Toon posts:

Acer niditower compleet dood.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Acer Power miditower doet niks meer. Voedingfan springt niet aan, cpufan, HD's etc. doen niks,de complete pc is dood als een pier.

Voeding vervangen, nog steeds dood.
Zekering voeding bekeken, is OK.
Alle kaarten eruit, alles dood.
Alleen videokaart erin, alles dood.

Het enige wat ik kan ontdekken is een powerswitch die geen klik geeft, maar een beetje zompig drukt. Geen duidelijke aan/uit beweging dus.
Is zo'n switch normaal in een AcerPower pentium 233MMX miditower?

Iemand een idee hoe dit verder valt aan te pakken?

Verwijderd

probeer eens met een andere aan/uit knop ?? of was dat niet het probleem met een knop ??

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Draadjes volgen van de power switch (2 fijne draadje) naar het moederbord -> plugje uittrekken -> spanning op het mobo en dan met een metalen voorwerp even de 2 pinnetjes die aan het kabeltje van de power-knop verbonden waren kortsluiten. Alsi e dan start is je powerknop gaar.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Misschien is je geheugen wel gewoon dood, of de proc. Heb je daar al naar gekeken/vervangen/getest/whatever?

En een duidelijke klik hoeft niet maar de meeste kasten hebben wel iets van een klik ja. Anders zou je even een andere kast kunnen gebruiken om te testen (even powerswitch kabeltje aan het moederbord hangen en aanzetten met de andere kast *D )

Verwijderd

Topicstarter
[Draadjes volgen van de power switch (2 fijne draadje) naar het moederbord -> plugje uittrekken -> spanning op het mobo en dan met een metalen voorwerp even de 2 pinnetjes die aan het kabeltje van de power-knop verbonden waren kortsluiten. Alsi e dan start is je powerknop gaar.]

Heb ik gedaan, geeen resultaat.
Als er onderdelen kapot zijn zoals, ram, cpu, of andere hardware, zou dan de voeding niet gewoon aan moeten springen? Kortom, wat kan er behalve de voeding kapot zijn, waardoor niks meer werkt?

Verwijderd

Topicstarter
kick

Iemand nog suggesties?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zondag 09 juni 2002 22:13 schreef bos het volgende:
[Draadjes volgen van de power switch (2 fijne draadje) naar het moederbord -> plugje uittrekken -> spanning op het mobo en dan met een metalen voorwerp even de 2 pinnetjes die aan het kabeltje van de power-knop verbonden waren kortsluiten. Alsi e dan start is je powerknop gaar.]

Heb ik gedaan, geeen resultaat.
Als er onderdelen kapot zijn zoals, ram, cpu, of andere hardware, zou dan de voeding niet gewoon aan moeten springen? Kortom, wat kan er behalve de voeding kapot zijn, waardoor niks meer werkt?
Als je ram of cpu stuk zou zijn, dan zou ie inderdaad gewoon opstarten. Het enige wat ik me kan bedenken is dat het moederbord dan stuk is...
Pagina: 1