Matrox G450 TV-out naar 50 HZ TV?

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

ik wil binnenkort een Matrox G450 kopen en m'n kleine televisie op die kaart aansluiten zodat ik films (DivX en DVD) op m'n TV kan kijken.

Ik hoorde vandaag alleen van iemand dat je voor goed beeld minstens 100 HZ nodig hebt en ik het beter niet op een 50 HZ TV kan doen, is dit waar?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Maakt geen fuck uit.....

TVout is 25 frames/sec.. (Standaard bij PAL)

Het verschil tussen 50 en 100 Hz is dat bij 100Hz de beelden eigenlijk 2x geprojecteerd worden. Daardoor lijkt het beeld rustiger/stiller.
Bronsignaal is gelijk...

Zelf hier een G450 (eTV), gaat prima op een normale TV..

100Hz/Breedbeeld/enz is leuk, maar niet noodzakelijk

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Bedankt...

Anders zou het nogal zonde zijn om een mp3/divx server te bouwen :)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 21:24 schreef TangLeFuzZ het volgende:
Hey,

ik wil binnenkort een Matrox G450 kopen en m'n kleine televisie op die kaart aansluiten zodat ik films (DivX en DVD) op m'n TV kan kijken.

Ik hoorde vandaag alleen van iemand dat je voor goed beeld minstens 100 HZ nodig hebt en ik het beter niet op een 50 HZ TV kan doen, is dit waar?
maakt niets uit, ik doe het zelf ook, dus...
met die kaart, en een 50 hz tv

• Rembro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

Ik hoorde vandaag alleen van iemand dat je voor GOED beeld minstens 100 HZ nodig hebt en ik het beter niet op een 50 HZ TV kan doen, is dit waar?
[/quote]

is maar hoe je het bekijkt..!!!
ik ben zelf nog niet een 100HZ tv tegengekomen die
- geen na-ijling heeft.
- hetzelfde contrast/scherpte als een 50 HZ ktv
- die met slecht of weinig kabel signaal niet last heeft
van digitalisering en blokvorming .
en niet te vergeten de hogere prijs,

alleen de nieuwe generatie Philips Pixel Plus ktv beginnen er een beetje op te lijken

oke 50 HZ is onrustiger als je een ktv groter als 63 cm hebt en er wat langer naar kijkt, maar weegt bij mij nog niet op tgen de nadelen van 100HZ

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:22

Skef

Ik scheer.me

Ik draai nu met mijn G450 PCI met DVD-MAX op een Samsung 72 cm, 50 Hz breedbeeld tv.

Ziet er perfect uit hoor, geen problemen mee! (De Ali-G film zag er goed uit ;) )

Ook de gewone 1-op-1 clone (wel 's handig voor Winamp visualisations oid, wel trippy) werkt perfect.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Rembro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

[quote]Op zondag 09 juni 2002 21:45 schreef Skef het volgende:
Ik draai nu met mijn G450 PCI met DVD-MAX op een Samsung 72 cm, 50 Hz breedbeeld tv.

Ziet er perfect uit hoor, geen problemen mee! (De Ali-G film zag er goed uit ;) )

idd
mooie kaarten he matrox.. :9
de matrox hangt hier op een 50 HZ philips 72 cm 4:3 blackline .. ook zwaar mooi.. kan geen Nvidia tv-out aan tippen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
[quote]
Op zondag 09 juni 2002 23:14 schreef energy2 het volgende:
Op zondag 09 juni 2002 21:45 schreef Skef het volgende:

idd
mooie kaarten he matrox.. :9
de matrox hangt hier op een 50 HZ philips 72 cm 4:3 blackline .. ook zwaar mooi.. kan geen Nvidia tv-out aan tippen
Same setup hier... Ook lompe flips TV en matroxje :)

• DaedalusMax
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2022

DaedalusMax

DaedalusMax@xs4all.nl

Ik geniet ook al ruim een jaar van Divx in de huiskamer met mijn Matrox kaart.

Enige probleem bij is als een film 23.976 fps is EN ac3 geluid heeft.

Bij 23.973 fps moet ik een tool activeren DivxG400 maar deze maakt ruzie met de AC3 decoders, heel erg irri, heb ik nog geen oplossing voor...

And I did RTFM !!!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 01:23 schreef DaedalusMax het volgende:
Ik geniet ook al ruim een jaar van Divx in de huiskamer met mijn Matrox kaart.

Enige probleem bij is als een film 23.976 fps is EN ac3 geluid heeft.

Bij 23.973 fps moet ik een tool activeren DivxG400 maar deze maakt ruzie met de AC3 decoders, heel erg irri, heb ik nog geen oplossing voor...
Is alleen als je tv standaar PAL is...Heb zelf een Samsung breedbeeld, waarbij je ook NTSC kan weergeven. In die modus heb je geen divxg400 nodig.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>v&b

tv-out?!? V&B!!!
Pagina: 1