[Meuktracker] Het moet echt beter!

Pagina: 1
Acties:

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Disclaimer: Ik ben geen trouwe TFF bezoeker, dus excuses als hier al het nodige over gezegd is.

De Meuktracker in z'n huidige vorm is echt beneden het tweakers.net niveau. Om nu niet te lang te zeuren maar concreet wat punten die ik graag wil zien:
• Gecategorieseerde software selectie.
• Snellere verwerking van uitkomen nieuwe versies (misschien d.m.v. automatische website checks bij t.net)
• Meer (algemene) informatie over het software pakket.
• Beter definitie van wat wel en wat niet in de meuktracker komt.
• Verschillende update niveaus zodat ook beta's of interessante interne builds kunnen worden weergeven. Ik wil geen A7V-Beta-Bios updates, maar er zijn vast mensen die het wel interessert.

Jullie zitten vast ook vol ideëen, maak er s.v.p een constructief topic van en laten we hopen dat Femme&Co b.v. er iets van oppikt.

|_____vakje______|

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 17:45

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op zondag 09 juni 2002 21:12 schreef CyberSnooP het volgende:

• Gecategorieseerde software selectie.
Eensch!
• Snellere verwerking van uitkomen nieuwe versies (misschien d.m.v. automatische website checks bij t.net)
Maar dan heb ik niks meer te doen ;(
Er moet sneller gereageerd worden door ons. Daar ben ik het mee eens. Maar je moet ook weten dat ik naast T.net ook nog een leven heb (43 uur per week werken, vriendin etc). Dus ook ik heb niet altijd evenveel tijd/zin om de meuktracker te vullen. Ik probeer het wel zoveel mogelijk hoor :)
• Meer (algemene) informatie over het software pakket.
Zoals? Moet ik gaan beschrijven wat alle stukjes software doen ofzo. Hiermee spreek je het punt hierboven tegen. Als we alle software moeten beschrijven op werking zijn we nog veel langer bezig dan we nu al zijn.
• Beter definitie van wat wel en wat niet in de meuktracker komt.
Eensch.
• Verschillende update niveaus zodat ook beta's of interessante interne builds kunnen worden weergeven. Ik wil geen A7V-Beta-Bios updates, maar er zijn vast mensen die het wel interessert.
Eensch. Maar is dit haalbaar en interessant genoeg voor T.net. Vergeet niet dat Tweakers.net een HARDWARE site is en de meuktracker eigenlijk een klein extra'tje is.
Jullie zitten vast ook vol ideëen, maak er s.v.p een constructief topic van en laten we hopen dat Femme&Co b.v. er iets van oppikt.
Er spelen binnen de meukcrew ook verschillende ideeen welke ik ook zoveel mogelijk aangeef bij Femme. Zo zou ik bijvoorbeeld een zoekfunctie willen hebben op de meuktracker. Een preview functie voordat het op de frontpage komt enzo.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik denk dat het eerst wachten op de nieuwe layout wordt...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
WhiZZi:Eensch. Maar is dit haalbaar en interessant genoeg voor T.net. Vergeet niet dat Tweakers.net een HARDWARE site is en de meuktracker eigenlijk een klein extra'tje is.
Jaja.. dat zal wel ;) Maar ik wil wel nuttige toevoegingen. Nou ben ik nog steeds zelf naar software updates aan het zoeken, omdat ik graag altijd het nieuwste heb en ik er gewoon niet vanuit kan gaan dat het z.s.m. in meuktracker staat.
WhiZZi:Maar je moet ook weten dat ik naast T.net ook nog een leven heb
* CyberSnooP ;)

|_____vakje______|

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op zondag 09 juni 2002 22:47 schreef CyberSnooP het volgende:

[..]

