Toon posts:

300 watt, moet toch genoeg zijn :?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn systeem ietsje verknipt, en behalve een 1.3 Ghz athlon, een g3force3 500, een 7200 rpm IBM hdd en een 5400 rpm maxtor klein hddtje, hangen er nu ook 1 slot cooler, 1 hdd cooler, 1 90 mm casefan en 2 80mm casefans in. ik ben net klaar met heel de meut er in schroeven, boot de PC (XP pro UK) en laat hem even staan op het rustieke, blauwe loginscherm (want ik schenk koffie in.)

ik huppel met koffie richting PC, gaat het ding uit!
nu doet ie het weer, ik heb nergens aangezeten verder (hij rebootte heel braaf) en alle fannetjes draaien...

aangezien ik geen andere hard of softwares heb toegevoegd dan een bosje fans verdenk ik die dingen van overmatig stroom verbuik (waarom zou ie anders rebooten) maar nu LIJKT ie het gewoon goed te doen. ik verdenk m'n voeding nu van brakheid (geen enkele fan wordt via het mobo gevoed, dus die is niet stuk). voor ik het ding uit elkaar sloop (t is nogal een houwtjetouwtje bende daarbinnen) en een andere PSU erin schroef...

300 watt is toch niet gewoon te weinig heh?

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op zondag 09 juni 2002 21:38 schreef KnetterGek het volgende:
ik heb mn systeem ietsje verknipt, en behalve een 1.3 Ghz athlon, een g3force3 500, een 7200 rpm IBM hdd en een 5400 rpm maxtor klein hddtje, hangen er nu ook 1 slot cooler, 1 hdd cooler, 1 90 mm casefan en 2 80mm casefans in. ik ben net klaar met heel de meut er in schroeven, boot de PC (XP pro UK) en laat hem even staan op het rustieke, blauwe loginscherm (want ik schenk koffie in.)

ik huppel met koffie richting PC, gaat het ding uit!
nu doet ie het weer, ik heb nergens aangezeten verder (hij rebootte heel braaf) en alle fannetjes draaien...

aangezien ik geen andere hard of softwares heb toegevoegd dan een bosje fans verdenk ik die dingen van overmatig stroom verbuik (waarom zou ie anders rebooten) maar nu LIJKT ie het gewoon goed te doen. ik verdenk m'n voeding nu van brakheid (geen enkele fan wordt via het mobo gevoed, dus die is niet stuk). voor ik het ding uit elkaar sloop (t is nogal een houwtjetouwtje bende daarbinnen) en een andere PSU erin schroef...

300 watt is toch niet gewoon te weinig heh?
Ik had eerst ook en ge'oc 1333@1500. Als hij stressed was wou hij ook spontaan rebooten. Nu met een athlon Xp heb ik dat niet meer.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 10:04

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Jup, de TB's zuipen gewoon stroom...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar de ideez0rz is dat ie niet gestrressed is. of geOCt. mn geforce werd VEEL te heet... daarom ben ik een slotcooler, 2 casefans, en een HDD cooler wezen halen: mn cpu was het ENIGE dat nuttig gekoeld was. OCen doe ik volgend weekend pas...

bovendien vind ik het login scherm van XP nou niet echt hieperdepieper stressy, voor een 1.333 ghz athlon met een geforce3 moet dat toch TENMINSTE met minder dan 100% belasting kunnen (alhoewel XP wel hoge systeem eisen heeft natuurlijk :z )

bovendien vermoed ik dat je risico loopt, dat bij stressed situaties rebooten echt de temperatuur is (dit is een gokje van me, dus als ik het mis heb, sorry alvast) en als ik hem 30 seconden laats taan op het login scherm is ie vast nog niet te heet (de cooler op de CPU is voor XP2100+ processoren... die moet de 1.3 toch echt wel houden dacht ik zo... op 30 graden :D )

Verwijderd

[topic=218256/1/999]

voor al uw voedingsvragen

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:41
[topic=312323]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.