Hardeware importeren

Pagina: 1
Acties:

• -A3AAN-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2021
Een kennis van mij gaat binnenkort naar Thailand terug voor z'n werk.
Aangezien daar pc-apparatuur flink goedkoop is dachten we er aan om daar een handeltje van te maken.
Een dvd fikker schijnt daar 60euro te kosten, dus dat kan flink uit!
Maar goed, er moeten wel "addertjes" zijn.
Ik heb al gekeken bij de belasingdienst/douane en daar staat dat je 19%btw moet betalen over de waarde. Dat vind ik op zich prima, want dan blijft het goedkoop.
Toch vraag ik me af of we nog aan meer dingen moeten denken, hebben jullie hier ervaring mee?
We zijn het van plan op te gaan sturen met ups of dhl, btw er over te betalen en dan partikulier hier te verkopen.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:33
Is dat niet een heel gedoe met papierwerk?

Daarnaast is dit volgens mij precies wat groothandels ook doen, maar dan op grotere schaal?

Met handeltje, bedoel je dan dat je aan jan en alleman dingen wilt verkopen, of alleen aan kennissen en familie? Indien dat eerste dan heb je wel te maken met meer verplichtingen als garantie. Met harddisks valt het wel mee, die kun je vaak naar de fabrikant terugsturen, maar hoe zit het met ander soorten hardware.

Met die 19% erbij, is het dan echt wel zoveel goedkoper? Importeren van buiten de EU, volgens mij komt er dan nog een bepaalde toeslag bij. Misschien heet dat VAT, maar het kan ook wat anders zijn.

Een vriend van me heeft wel eens T-Shirt van Think Geek besteld, maar daar waren de belastingen duurder dan de verzendkosten.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

een dvd brander voor 60 euro
als dat zo is dan wil ik er ook wel een :P

maar je zult wel veel invoerrechten moeten betalen

• -A3AAN-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2021
Ik wil het gaan verkopen aan jan en alleman.
De garantie maak ik me niet zo'n zorgen over. De hardware doet het en er is gewoon geen garantie voor de koper (behalve dan dat het lekker goedkoop wordt)
Uit de site van de belastingdienst blijkt dat je geen douanderechten hebt en dat je 19% btw moet afdragen over het gehele bedrag.
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 09 juni 2002 22:28 schreef -A3AAN- het volgende:
Ik wil het gaan verkopen aan jan en alleman.
De garantie maak ik me niet zo'n zorgen over. De hardware doet het en er is gewoon geen garantie voor de koper (behalve dan dat het lekker goedkoop wordt)
Uit de site van de belastingdienst blijkt dat je geen douanderechten hebt en dat je 19% btw moet afdragen over het gehele bedrag.
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm
Hmm, je verkoopt het dan behoorlijk zwart. Als jij het namelijk in NL doorverkoopt moet je OOK 19% BTW op die transactie betalen en bovendien de inkomsten opgeven in je belastingsaangifte.

Bovendien MAG je in NL niet zonder garantie verkopen; ook al zeg je dat heeft de koper ten allen tijde het recht van jou reparatie, vervanging of ontbinding van de koopt (geld terug dus) te eisen indien het product gebreken vertoont binnen een redelijke periode (vanaf afgelopen januari is in Europees verband een redelijke periode van 2 jaar afgesproken).

Kortom, als je het volgens de regels wilt doen ben je zoveel kwijt dat je net zo goed hier in NL had kunnen inkopen. Doe je het niet volgens de regels, dan riskeer je dat je klanten straks toch nog bij je komen verhalen als iets het niet doet.

Dus bezint eer ge begint :o

Oslik blyat! Oslik!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:28
Garantie lijkt mij het grootste probleem, en met al die belastingen, verzendkosten, overige kosten, en wat winst zit je zo op € 250 voor een dvd brander. Ik weet ff niet wat zo'n ding in de winkel kost, maar mensen willen wel wat zekerheid (garantie) en een bekend merk (hp, philips, etc.) en ik weet niet wat voor merken je laat overkomen.
Pagina: 1