Jaja.. dat zal wel ;) Maar ik wil wel nuttige toevoegingen. Nou ben ik nog steeds zelf naar software updates aan het zoeken, omdat ik graag altijd het nieuwste heb en ik er gewoon niet vanuit kan gaan dat het z.s.m. in meuktracker staat.
Ik doelde op het maken van verschillende niveaus. Op zich zou dit wel mogelijk zijn en waarschijnlijk ook handig. Maar er moet veel gedaan worden aan de meuktracker.. Meeste weten niet eens wat het is... ;(
* WHiZZi ;)
Ik denk dat er binnenkort inderdaad een paar nieuwe bij komen. Maar daar beslis ik (nog :+) niet over. Je hoort het vanzelf als we meuk-menschjes zoeken.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18

Bluppy2

Hip!

de meukmailer is ook een beetje op hol geslagen:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.p.nolten/got/meuk.gif

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 12:14 schreef bluppy2 het volgende:
de meukmailer is ook een beetje op hol geslagen:
[afbeelding]
Volgens mij gebeurd dat alleen als je je EN voor driver updates voor videokaarten EN voor ADI updates EN voor ... inschrijft, je hebt meerdere aanmeldingen gedaan, voor elke aanmelding krijg je dan ook een mail.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

wou ongeveer net hetzelfde posten...

misschien een leuk ideetje:

een aparte submit-page voor de meuk, waarop dan een combox staat met een hele lijst aan software. Als je dan iets wil submitten moet je enkel maar het softwarepakket selecteren. Daarnaast natuurlijk een custom box voor de dingen die er niet instaan :)

verder kunnen jullie bv volgende velden eropzetten:
homepage, changelog, direct link, ... zodat de poster dat niet hieft op te zoeken. verder ook nog 5 boxes waar je nieuwe feautures / fixes kan intypen zodat de poster niet door de changelog heenmoet :)

Als jullie het zo maken, submit iedereen mooi en moeten jullie enker nog maar even alles doorlezen. Veel minder werk toch?

Kunnen jullie misschien ook wat meer aandacht besteden aan freeware, en dan vooral de dingen die bv. hier op GoT ontwikkeld zijn? ik zie hier regelmatig leuke soft voorbijkomen gemaakt door Nederlanders en Belgen, geef die mensen ook wat extra aandacht :)

misschien moeten jullie (in de nieuwe layout) de meuktracker maar is wat extra aandacht geven, deze is naast GoT en het nieuws toch zowat DE belangrijkste reden waarop t.net mijn startpage is.

Doe zo verder crew, geef de moed niet op, succes!

• Robin
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 21:12 schreef CyberSnooP het volgende:
Beter definitie van wat wel en wat niet in de meuktracker komt.
Is het niet zo dat je de meuktracker bezoekt in de wetenschap wat voor hard- en software je hebt en wat voor hard- en software je wilt upgraden :? :P

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Op maandag 10 juni 2002 16:04 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

Is het niet zo dat je de meuktracker bezoekt in de wetenschap wat voor hard- en software je hebt en wat voor hard- en software je wilt upgraden :? :P
onder andere... maar ook om nieuwe software te leren kennen... heb al heel wat leuke dingen uit de meuk gehaald :) Alleen spijtig dat sommige programma's 1x in de meuk gepost worden, maar updates voor dat proggie dan niet meer...

tijd voor een volwaardige meuktracker :)

• Robin
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 16:45 schreef dawsie het volgende:

[..]

onder andere... maar ook om nieuwe software te leren kennen... heb al heel wat leuke dingen uit de meuk gehaald :) Alleen spijtig dat sommige programma's 1x in de meuk gepost worden, maar updates voor dat proggie dan niet meer...
Dan heeft de meuktracker gewoon nog meer insteek nodig van de users die iets submitten i.p.v. iets 1 keer te submitten en dan nog lekker achterovergeleund te wachten tot een meukert eens een update posts :)

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 21:52 schreef Robin Vreuls het volgende:
Dan heeft de meuktracker gewoon nog meer insteek nodig van de users die iets submitten i.p.v. iets 1 keer te submitten en dan nog lekker achterovergeleund te wachten tot een meukert eens een update posts :)
Daar nodigt de huidige meuktracker niet echt toe uit en daar gaat het eigenlijk over. Dat het eigenlijk een extra-onderdeel van t.net is betekend in mijn ogen nog niet dat het geen volledig uitgewerkt en ondersteund onderdeel mag zijn.

|_____vakje______|

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Op maandag 10 juni 2002 21:52 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

ik submit ook updates... maar de ene keer komt het waarschijnlijk bij poster X die het wel interessant vind end de andere keer bij poster Y dit het weggooit...

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De meuktracker kan en moet zeker beter, maar de coding-skillz van Femme zijn op dit moment hard nodig voor de nieuwe layout. Dat niet alle updates er doorkomen komt omdat er op dit moment maar één meukposter echt actief is.

