt mij normaal.
Alleen na het faillisement van KPNQwest was inet ff weg, maar dat was dezelfde dag weer terug en weer weg en weer terug :P
Ik ben dus vrij tevreden over Chello.

Ik woon trouwens in Koog aan de Zaan, waar nooit iets gebeurd :Z. Het ligt ongeveer 16 km van Amsterdam, ten noorden ervan.

• Eraser127
  • Laatst online: 09:28

Eraser127

Nijkerk

Op maandag 10 juni 2002 14:00 schreef NeoTweaker het volgende:

[..]

iig heb ik hier heel weinig problemen met chello, gewoon die helpdesk niet bellen en dan gaat alles goed. Ik download hier regelmatig met 260 kb/s en de upload zit net onder de 20 meestal. Lijkt mij normaal.
Alleen na het faillisement van KPNQwest was inet ff weg, maar dat was dezelfde dag weer terug en weer weg en weer terug :P
Ik ben dus vrij tevreden over Chello.
me 2 *D

My Discogs

Verwijderd

Ik weet niet of modem resetten veel zin heeft qua snelheid.
Ik doe het wel bijv als de verbinding eruit knalt en het te lang gaat duren, maar heb bij chello al gemerkt dat ook dat niet helemaal werkt, de verbinding knalt er op dat moment ook echt uit namelijk en loopt de modem alleen maar te zoeken, bij sonera/quicknet zooi kreeg ik heb dan wel weer te pakken...

Verwijderd

Ik move hem overigens naar Internet & Telefonie

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 10 juni 2002 14:40 schreef Llewella het volgende:
Ik move hem overigens naar Internet & Telefonie
Lijkt me handiger als men hier post:
[topic=469140/1/25]

Verwijderd