Toon posts:

Pinnacle laat je betalen voor Drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het is belachelijk. Als je je DC10+ video bewerkingskaart aan de gang wil hebben onder Windows XP of Windows 2000, dan moet je Studio 7 gaan kopen.

Je kunt de nieuwe driver voor je DC10+ alleen installeren als je Studio 7 hebt geinstalleerd. Het komt er dus op neer dat je moet gaan betalen voor een driver.

Die DC10+ was niet goedkoop hij koste meer dan 500,- piek destijds.

Het moet nu niet gekker worden. Eerst laten ze je jaren wachten totdat dat #$%@ ding onder een goed os werkt zoals w2k of xp, en nu moet je ook nog eens betalen. |:(

De service van pinnacle is de aller slechtste die ik ooit heb meegemaakt. of weet iemand hoe je dat dc10 geval onder windows xp kan installeren zonder dat je studio7 hebt geinstalleerd?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33
Installeren kan wel, maar dan heb je er vrij weinig aan, omdat het capturen eigenlijk alleen maar lekker gaat vanuit Studio.
Je kunt wel vanuit andere software capturen, maar dan mis je een aantal instel mogelijk heden. Capturen vanuit Virtualdub kun je onder XP wel vergeten.
<hint> vul je user-profile eens wat verder in </hint>

aanvulling..
tot voor kort kon je via de pinnacle-site ook een gratis upgrade CD verkrijgen (tegen verzendkosten)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

op internet kan je ook studio7 vinden
"met schare programma's ook
en meer zeg ik niet want dan krijg ik weer een waarschuwing

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een melding dat Studio 7 niet geinstalleerd wat, en dus kon ik niet verder met het installeren van de driver.

Ik heb studio software bij mijn kaart gekregen, en die wil ik gaan gebruiken met een xp driver.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:05
Gewoon even zoeken met Kazaa. Heb toevallig alle Pinnacle software laatst gedownload voor een kennis. Weet niet zeker of het allemaal werkende versies waren maar het leek er wel op. (Bestanden hadden tenminste niet de standaard Pinnacle proefversie-namen)

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BUF Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:45
Ik heb ook een DC10 (niet de plus) en ik hoorde dat hij hetzelfde is als de plus. Gelukkig heb ik de DC10+ drivers kunnen kopen :+ en voila, ik had een DC10+. Die Studio 7 software heb ik maar aangeschaft :+ Het werkte eerst goed onder Win98SE, maar begon steeds meer kuren te vertonen en op het laatste kon ik geen gecapturede bestanden meer afspelen. Gekke ding bleef op de pauze knop staan. Nu heb ik gisteren XP geinstalleerd en dacht: laat ik eens een poging doen om die kaart weer aan de praat te krijgen. Ik had er een hard hoofd in, maar het werkt weer als een zonnetje. Hier mijn traject voor als je straks die Studio 7 software hebt gevonden:

* Studio 7 installeren
* DC10+ hardware patch voor studio 7 installeren
* Studio 7 update installeren (7.13.6 geloof ik)

Ik had die kaart eigenlijk al afgeschreven, maar ik kan toch nog mijn snowboardfilmpje gaan editten. Kan ik die 10 Gigabyte aan captures daarna ook eindelijk thrashen >:)

Edit: Oh ja, sommige versies van Studio 7 zijne een beetje corrupt en dan moet je bij het installeren kiezen voor aangepast en dan niet de voorbeeldbestanden installeren, want die werken dan niet.

Edit2: Beetje tekst veranderd :+

Verwijderd

Bij je DC10+kaart heb je toch een versie van Studio 7 gekregen??
Kun je gewoon de updates ophalen bij Pinnacle.
http://www.pinnaclesys.de/du/default.asp
Kies bij support voor DC10+
Bij de drivers kun je de laatste update gratis weghalen

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Op zondag 09 juni 2002 23:01 schreef
.............
Ssssssssssssssst...... moet je niet van de daaken schreeuwen
mag namelijk niet van de modjes

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:45
Op zondag 09 juni 2002 23:08 schreef MokerHamer het volgende:

[..]

Ssssssssssssssst...... moet je niet van de daaken schreeuwen
mag namelijk niet van de modjes
Waarom niet? Ik geef toch geen links? Ik zeg alleen hoe je de geldklopperij van Pinnacle kan omzeilen als je toch je (duur betaalde) product wil gebruiken onder XP. Dat je een kaart niet meer support op een gegeven moment kan ik begrijpen, maar niet dat je hem alleen support als het flink wat geld mag kosten.
Op zondag 09 juni 2002 23:07 schreef billie_turf het volgende:
Bij je DC10+kaart heb je toch een versie van Studio 7 gekregen??
Kun je gewoon de updates ophalen bij Pinnacle.
http://www.pinnaclesys.de/du/default.asp
Kies bij support voor DC10+
Bij de drivers kun je de laatste update gratis weghalen
Mensen die die kaart een aantal jaar geleden hebben gekocht voor veel geld hebben er geen Studio 7 bij, want dat bestond toen nog niet.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
nick@i-love-techno.nl

ik heb een goed capture programma

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17

joker1977

Tweakert

Op zondag 09 juni 2002 20:53 schreef _tornado_ het volgende:
Het is belachelijk. Als je je DC10+ video bewerkingskaart aan de gang wil hebben onder Windows XP of Windows 2000, dan moet je Studio 7 gaan kopen.

Je kunt de nieuwe driver voor je DC10+ alleen installeren als je Studio 7 hebt geinstalleerd. Het komt er dus op neer dat je moet gaan betalen voor een driver.

Die DC10+ was niet goedkoop hij koste meer dan 500,- piek destijds.

Het moet nu niet gekker worden. Eerst laten ze je jaren wachten totdat dat #$%@ ding onder een goed os werkt zoals w2k of xp, en nu moet je ook nog eens betalen. |:(
Als je 'jaren' hebt moeten wachten is, mag je blij zijn dat die kaart nog onder XP werkt. Bovendien is er wel degelijk een manier om die drivers te installeren zonder Studio7, maar dat ga ik niet vertellen, want dan krijg ik de modjes op mijn dak. Zoekt en gij zult vinden.

Daarnaast kost een update van Studio7 €69,-- en dan heb je de volledige versie en kun je gewoon aan de slag.

Persoonlijk vind ik € 69,-- voor zo'n softwarepakket een koopje. Dat had Pinnacle niet hoeven doen voor iemand die de kaart al 'jaren' in bezit heeft.

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 10:01 schreef ilovetechno het volgende:
nick@i-love-techno.nl

ik heb een goed capture programma
volgens mij mag dat niet!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
De toon van dit topic is een beetje omgeslagen van "hoe krijg ik mijn dc10 aan de praat" naar "hoe valt er -buiten pinnacle om- aan studio 7 te komen"

En dat kan niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.