Professioneel Hyves-weigeraar

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Op dinsdag 11 juni 2002 00:30 schreef Wouter Tinus het volgende:
De meuktracker kan en moet zeker beter, maar de coding-skillz van Femme zijn op dit moment hard nodig voor de nieuwe layout. Dat niet alle updates er doorkomen komt omdat er op dit moment maar één meukposter echt actief is.
niemand verwacht ook dat het morgen ineens beter wordt... we willen gewoon aangeven dat het een onderdeel is waarvan de waarde onderschat wordt :)

ik kijk persoonlijk zelf eerder naar niewue meuk dan naar nieuwe reviews...

ik neem aan dat er in de nieuwe lay-out ook een mogelijk komt om aan te geven wat je wel / niet wilt zien enzo... en dat iedere gebruiker de site naar eigen wens kan indelen en dergelijke... (just a guess)

heb net mijn steentje bijgedragen en X-Setup 6.2 gesubmit :)

• crisp
  • Laatst online: 00:29

crisp

Devver

Pixelated

Op maandag 10 juni 2002 16:02 schreef dawsie het volgende:
...
Kunnen jullie misschien ook wat meer aandacht besteden aan freeware, en dan vooral de dingen die bv. hier op GoT ontwikkeld zijn? ik zie hier regelmatig leuke soft voorbijkomen gemaakt door Nederlanders en Belgen, geef die mensen ook wat extra aandacht :)
...
Hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. GoT is een communitie die voor en door Tweakers is. Een beetje extra aandacht voor de mensen die ergens veel tijd in steken, en het belangeloos ter beschikking stellen voor andere tweakers mag best.
Straks maar even versie 2.5 van de GoT Tracker submitten, even kijken of het nu wel interessant genoeg is ;)

Intentionally left blank

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Iedereen wil z'n eigen hobby-projectje wel promoten, maar er zijn andere dingen die voorrang krijgen. Straks moeten we iedere 0.01 versie van alle 12 GoT-trackers gaan melden... niet dus :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op dinsdag 11 juni 2002 19:19 schreef Wouter Tinus het volgende:
Iedereen wil z'n eigen hobby-projectje wel promoten, maar er zijn andere dingen die voorrang krijgen. Straks moeten we iedere 0.01 versie van alle 12 GoT-trackers gaan melden... niet dus :P
Dat zal wel loslopen; ik zal echt niet elke dag mijn nieuwe build weer in de meuktracker gooien hoor. Versie 2.4 naar 2.5 is echter een groot verschil (in dit geval dan); daar zit ook bijna 2 weken tussen (en heel wat uurtjes programmeren dus).
Het gaat er ook niet om dat elke 0.01 versie gemeld wordt, maar DAT het eens gemeld wordt, of moet ik dan eerst een groot softwarebedrijf gaan opstarten?

Intentionally left blank

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

We hebben drie T.net-trackers, een T.net-SMS-tracker, en iets dat "GoT Brower 3.0" heet aandacht gegeven via de .plans. Soortgelijke programma's schieten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond en de groep die ze gebruikt is erg beperkt, waardoor het niet echt nodig is om ze steeds weer te blijven noemen. Degenen die het willen gebruiken weten het toch wel te vinden.

Bovendien trekken die programma's in het geval van GoT hun informatie niet eens netjes van een XML tracker, maar parsen ze gewoon de normale weergave. Dat geeft in feite hetzelfde effect geeft als een gebruiker met een bannerblocker (load genereren zonder daarvoor iets terug te doen), maar dan nog sterker, want zo'n prog vraagt natuurlijk ook allerlei pagina's op momenten waarop de gebruiker normaal niet zou GoTten of zelfs afwezig is. Weer een reden om ze niet actief te promoten.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op dinsdag 11 juni 2002 19:34 schreef Wouter Tinus het volgende:
We hebben drie T.net-trackers, een T.net-SMS-tracker, en iets dat "GoT Brower 3.0" heet aandacht gegeven via de .plans. Soortgelijke programma's schieten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond en de groep die ze gebruikt is erg beperkt, waardoor het niet echt nodig is om ze steeds weer te blijven noemen. Degenen die het willen gebruiken weten het toch wel te vinden.

