[KR] Knightrider Schema met nagloeien

Pagina: 1
Acties:

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:58
Ik zoek een schema voor een knightrider looplicht met nagloeien. Ik heb al gezocht en er was 1 topic die het hier over had maar na een tijdje kwam het er op neer dat je hem toch kant en klaar moet kopen...
Ik wil nu is vragen of iemand een schema kan ontwerpen en misschien kan ik wel wat regelen op school dat ik een zooi printplaten kan maken..

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 09:28

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Een zeer eenvoudige oplossing is gebruik maken van halogeenlampjes ipv leds; die gloeien na :+

• HobbeS
Op zondag 09 juni 2002 20:23 schreef wfvn het volgende:
Een zeer eenvoudige oplossing is gebruik maken van halogeenlampjes ipv leds; die gloeien na :+
Dat is een beetje fel hè?! 8-)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

waarom gaat t niet gewoon met condensators voor de ledjes ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Op zondag 09 juni 2002 20:28 schreef Atgast het volgende:
Dat is al zo vaak gebeurd, maar de geeft niet het beoogde effect. Maar dit is al veel vaker gevraagd, en tot een oplossing gevonden, dus gebruik de MFS maar eens.

• HobbeS
Op zondag 09 juni 2002 20:31 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

Dat is al zo vaak gebeurd, maar de geeft niet het beoogde effect. Maar dit is al veel vaker gevraagd, en tot een oplossing gevonden, dus gebruik de MFS maar eens.
MFS??? Mother F*cking Search??
Dat heb ik gedaan alleen dan vind je 9 resultaten maar geen 1 die echt helpt..

• fleppuhstein
[topic=414446/1/30] Beetje beter zoeken, als je de octopouler eruit haalt werkt ie continu. Handig zo'n MFS

Verwijderd

Volgens mij zijn er meer topics over Knightrider leds geopend met dezefde vraag.
Beter leren zoeken de volgende keer plz

• fleppuhstein
Op zondag 09 juni 2002 20:53 schreef Dark_Insaniac het volgende:
Volgens mij zijn er meer topics over Knightrider leds geopend met dezefde vraag.
Beter leren zoeken de volgende keer plz
Was al gezegd

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:41

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zondag 09 juni 2002 20:28 schreef Atgast het volgende:
Omdat lampjes een normale nagloei dimm effext hebben.
En ledjes hebben een heel raar verloop die hebben een gedeeltelijk normaal verloop dan 'n konstante dan veranderen ze van kleur dan geven ze rook en dan zijn ze kaput.

Het is meer voor licht geen licht aan uit regeling. of je moet er 'n shakeling voor zeten die dat regeld precies en dat verloop gebied.

bijvoorbeeld hij springt aan bij 5mA tot max bij 20mA het verloop dan konstant tot 150ma dan kleur verandering tot 200mA dan zelf kleur afname tot versmelting.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 09 juni 2002 21:36 schreef SuperG het volgende:

[..]

Omdat lampjes een normale nagloei dimm effext hebben.
En ledjes hebben een heel raar verloop die hebben een gedeeltelijk normaal verloop dan 'n konstante dan veranderen ze van kleur dan geven ze rook en dan zijn ze kaput.

Het is meer voor licht geen licht aan uit regeling. of je moet er 'n shakeling voor zeten die dat regeld precies en dat verloop gebied.

bijvoorbeeld hij springt aan bij 5mA tot max bij 20mA het verloop dan konstant tot 150ma dan kleur verandering tot 200mA dan zelf kleur afname tot versmelting.
alleen zit jij over overbelasting te praten, terwijl hier dus onderbelasting gewenst is; ledjes normaal laten branden en dan laten afzwakken ipv opblazen :+

De ellende van leds is dat ze een drempelspanning hebben... daaronder doen ze gewoon niets. je kan wel wat verschil in lichtintensiteit krijgen, maar volledig van normaal branden naar volledig uit dimmen, zal je volgens mij nooit voor elkaar krijgen tenzij ze de drempelspanning van een led onwijs omlaag brengen en bij de 0V in de buurt zetten... maar dan nog :?

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Op zondag 09 juni 2002 20:31 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

Onee?
Mij is het anders wel eens gelukt om een ledje na te laten gloeien met een condensator. En hij gloeide goed na.
Alleen gaat dat niet zo goed in een schema(de testopstelling).

Maar er zijn hier al zoveel topics over. En in 1 topic was er zelfs al een schema gepost.
Moet ik eens kijken of ik het nog vind, en desnoods maak ik er wel een paar voor wat wanhopige tweakertjes :P

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 09 juni 2002 21:42 schreef RooT het volgende:

[..]

