Shell accountje van chello........

Pagina: 1
Acties:

• gykm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-04 14:07
sja misschien beetje domme vraag 8-) , maare ik wilde ff wete of je als chello memb0rtje ook een gratis shell acount kan krijgen...zal wel niet...sja ik bedoel duz dat je je hostname ken verandere zals je bij xs4all adsl ken doen.
Tja dan vraag je je af wat moet je daarmee dan, tja nou ik wil een eige hostname voor irc, want mun hostname veranderd de hele tijd (duz natuurlijk ook ip) en ik wil dat chello regelt dat mijn hostname een vast hostnaampie wordt en dat die als dns fungeert en automatisch naar mijn variabele ip adres linkt..... :?

Tja ik denk dat het niet kan.....maarja domme vrage moete ook gesteld worde heh *D

maar dan gaan er natuurlijk van die mensen sturen
koop een shell account......
Ja dat doe ik duz ff niet ik betaal genoeg aan die chello gassies duz er mag ook wel eens iets extra's tege over staan....toch
tja je heb wel van die graties shells, zoals ik nu ook al heb.....mja dan is hostname wel anders maar die hebbe dan veel mensen en dan..........
G-LINED!!! aaaaaaarg :r dan wordt je geg-lined vanwege clones..... |:(
duz een gratis chello shelltje zal liev zijn:)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:53
Doen ze niet. Punt.
Op zondag 09 juni 2002 22:05 schreef Athan het volgende:
ik betaal genoeg aan die chello gassies duz er mag ook wel eens iets extra's tege over staan....
Jij betaald helemaal niet veel voor wat je krijgt.

Ik erger me zo erg aan mensen die maar blijven zeiken dat label/adsl te duur is enzo...
Het is NIET duur, je moet blij zijn dat je de mogelijkheid hebt om breedband internet te krijgen.

Verwijderd

Als het alleen maar om de hostname gaat, daar zijn wel oplossingen voor, zie:

http://www.whyi.org/
http://www.dyndns.com/

en ga zo maar door

• epias
  • Niet online
sja misschien beetje domme vraag 8-) , maare ik wilde ff wete of je als chello memb0rtje ook een gratis shell acount kan krijgen...
Ik zou zo zeggen: bel ze op! :P

• gykm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-04 14:07
mwja vin jij, maar hallo het is chello
zondag is een dag..je kan niets doen, laatste tijd veel uit de lucht enne denk je heej we gaan ff cse ofzo
naah dat ken je ook wel ff vergete....loss 50 enne ping 400 ofzo. |:(
Ja ik ben er zeer blij mee (soms dan)
Tja mare xs4all bijvoorbeeld die kan het wel! en dat is nou niet veel duurder (bij goedkoopste pakket hebbie het zelfs) duz wrom niet bij chello standaard............:?

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-08 13:49

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 09 juni 2002 22:09 schreef Cutebritney het volgende:
Doen ze niet. Punt.
[..]

Ik erger me zo erg aan mensen die maar blijven zeiken dat label/adsl te duur is enzo...
Het is NIET duur, je moet blij zijn dat je de mogelijkheid hebt om breedband internet te krijgen.
Ik vind die €47.95 inderdaad niet veel voor de hoeveelheid data die ik verstuur/ontvang. Als ik dit via een huurlijn zou moeten doen zou ik 10 keer zoveel kwijt zijn schat ik zo maar in.

En een shell accountje zit er niet in voor je :+

Kan je niet een vhost bij iemand met een adsl lijntje (die het blijkbaar wel hebben) installen en via die pc irc'en als je perse iets met een hostname wilt doen.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
een shell account kost niet zoveel hoor!

Heel, heel misschien dat er een gratis shell provider tussen zit, maar meestal mag je daar niet mee op IRC : http://www.leftfoot.com/freeshells.html

Doe trouwens eens wat aan je schrijfstijl want die van jou is verschrikkelijk irritant!!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik zit ook bij Chello, alleen mijn IP wisselt nooit. Ook op m'n vorige adres had ik daar geen last van.
Ik dacht eigenlijk dat Chello altijd gebruik maakte van Dynamische IP adressen die nooit veranderen..? (Statische dynamische IP nummers dus eigenlijk :))

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 08:50 schreef Ook het volgende:
Ik zit ook bij Chello, alleen mijn IP wisselt nooit. Ook op m'n vorige adres had ik daar geen last van.
Ik dacht eigenlijk dat Chello altijd gebruik maakte van Dynamische IP adressen die nooit veranderen..? (Statische dynamische IP nummers dus eigenlijk :))
vaag zit je in amsterdam of zo ?