Bovendien trekken die programma's in het geval van GoT hun informatie niet eens netjes van een XML tracker, maar parsen ze gewoon de normale weergave. Dat geeft in feite hetzelfde effect geeft als een gebruiker met een bannerblocker (load genereren zonder daarvoor iets terug te doen), maar dan nog sterker, want zo'n prog vraagt natuurlijk ook allerlei pagina's op momenten waarop de gebruiker normaal niet zou GoTten of zelfs afwezig is. Weer een reden om ze niet actief te promoten.
Je hebt een punt daar (hoewel mijn GoT tracker wel gebruik maakt van de XML tracker, maar dat terzijde). Ik vind ook inderdaad dat er een goede schifting moet plaatsvinden, en dat er ook niet bij elke scheet van een programmeur maar een vermelding moet komen te staan in de meuktracker (hoewel dat bij sommige 'professionele' programma's nu wel gebeurd).
Een vast criterium om opgenomen te worden in de meuktracker zou in elk geval wel handig zijn, dat is misschien eens iets om over na te denken...

Intentionally left blank

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 11 juni 2002 20:17 schreef crisp het volgende:
Een vast criterium om opgenomen te worden in de meuktracker zou in elk geval wel handig zijn, dat is misschien eens iets om over na te denken...
Ons huidige beleid voldoet prima, hoewel het niet altijd helemaal goed tot uiting komt door beperkte capaciteit. Waar jij om vraagt zijn specifieke regels, en die kunnen en zullen er niet komen. Dit om gezeur te voorkomen. Ik zie het nu al voor me:
Waarom werd dit niet geplaatst? :( |:( :r Volgens de regels moet dit geplaatst worden :'(. Jullie zijn gemeen, ik eis dat het alsnog erin komt.
Of
Deze post voldoet niet aan de regels! Verwijderen, nu! Of mag ik nu ook warez gaan posten??? Jullie houden je ook niet aan de regels!! :?

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Op dinsdag 11 juni 2002 19:34 schreef Wouter Tinus het volgende:
...
er zijn nog andere dingen buiten GoT trackers... sommige programma's op GoT zijn dan misschien ooit wel ontstaan als hobbyproject, maar velen daarvan zijn tegenwoordig uitgegroeid tot volwaardige software. Het is niet alsof we er rijk van worden...

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 11 juni 2002 22:08 schreef dawsie het volgende:
er zijn nog andere dingen buiten GoT trackers... sommige programma's op GoT zijn dan misschien ooit wel ontstaan als hobbyproject, maar velen daarvan zijn tegenwoordig uitgegroeid tot volwaardige software. Het is niet alsof we er rijk van worden...
:? zal ons wat interesseren wie er al dan niet rijk van wordt of waar het idee voor een programma is ontstaan. De submit staat open, en als het programma interessant genoeg is wordt het heus wel gepost.

Je hoeft alleen echt niet te verwachten dat wij hier alle fora gaan afstruinen om te kijken of iemand nog een leuk programma heeft gemaakt, noch dat we van plan zijn om zelfgemaakte software speciale voorrang en/of aandacht geven.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Maar de GoT Tracker staat ondertussen wel in de meuktracker :)
Ik is trots 8-)

Moge het een stimulans zijn voor andere tweakers die ook veel tijd steken in mooie programma's. :)

Intentionally left blank

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op woensdag 12 juni 2002 02:08 schreef crisp het volgende:
Maar de GoT Tracker staat ondertussen wel in de meuktracker :)
Ik is trots 8-)

Moge het een stimulans zijn voor andere tweakers die ook veel tijd steken in mooie programma's. :)
*D *D *D

Goed van mij he...

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 12:52
Ik ben er ook voor dat de meuktracker een belangrijkere plaats moet hebben op Tweakers.net. Eigenlijk kijk ik er altijd wel even. Maar de laatste tijd loopt hij meer achter dan dat hij up-to-date is. Ik hoop dat dit beter gaat worden.
Ook een aparte submit page voor de meuk is gewenst.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

en de laatste update is alweer van 14-06.... :{

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 17 juni 2002 13:55 schreef CAP-Team het volgende:
als je soms zelf wil gaan posten moet je zeggen, anders voegt dit vrij weinig toe aan deze draad.

Verwijderd

t gaat goed toch? t is hier geen betanews of ntcompatible.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op maandag 17 juni 2002 13:55 schreef CAP-Team het volgende:
Ja, ik was een weekendje weg :{

Pagina: 1