Onee?
Mij is het anders wel eens gelukt om een ledje na te laten gloeien met een condensator. En hij gloeide goed na.

Maar er zijn hier al zoveel topics over. En in 1 topic was er zelfs al een schema gepost.
Moet ik eens kijken of ik het nog vind, en desnoods maak ik er wel een paar voor wat wanhopige tweakertjes :P
Wanhopig niet... maar buitengewoon nieuwsgierig naar het effect wel :)

Please do... schema posten (of url van topic als je die weer weet te herinneren)

* WFvN twijfelt namelijk of dit inderdaad zo goed werkt als wordt beweerd (nofi)

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:55

Harrie

NederVlaming

Op zondag 09 juni 2002 21:42 schreef RooT het volgende:

[..]

Onee?

Natuurlijk kan het met een condensator ervoor. Maar hij moet waarschijnlijk wel vrij groot zijn.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik zit me ineens te bedenken dat er genoeg sitaties zijn waarbij leds aardig mooi dimmen |:(

Hij hoeft maar naar z'n siemans M35i te kijken en hij ziet 'levend' bewijs....

Maar dan nog... schema wordt in ieder geval gewaardeerd :)

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Op zondag 09 juni 2002 21:52 schreef philippi14 het volgende:

[..]

Natuurlijk kan het met een condensator ervoor. Maar hij moet waarschijnlijk wel vrij groot zijn.
ik had er een van 2200uF. Die is dus erg groot ja.
Hier op GoT had iemand het ook eens met een 400uF elco gedaan. Die had het gewoon aan de basis gekoppelt (kan natuurlijk ook :)).

Zal ff schema zoeken..

• HobbeS
Ja ik zie ook graag een schema. Als die er vannavond nog is kan ik hem morgen maken en vertellen of hij werkt!!

• HobbeS
Ohja en dat schema van dat andere topic is wel leuk maar is ten 1e prijzig, en aan de andere kant is hij ook niet uit te bereiden als voor meer dan 8 led's...

Ik vind ook dat hij niet echt mooi nagloeid zoals ik een ander topic wel een keer gezien had..

http://www.coolcasemods.com/product_images/14/LEDS_2.gif

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 21:12
Als jullie nog ietsie geduld hebben wil ik binnenkort wel een schema posten, ik heb een bijna klaar schema voor een looplicht van 16 led's met nagloei effect en met/zonder hd aansturing. Zoek eigenlijk alleen nog een goed programma om het in te tekenen.
Tevens een stuk simpeler en goedkoper dan die 16f84 versie.

Anything goes !!

• HobbeS
Oh die wil ik graag zien!!
Misschien is het makkelijk om het te tekenen in Pspice??
Ik zie graag het resultaat, ik heb hem trouwens graag zonder hd troep..

• HobbeS
Kan je anders al vertellen wat voor onderdelen je er voor nodig hebt en hoeveel. Dan kan ik die alvast gaan ophalen!! :Y)

• virus.elektro
  • Laatst online: 16:06

virus.elektro

profesionele monitor sloper

mag ik u er op wijzen dat de search niet alle topics vindt die over knightriderlichtjes gaan.

ik ben zelf bezig met dit gedoe. en hij is bijna af.
ik zal binnenkort het printje en de schakeling poosten

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 16:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

oftewel je gebruikt GLOEILAMPJES :) lost een heleboel op imho. die hele kleintjes die altijd in speelgoed auto's zitten enzo. als je niet weet wat voor soort ik bedoel post ik wel een foto

• Virtox
  • Laatst online: 01-08 21:12
Gloeilampjes kan, maar die verbruiken over het algemeen meer stroom en die kan je dus weer niet rechtstreeks op een cmos aansluiten. En dan moet je weer met transistors aan de klooi.

Anything goes !!

• HobbeS
Ik hoop dat er binnenkort snel een goed schema komt dan zijn we van al het gezeur af!!

• virus.elektro

virus.elektro

heb nog even geduld. hij is af maar ik ga eerst even een toets maken en daarna ben ik vrij. ik zal de mijne dan meteen poosten in een nieuw topic

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• Wirehead
  • Laatst online: 28-07 16:43
gewoon een condensator (gepoolde) over de led plaatsen, en hij zal nagloeien..

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• HobbeS
Zet je dan ook effe een link in dit topic?? En kan je het resultaat ook laten zien?? Misschien een prijsberkening erbij??

• virus.elektro

virus.elektro

voila een link naar het printje
[topic=521381/2/25]

Pagina: 1