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Op maandag 10 juni 2002 08:50 schreef Ook het volgende:
Heb ik ook al sinds ik chello heb, vroeger a2000, dus echt al een jaar of 5 gok ik, al 5 jaar hetzelfde ip adres, en ja ik zit in Amsterdam. Dit verschilt door het hele land dan?

http://www.bonuszoeken.nl

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 09:44 schreef Baarsjes het volgende:

[..]

Heb ik ook al sinds ik chello heb, vroeger a2000, dus echt al een jaar of 5 gok ik, al 5 jaar hetzelfde ip adres, en ja ik zit in Amsterdam. Dit verschilt door het hele land dan?
Verschilt per modemtype

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 17:51
Heb ook al een jaar hetzelfde IP (Ridderkerk)

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Volgens mij heeft het hebben van een vast ip/hostname dus niks te maken met het hebben van een shellaccount. Is afhankelijk van de DHCP-server die jou je ip/hostname geeft. Chello zou jouw gebruikersnaam (of zoiets, hoe gaat dat bij chello?) moeten herkennen en dan een DHCP-server een vast ip/hostname moeten laten toekennen ipv een willekeurige zoals nu gebeurt. Lijkt me niet dat ze dit voor je gaan doen zonder extra poen, bij chello hebben ze blijkbaak gedacht dat random beter/goedkoper* is, bij xs4all gaan ze voor de extra service mag je zelf weten wat je hostname is.
* Eärendil is tevreden gebruiker van xs4all.

* Doorhalen wat niet van toepassing is

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Op maandag 10 juni 2002 04:28 schreef Tonnetje het volgende:
Doe trouwens eens wat aan je schrijfstijl want die van jou is verschrikkelijk irritant!!
+1 Inzichtvol :P

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 22:09 schreef Cutebritney het volgende:
Doen ze niet. Punt.
[..]

ow??
dus jij vind het normaal dat ik voor 45 euro slecht werkend mail/news servers heb en mijn verbinding na 18:00 netzo snel is als 56k6?
NOu ik niet.

• Ook

Ook

Yes I can!

Op maandag 10 juni 2002 10:25 schreef Rodecker het volgende:

[..]

Verschilt per modemtype
Welke modems hebben dit dan niet..?
Ik woon idd in Amsterdam en had eerst al 3 jaar hetzelfde IP nummer (LANcity modem), en sinds een half jaar op een nieuw (woon)adres (nu met Motorola Surfboard) en weer steeds hetzelfde IP adres. Ik ken mensen met Cornerstone en Terayon modems die ook steeds hetzelfde IP adres krijgen.
Lijkt me dus eerder aan je leef-regio te liggen dan aan je modem!!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 03:32
Ik heb ook gewoon nog steeds dezelfde IP-adres bij chello,
wat ik wel raar vond was dat mijn vrienden allemaal zo'n zwarte modem in een meterkast hebben en ik een witte van motorola

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Op maandag 10 juni 2002 11:47 schreef Ook het volgende:

[..]

Welke modems hebben dit dan niet..?
Ik woon idd in Amsterdam en had eerst al 3 jaar hetzelfde IP nummer (LANcity modem), en sinds een half jaar op een nieuw (woon)adres (nu met Motorola Surfboard) en weer steeds hetzelfde IP adres. Ik ken mensen met Cornerstone en Terayon modems die ook steeds hetzelfde IP adres krijgen.
Lijkt me dus eerder aan je leef-regio te liggen dan aan je modem!!
Vergeet niet het Com21-modem

• Ook

Ook

Yes I can!

Op maandag 10 juni 2002 13:15 schreef Proxy het volgende:

[..]

