Toon posts:

CM cathode maakt kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus een newbie op cm gebied maar ik heb dapper een poging gewaagd. Het raampje is gemonteerd ( zonder dremel, wat een drama!) en toen kwam er een mooie cathode naar mijn kast. Een hele klus met een heel idioot resultaat.
Ik heb de schakelaar van de cathode in mŽn usb hub ( insteek kaart look-a-like)gezet, als ik nu de lamp aanzet gaat de stroom van me pc eruit! Het lijkt op kortsluiting maar mŽn powerled knippert en mŽn mobo heeft ook nog juice.
Kan dit nou kortsluiting zijn? Aan de kabels kan het niet liggen ; die heb ik netjes afgewerkt. Bedankt voor alle hulp! CM is fun! :)

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Hmmmm
waar heb je de inverter gelaten?

Isoleer die is goed, wikkel er schilderstape omheen of stop hem terug in het doosje. Dit kleine pintplaatje mag namelijk niet in aanraking komen met je kast.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Op zondag 09 juni 2002 21:16 schreef Interstice het volgende:
Hmmmm
waar heb je de inverter gelaten?

Isoleer die is goed, wikkel er schilderstape omheen of stop hem terug in het doosje. Dit kleine pintplaatje mag namelijk niet in aanraking komen met je kast.
dat zorgt geheid voor kortsluitong, sluit je ccfl eens aan op je voeding, geel en zwart. zet dan je schakelaar om, maakt ie geen kortsluiting, dan zit het in de aansluiting, spingt je pc wel uit dan ligt het eraan dat je ergens contact maakt, want je voeding is waarschijnlijk beveiligt tegen "lek"-spanning.

Verwijderd

Topicstarter
inverter? je bedoeld de losse voeding van de lamp? die is gesloten en die heeft geen blote contacten.
ik heb nu de lamp van de schakelaar afgehaald en hij doet het prima.
ik denk dus dat de schakelaar aarde maakt maar hoe????

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Toevallig ook pics?
en euh leg eens wat uit van die usb ik volg dat niet helemaal (net wakker) maar zet het gewoon inderdaad even op je molex / voeding e.d :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Op maandag 10 juni 2002 10:07 schreef ninja-mod het volgende:
inverter? je bedoeld de losse voeding van de lamp? die is gesloten en die heeft geen blote contacten.
ik heb nu de lamp van de schakelaar afgehaald en hij doet het prima.
ik denk dus dat de schakelaar aarde maakt maar hoe????
Voeding en inverter is wat anders.

De voeding is dat grote ding van de pc. Bij je lampje heb je zo'n klein printplaatje gekregen waarop je het stekkertje van je lampje prikt en aan de andere kant het stekkertje met de draadjes naar de voeding.

DAT printplaatje moet je goed isoleren.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Topicstarter
heb geen cam, sorry dus geen pics.
en ik kreeg bij mijn cathode geen printplaatje maar een mini-voeding, echt waar :)

even over die usb ; ik heb dus helemaal onderin me kast een soort extra usb poort in een slot verwerkt, die loopt via een flatcable naar me mobo. ( dat werkt prima!) maar ik had nog zat ruimte in dat slotje dus daar heb ik me schakelaar ingebouwd. gedachte: zou het zo kunnen zijn dat de schakelaar niet geisoleerd is? ( ik kan het me haast niet voorstellen maar toch...)

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 16:14
Op maandag 10 juni 2002 16:20 schreef ninja-mod het volgende:
heb geen cam, sorry dus geen pics.
en ik kreeg bij mijn cathode geen printplaatje maar een mini-voeding, echt waar :)

even over die usb ; ik heb dus helemaal onderin me kast een soort extra usb poort in een slot verwerkt, die loopt via een flatcable naar me mobo. ( dat werkt prima!) maar ik had nog zat ruimte in dat slotje dus daar heb ik me schakelaar ingebouwd. gedachte: zou het zo kunnen zijn dat de schakelaar niet geisoleerd is? ( ik kan het me haast niet voorstellen maar toch...)
zeker in zo'n metalen behuizingkje???
krijgen wij nu wel telkens op het werk aangeleverd
CCFL en dan met een zilveren/metalen behuizingkje, inclusief 2 bevestigings stukjes :)

Verwijderd

probeer toch maar een pic te maken (leen een camera van iemand ofzo)! Ik snap er in ieder geval niet zoveel van. :?
Pagina: 1