• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
heej mensen ik wil dus een portible geluids iets hebben ... ik heb al search gebruikt, maar daar waren allen oude topics en aangezien de techniek niet stil staat (jaja weize uitspraak he??? :) ) dacht ik .. ik maak maar ff een nieuwe ...

k heb al rond gekeken .. en nu weet ik niet wat ik moet kiezen deze md of deze mp3cdplayer als je andere leuke mp3cdplayers weet ... dan wil ik die ook wel ff zien (om 't nog moeilijker te maken :+ )

Welke zal ik nemen ???????

pc | server | laptop | pda

Verwijderd

Zie dat je zelf een PC hebt en zou dan voor de MP3-speler gaan. 'k Heb zelf een MD van Sony en ben er wel tevreden over, maar de kost om je muziek collectie om te zetten op MD kan serieus oplopen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor MP3 als de speler werkt via CD'r. Mocht ik in de nabije toekomst een nieuw mobiel apparaat kopen, koos ik voor een MP3-speler met intern geheugen. Zorg dan wel dat het geheugen groot genoeg is, 128MB bvb. Zo kun je, naargelang je stemming, de muziek aftappen van je PC die je op dat moment wilt horen.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-03 20:45

Pogostokje

* twiet *

Tsja, ik persoonlijk geil op MD. :)
Het geeft toch een iets tastbaarder gevoel dan MP3.
Maar wat betreft geluid maakt het niet zoveel uit, als je tenminste goeie MP3's hebt (minimaal 160 kbps, liever 192) kan ik je verklappen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Ik ga liever voor de MP3/CD.. Heeft gewoon iets, en is makkelijk.. :) Zoek maar ff op topics, discussie wordt wekelijks gevoerd :)

Verwijderd

Tsja ik ga ook liever voor een mp3cd speler omdat je daarop mee mp3 tjes kwijt kan dan op een md disc. plus dat een lege cd natuurlijk geen drol kost.

Verwijderd

Een cd is groot (ik bedoel de diameter), als je iets portable zoekt, lijkt me een mp3 speler met geheugen kaartjes of een md-speler de beste keus (klein en handzaam).

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 21:31 schreef Trommellvlies het volgende:
Zie dat je zelf een PC hebt en zou dan voor de MP3-speler gaan. 'k Heb zelf een MD van Sony en ben er wel tevreden over, maar de kost om je muziek collectie om te zetten op MD kan serieus oplopen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor MP3 als de speler werkt via CD'r. Mocht ik in de nabije toekomst een nieuw mobiel apparaat kopen, koos ik voor een MP3-speler met intern geheugen. Zorg dan wel dat het geheugen groot genoeg is, 128MB bvb. Zo kun je, naargelang je stemming, de muziek aftappen van je PC die je op dat moment wilt horen.
ik ga niet al m'n muziek op md zetten ..... maar gewoon relexte muziek ( ik heb al een stuk of 15 mdtjes van m'n oude (inmiddels overleden) md spelers) en ik wil meer muziek van 128 mb hebben (is wel makkelijk voor op vakantie)

ik heb geen mp3z op cd staan omdat ik m'n pc als muziek ding gebruik ;)

verder kan je met die md speler je mp3z in een programa laden en die zet e dan om naar 't formaat voor je md speler wat dan via usb naar je md speler wordt gekopieerd .... en als je opneemt met longplay 4 ken er best nog wel veel op 1 zo'n diskje ....

k denk dat ik voor die md ga ....

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verleidt deze je nog ? :9~

http://www.tweakers.net/aanbod/51721

Afbeeldingslocatie: http://www.riohome.com/images/audio/product/riovolt_sp100.jpg

4015Wp west (Dordrecht)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> [forum-gt]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 22:30 schreef Tutti-frutti het volgende:
Verleidt deze je nog ? :9~

http://www.tweakers.net/aanbod/51721

[afbeelding]
neej das 1tje voor van die grote cd's (normaal formaat) en dat vind ik dus te groot voor portible

de vraag is dus een MD of een mp3speler voor van die 80mm cdtjes ....

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:39

Aidix

Geluidspietlut

Een beetje CDR kost 2 piek, en dat kost een MDtje ook.
Die CDR kan je verkloten en maar 1 keer gebruiken.

VOor je een beetje kwaliteit hebt moet je minimaal 192kbit gebruiken.
Dan kom je op 5,5 uur goed geluid op eenmaalig op te nemen CDR vs 2.6 uur (LP2) op een Minidisc die je eindeloos kan hergebruiken.
Een CDR is log en snel verneukt.

Kosten aspect gaat dus niet op.

Het enige echte voordeel van een MP3CDspelur is dat je makkelijker een CDR volschrijft als je al MP3's hebt dan dat je dat op welke manier dan oop op MD moet proppen..
Op zondag 09 juni 2002 21:39 schreef jv777 het volgende:
Tsja ik ga ook liever voor een mp3cd speler omdat je daarop mee mp3 tjes kwijt kan dan op een md disc. plus dat een lege cd natuurlijk geen drol kost.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op zondag 09 juni 2002 23:25 schreef Aidix het volgende:
Een beetje CDR kost 2 piek, en dat kost een MDtje ook.
Die CDR kan je verkloten en maar 1 keer gebruiken.

VOor je een beetje kwaliteit hebt moet je minimaal 192kbit gebruiken.
Dan kom je op 5,5 uur goed geluid op eenmaalig op te nemen CDR vs 2.6 uur (LP2) op een Minidisc die je eindeloos kan hergebruiken.
Een CDR is log en snel verneukt.

Kosten aspect gaat dus niet op.

Het enige echte voordeel van een MP3CDspelur is dat je makkelijker een CDR volschrijft als je al MP3's hebt dan dat je dat op welke manier dan oop op MD moet proppen..
[..]
mp3spelers van nu hebben meestal cd RW ondersteuning... oooit van gehoord |:(

4015Wp west (Dordrecht)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Deze mp3cdspeler (8cm) is ook wel goed, en bekend op dit forum: http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=56

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:53
MP3(cd)speler is beter dan een MD, want daar kan veel minder op en kwaliteitsverlies heb je eigenlijk toch niet op zo'n draagbaar dingetje (niet waarneembaar iig met geluiden om je heen)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
k ben vanmiddag ff bij een audio zaak geweest .. en m'n keus is toc h die MD geworden ....

Record MP3s or CDs at up to 32X Speed (alleen met long play 4) :9~

das toch gewoon gaaf :)

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 11:23 schreef Hokje het volgende:
k ben vanmiddag ff bij een audio zaak geweest .. en m'n keus is toc h die MD geworden ....

Record MP3s or CDs at up to 32X Speed (alleen met long play 4) :9~

das toch gewoon gaaf :)
:D goedzo, ik heb Sony MD MZ-n505 misty/blue, zeker goede aankoop :9~

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:48

MaDLiVe

.-Observer-.

nou lp4, weet niet of je nu blij moet zijn, geluidskwaliteit is toch niet zoo goed.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 12:38 schreef MaDLiVe het volgende:
nou lp4, weet niet of je nu blij moet zijn, geluidskwaliteit is toch niet zoo goed.
neej klopt ... maar ik gebruik 'm toch voor onderweg ..en dan hoor je dat toch niet, door geluiden om je heen .... :D

Pagina: 1