Vergeet niet het Com21-modem
Ik ken zelf geen mensen met Com21, hebben die wel wisselende IP nrs dan..??

(enne, falcon4ever, dat zwarte modem is waarschijnlijk een LANcity, die worden niet meer geleverd (volgens mij), die witte motorola's worden nu geleverd.)

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-08 13:49

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 10 juni 2002 13:19 schreef Ook het volgende:

[..]

Ik ken zelf geen mensen met Com21, hebben die wel wisselende IP nrs dan..??

(enne, falcon4ever, dat zwarte modem is waarschijnlijk een LANcity, die worden niet meer geleverd (volgens mij), die witte motorola's worden nu geleverd.)
Com21 heeft geen wisselend ipadres tenzij je een andere netwerk kaart gebruikt om je chello kabeltje in te proppen :7

Heb zelf hier een com21 dus ik kan het weten.

Wat ook leuk is is de chello kabel in de uplink van je switch proppen en dan alle pc's in je netwerk een eigen internet ip geven (ja dat lukt :D )

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Mijn com21 heeft al sinds chello bestaat hetzelfde ip, gewoon zo static als static maar zijn kan, welke nic of machine ik er op aan sluit. Ik heb een ip, die gebruik ik en that's it. Geen gezeik :).

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:47

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zondag 09 juni 2002 22:12 schreef d0g1e het volgende:
Als het alleen maar om de hostname gaat, daar zijn wel oplossingen voor, zie:

http://www.whyi.org/
http://www.dyndns.com/

en ga zo maar door
2y.NET/dynDns.com is niet meer gratis

/dev/null

Verwijderd

sja misschien beetje domme vraag 8-) , maare ik wilde ff wete of je als chello memb0rtje ook een gratis shell acount kan krijgen...zal wel niet...sja ik bedoel duz dat je je hostname ken verandere zals je bij xs4all adsl ken doen.
Tja dan vraag je je af wat moet je daarmee dan, tja nou ik wil een eige hostname voor irc, want mun hostname veranderd de hele tijd (duz natuurlijk ook ip) en ik wil dat chello regelt dat mijn hostname een vast hostnaampie wordt en dat die als dns fungeert en automatisch naar mijn variabele ip adres linkt..... :?

Tja ik denk dat het niet kan.....maarja domme vrage moete ook gesteld worde heh *D

maar dan gaan er natuurlijk van die mensen sturen
koop een shell account......
Ja dat doe ik duz ff niet ik betaal genoeg aan die chello gassies duz er mag ook wel eens iets extra's tege over staan....toch
tja je heb wel van die graties shells, zoals ik nu ook al heb.....mja dan is hostname wel anders maar die hebbe dan veel mensen en dan..........
G-LINED!!! aaaaaaarg :r dan wordt je geg-lined vanwege clones..... |:(
duz een gratis chello shelltje zal liev zijn:)
Wat praat je moeilijk man. Je hebt toch wel nederlands op school?

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 03:32
het is niet eens de moeite waard om dat te ontcijferen!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op maandag 10 juni 2002 17:13 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook al posten..

Maarja great minds think alike heh ;)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 17:13 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

[..]

Idd, doet me denken aan BREEZAH topics :D

Maare, ontopic, dat shell accountje krijg je toch niet :)

• B2
  • Laatst online: 10:43

B2

wa' seggie?

Op maandag 10 juni 2002 15:24 schreef jep het volgende:
Mijn com21 heeft al sinds chello bestaat hetzelfde ip, gewoon zo static als static maar zijn kan, welke nic of machine ik er op aan sluit. Ik heb een ip, die gebruik ik en that's it. Geen gezeik :).
* B2 heeft dat ook ja, sinds 1999 ofzo.
(Toen kregen we in ons nieuwe huis kabel.)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
pfft, is boerenlul nederlands typen een hype ofzo ? freaking irri

• B2
  • Laatst online: 10:43

B2

wa' seggie?

Op maandag 10 juni 2002 19:39 schreef wibblemoo het volgende:
pfft, is boerenlul nederlands typen een hype ofzo ? freaking irri
Boerenlul Nederlands is anders :) dit is meer BrEeZaH-nEdErLAnDs :P