PC-Config

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• scav
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01-2022

scav

Anybody else

Topicstarter
Jeej, I'm n00b in dit forum (I knowww :p)
Ik volg het forum hier al paar maandjes, heb het nog nooit de moeite gevonden om te registreren, er zat al genoeg expertise op het forum naar mijn mening ;-)

Nu mijn vraagje... ik wou eerst mij een nieuwe Dell kopen (laptopke, P4 1.4Ghz ofzow iets in die aard) maar nu wegens omstandigheden toch maar besloten mijn pc up te graden en dan volgend jaar te gaan voor de nieuwe flaptop

Ik had ff gedacht aan deze specs, aub jullie gedacht erover.
Mobo:- KT3 Ultra-ARU
CPU:- AMD Athlon XP 1700+
HD:- HDDeskstar 120GXP/40GB UIDE100 8.5ms 2MB Buffer 7200rpm (2 keer voor in mijn RAID)
RAM:- 256MB-DDR-RAM, PC-2700

Voor de rest heb ik een Aopen Midi Tower, Geforce 2 (is toch genoeg ik game toch weinig) en nog wat andere prul. (ohja SB Live! 1024)

Iemand problemen met die configuratie? (vooral mobo?, de rest heb ik wel vertrouwen in)

Zou ik deze configuratie misschien best in Duitsland gaan kopen(snogard.de, misschien iemand anders een betere?) of voor België gaan?

Ten laatste zou ik mijn PIII500 met Aopen AX6BC Pro moederbordje,384MB RAM en 20 gig hd verkopen of zou ik er mooi een vet servertje van maken? ;-)(maw wat zou ik er nog voor krijgen?)

Laat de flames maar komen *D

Ohja ps http://users.pandora.be/scav/pcspecs
deze is iets meer uitgebreid, plus de prijsverschillen waar ik over sprak(ik ga ook nog digitale camera kopen in .de dus... )

Homo Sapiens Non Urinat Contra Ventum

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:52
Volgens mij past het moederbord prima bij je processor. Verder ziet je configuratie er wel goed uit.

Ennehh, welkom op GoT! :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Neem asjeblieft ff een MAXTOR hdd ipv die ibm GXP :) die ibm dingen zijn krengen :(

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:52
Ik heb drie van die dingen in huis en werken prima. Maar ik weet dat sommige series inderdaad krengen zijn.

Oh ja over die oude computer, ik zou hem als server/knutselpc houden. Het is altijd handig zo'n tweede of derde, of vierde computer.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

k heb ook zo`n GXP nr weet ik zo niet is 41 gig en zo dra ik de stroom ook maar eventjes er af heb doet die het amper :( dan moet ik eerst dat ding los gooien van de ide en stroom en dan weer de stroom er op en dna nog is de IDE voor wat die weer werken wil :(

/me moet toch al een grotere harddisk :)
dat word mooi een maxtortje van 80 gigjes :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik zou geen msi bordje kopen maar gewoon een veel goedkopere ecs. bijvoorbeeld de k7s6a. goede ervaringen mee, en met msi bepaald niet.

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

ik heb net dank zij een vage 2000+ 3 msi (zelfde types) moeten weggooien ...
Zou dus duidelijk niet gaan voor de MSI

I got a problem-solver and its name is revolver

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Trouwens is gisteren mijn 60 GB IBM (60GXP series) overleden .... :(

I got a problem-solver and its name is revolver

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 22:06 schreef Dethroned het volgende:
ik heb net dank zij een vage 2000+ 3 msi (zelfde types) moeten weggooien ...
Zou dus duidelijk niet gaan voor de MSI
Vage redenering, doordat je proc je mobo's sloopt, zijn het kutmobo's?

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:01
mijn tip aan jou is, koop deze configuratie gewoon in nederland. Ook in verband met garanties enzo. Het is lastig als de verkoper in duitsland zit. tenzij je op de grens woont :).

En over die IBM schijven, de schijven divisie van IBM is verkocht aan hitachi dus ik weet niet hoe het hiermee zit:

http://www.tweakers.net/nieuws/22037?highlight=ibm

Maar wel leuk natuurlijk zo'n nieuw systeempje ;)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op zondag 09 juni 2002 22:00 schreef smvs het volgende:
ik zou geen msi bordje kopen maar gewoon een veel goedkopere ecs. bijvoorbeeld de k7s6a. goede ervaringen mee, en met msi bepaald niet.
Agreed, (especially on the ECS K7S6A part).

Overigens zal je pc2700 niet merken over pc2100, hoogstens iets in benchmarks, zelfs dan niet veel, je gaat meer performance uit 512mb pc2100 halen.

Overigens zou ik dr ook een Maxtor schijfje in schroeven.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op zondag 09 juni 2002 22:07 schreef Dethroned het volgende:
Trouwens is gisteren mijn 60 GB IBM (60GXP series) overleden .... :(
Ja, de GXP60 zijn slechter dan de 120 hoor :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Welkom op GoT, maar ik betwijfel of je de FAQs een beetje hebt gelezen. Je stelt vragen waar we speciale topics voor hebben. Kijk o.a. in OH :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.