Toon posts:

ICS icm crosscable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probeer mijn ADSL van Planet te sharen op mijn andere PC. Heb al een LAN liggen dat perfect werkt, en ICS is ook goed geinstalled. Krijg op de andere PC de melding dat ie internetverbinding heeft via de PC waarop mijn ADSL modem zit. Alleen komt er geen ene bit binnen op dat systeem.

Heb de firewall's uitgezet etc. Las wel dat ICS probleem geeft als er sprake is van een vast IP. Bij Planet heb ik dus een vast IP. Is er een manier waarop de boel aan de praat krijg?

Liefst zonder winroute/syfate..tenzij het niet anders kan

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Begin maar eens met het beschrijven van de situatie: hoeveel PCs, welke netwerkhardware, welke besturingssystemen, IPs, enz enz

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
2 systeem...allebei XP..PLANET ADSL Basic

Internet host draait op een PII 350 met 320 RAM

andere compu is een AMD Duron 800 met 512 RAM

heb 2 10/100 intel kaarten erin zitten.

De host verkrijgt automatisch een IP adres, heb dus zelf geen IP/DNS/Gateway instellingen gedaan

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op zondag 09 juni 2002 21:46 schreef bikkel78 het volgende:
2 systeem...allebei XP..PLANET ADSL Basic

Internet host draait op een PII 350 met 320 RAM

andere compu is een AMD Duron 800 met 512 RAM

heb 2 10/100 intel kaarten erin zitten.

De host verkrijgt automatisch een IP adres, heb dus zelf geen IP/DNS/Gateway instellingen gedaan
je krijgt je internet binnen via je usb-modem neem ik aan?

welke IPs gebruik je intern? is er sowieso een netwerk volgens allebei de pcs, en kunnen ze elkaar pingen enzo?

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
ja, die komt binnen via een USB modem

Ip nummer van de host is 192.168.0.1 /255.255.255.0

De andere PC verkrijgt automatisch een IP adres. Dat werkt allemaal goed.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

kan je pingen vanaf de client pc

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:22

Duinkonijn

Huh?

voor ics is planet dns nodig.

195.121.1.34

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

idd,probeer maar eens naar buiten te pingen met een ip op de 2e computer. doet dat het: dan ligt het aan de dns en heb je die niet goed ingesteld. Zo niet dan zou ik ff allebei de pc's statische ip's toewijzen: hoofdcomputer ip: 192.168.0.1
2e pc: 192.168.0.1
ennuh.. lijkt me duidelijk dat je de dns van planet moet gebruiken op de 2e pc. de computers met elkaar moeten een activity hebben en ook naar elkaar pingen. kan dit allemaal dan heb je toch iets met je ICS verkeerd gedaan. Firewall houd alleen bepaalde poorten dicht. lijkt me niet dat je de 8080 poort dicht hebt gegooid :)

Verwijderd

heb ik ook zo draaien: host met adsl (onder xp)

Je moet in de properties van de planet vpn de sharing aanzetten, niet op de nic!

Verder dan even je adressen nakijken. De semi-intelligentie-van-Microsoft wil dat nog wel es, tegen je zin in, veranderen .. :r

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

heb vaste IP adresen gegeven, de host is 192.168.0.1 en de andere PC is 192.168.0.2.

Ik kan pingen met die computer, krijg icoontje te zien dat MXstream beschikbaar is op die computer...maar ik krijg geen enkele site binnen. Heb ook de DNS van planet op de 2de computer ingevoerd.

ben ik nog iets vergeten?

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op dinsdag 11 juni 2002 13:45 schreef bikkel78 het volgende:
Oke,

heb vaste IP adresen gegeven, de host is 192.168.0.1 en de andere PC is 192.168.0.2.

Ik kan pingen met die computer, krijg icoontje te zien dat MXstream beschikbaar is op die computer...maar ik krijg geen enkele site binnen. Heb ook de DNS van planet op de 2de computer ingevoerd.

ben ik nog iets vergeten?
heb je op de 2e PC de gateway ingesteld??
daar moet ingevuld zijn: 192.168.0.1

Verwijderd

Topicstarter
ja, die heb ik ingesteld. Ik kan wel vanaf de host pingen naar de andere PC, maar niet andersom?

Firewall van XP staat uit

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

als je niet kunt pingen kan je beter even in de faq kijken en je netwerk controleren via die gegevens.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Pagina: 1