Hoe kan ik m.b.t. het dir commando is dos een overzicht van de directory inhoud krijgen zonder dat ie daarbij de extensies van de schijf aangeeft? Ik wil namelijk een overzicht maken van mijn mp3's en als ik deze lijst samenstel eindigt iedere titel met .mp3 nu kan ik dit later wel in excel, waarmee ik mijn lijst onderhoud, wel verwijderen, maar het liefste haal ik het al weg voordat de lijst verwerkt wordt! Kan iemand mij helpen??
Ik weet niet of dat wat jij wilt mogelijk is.
Maar is die Playlist creator van WinAmp niet iets voor jou ? Als je al je ID tags in orde hebt is dit een ideaal progje.
Maar is die Playlist creator van WinAmp niet iets voor jou ? Als je al je ID tags in orde hebt is dit een ideaal progje.
Sorry dude... ik denk toch dat je eerst de boel moet listen in een txt bestand en daarna met een eenvoudig wijzigcommando in Excel of Word die mp3's moet verwijderen....
Als je (verder) geen punten in de bestandsnamen gebruikt kun je dit in een scriptje zetten:
\mp3 is dan 't path waar je de mp3-tjes hebt staan en playlist is je output file.
Sorry, zie nu pas dat 't om DOS(?) gaat.
Dit werkt alleen met NT/2K/XP. (heel misschien ook ME)
code:
1
| for /F "tokens=1* delims=." %%A in ('dir \mp3 /b') Do @Echo %%A >> Playlist.txt |
\mp3 is dan 't path waar je de mp3-tjes hebt staan en playlist is je output file.
Sorry, zie nu pas dat 't om DOS(?) gaat.
Dit werkt alleen met NT/2K/XP. (heel misschien ook ME)
"The answer to the Great Question Of Life the Universe and Everything... is Forty-two."
Verwijderd
dit is zo simpel in word of excel te doen met zoek/vervang (bijv met spate of tab) dat het zoeken naar andere oplossingen imho een niet zo zinvolle bezigheid is....
Wat ik dan zou doen, is :
cd \mp3
dir /ad /b /-p /on >albums.txt
dir /a-d /b /-p /on >singles.txt (ev *.mp3)
vervolgens in UltraEdit singles.txt openen
Ctrl-R, find: .mp3^p, replace: ^p
Alt-A, klaar...
cd \mp3
dir /ad /b /-p /on >albums.txt
dir /a-d /b /-p /on >singles.txt (ev *.mp3)
vervolgens in UltraEdit singles.txt openen
Ctrl-R, find: .mp3^p, replace: ^p
Alt-A, klaar...
Verwijderd
4dos downloaden.
of 4nt, whatever.
Overigens in pure dos mode heb je gewoonlijk geen lange bestandsnamen, dus of het nu nuttig is in dos MP3's te gaan listen.
of 4nt, whatever.
Overigens in pure dos mode heb je gewoonlijk geen lange bestandsnamen, dus of het nu nuttig is in dos MP3's te gaan listen.
tree /f
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| C:. error.log menu.log txt.txt ¥WINNT _default.pif discover.exe Ctres32.dll Updreg.exe ¥system32 12520437.cpx 12520850.cpx aaaamon.dll mspbde40.dll msltus40.dll ¥config userdiff system.sav software.sav default.sav SecEvent.Evt SysEvent.Evt ¥drivers AFD.SYS asyncmac.sys atapi.sys atmarpc.sys enz. :| ansi kent i niet C:. | error.log | menu.log | txt.txt | ttxt.txt | +---WINNT | | _default.pif | | discover.exe | | explorer.scf | | winhlp32.exe | | msdfmap.ini zo dan maar :) |
DOS --> [forum=23]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
geloof dat ik het dus gewoon simpel ga doen, ik dacht dat het mogelijk was maar niet dus. Bedankt in ieder geval!
Ik gebruikte btw dos prompt van Windows xp, dus lange bestandsnamen werkte wel bij mij!
Ik gebruikte btw dos prompt van Windows xp, dus lange bestandsnamen werkte wel bij mij!
dat is geen dos, maar een wannabee dos! aangezien xp geen dos heeft, wel een emulatie, en btw ook in w95 kon je (in een dosbox) lange bestandsnamen zien.Op maandag 10 juni 2002 11:02 schreef delangeman het volgende:
geloof dat ik het dus gewoon simpel ga doen, ik dacht dat het mogelijk was maar niet dus. Bedankt in ieder geval!
Pagina: 1