Mag ik geen goeie dingen over gratis spul noemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10-2024
In het topic:

[topic=519612/1/100]

noem ik een aantal unieke features in gewone mensentaal van de nieuwste Java IDE van IBM: Eclipse. Deze editor is vrijelijk te downen op www.eclipse.org. Het is gratis en zowel voor Windows als voor Linux. Mijn getyp wordt al heel snel beloond met een slotje en een botte verwijzing naar een of ander regelpagina.

Wat ik niet begrijp is waarom dat dit nou weer een slotje verdient. Ik snap de regel wel, maar ik heb geen enkel economisch of persoonlijk gewin bij Eclipse of deze post, en iedereen die een _beetje_ verstand heeft van Java/Eclipse/mij zou ook dat ook meteen kunnen beamen.

Het leek mij gewoon nuttige informatie voor anderen die ook in Java aan het programmeren zijn. IBM kan namelijk zoals gewoonlijk niet zelf een beetje normaal verhaal op hun website zetten over wat hun product allemaal kan.

Moet ik nu echt een soort vergelijkingsdiscussie starten voordat ik een dergelijke post mag maken? Want ik lees hier verschillende discussies waar software e.d. ook op een dergelijke manier wordt "aangeprezen", en die krijgen toch ook geen slotje. Is dat alleen omdat zij beginnen met "Wat is een goede Editor? Nou ik vind bla bla". Dat zou ik namelijk erg hypocriet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 13:46

WOmBaT

Nyaaa!!!

Dit doe je maar in LA :) Lees de FAQ eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

P&W -> LA

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misfire
Krijg ik nog een inhoudelijk antwoord op mijn geklaag of blijft het met een RTFF en een move berichtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hier is de regel toch van op toepassing ?

Er staat als je zoiets wil dan moet je contact op nemen met een mod.

Als je dat had gedaan had het misschien wel gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zondag 09 juni 2002 20:24 schreef misfire het volgende:
Krijg ik nog een inhoudelijk antwoord op mijn geklaag of blijft het met een RTFF en een move berichtje?
nu niet meer
mag ik geen reply meer tikken?
ik krijg niet eens de tijd om te reageren man
ik wilde um eerst moven en dan replyen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

f5 je topic :)

Maar een beetje geduld is niet weg hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt niet wat je wilt bereiken, je lokt geen discussie uit, ik zie ook niet exht in wat je met zo'n topic wilt.

En daar je alleen maar promoot komt het als spam over. Ik weet niet of het slotje wel of niet terecht is/was, maar ik vind het wel een begrijpelijke discussie van D2k.

Met zo'n topic kun je in eerste instantie niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misfire
Ik ga niet iemand zitten mailen of ik alsjeblieft iets mag posten. Ook ga ik niet iedere week voor ieder forum een FAQ door zitten lezen. Liever ga ik uit van een gezond verstand van de mod.

En D2K: heel gemakkelijk om je er zo af te maken. Bijna net zo makkelijk als mensen die het goed menen met hun mede Gotters slotjes geven omdat hun topictitel niet genoeg aanleiding zou geven tot een discussie.

Moet hier nu echt iedere topic over de vraag gaan hoe je een button-label verandert ofzo? Sommige mensen willen gewoon graag vertellen over een nieuwe ontwikkeling waar ze tegenaan gelopen zijn! En sommige mensen willen daar wel over lezen en op reageren! Waarom krijgen dié mensen nu een slotje? Wat is daar nu mis mee???

Ik geef hierboven genuanceerd aan waarom ik het niet eens ben met het slotje. Ik word moe van al die UTFS/RTFM/RTFF/move dit/slotje dat reacties, zonder _enkele_ inhoudelijke onderbouwing in relatie tot de posts. En als ik daar wat van zeg, dan is dat dus te snel, dus wordt de mod daar moe van, dus is ineens geen reactie meer nodig. De logica is imho toch even mijlenver te zoeken hier...

PS: Ik heb dit bericht gecopy-paste van een ander forum, waar enthousiast en inhoudelijk werd gereageerd op mijn inbreng. Het is daar dan ook gebruikelijk dat als iemand enthousiast is over een product/techniek daar het er over heeft, en het zorgt voor leuke en interessante discussies en vergelijkingen. Het is echt triest dat dat op GoT niet zou kunnen omdat het in een of andere FAQ in steen gebeiteld staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misfire
Joepie mijn topic staat weer open! Thx ACM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 20:38 schreef misfire het volgende:
Joepie mijn topic staat weer open! Thx ACM!
Misschien is het aardig als je een kleine discussie uitlokt of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zondag 09 juni 2002 20:37 schreef misfire het eea in mijn richting
je verwacht toch niet dat ik hier nog serieus op in ga hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misfire
Dat verwacht ik zeker niet, want ik heb inmiddels een aardig vooroordeel over jouw persoonlijkheid kunnen krijgen d2k.

Het zou toch mooi zijn als je de regel waarin staat dat je geen reclame voor software mag maken goed zou interpreteren. Ik snap best dat dit geen spam forum moet worden, maar om het noemen van goede features van een gratis opensource cross-platform ontwikkelproduct nou spam te vinden...

Ik heb duidelijk aangegeven waarom ik het onterecht vind, maar jij kunt blijkbaar geen serieuze reactie hierop geven. Ik denk voortaan iig wel 2 x na voordat ik hier weer iets post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Als redelijk onafhankelijk perseen en IRL kenner van alle "spelers" in deze discussie wil ik er toch iets van zeggen *D

Op JH staat dit topic ook en daar wordt er goed inhoudelijk over gediscussieerd. Verder is het geen "risico" topic. Het zal niet snel spammers aantrekken of offtopic raken. Het is een tip naar andere mensen en evt een aanzet naar een discussie over IDE's. Dat eigen software promoten niet zomaar mag begrijp ik maar andere mensen op interressante software pakketten wijzen moet toch kunnen.

Ik ben dan ook van mening dat dit topic te snel op slot is gezet door D2k (sorry Dennis ;) ) en snap shatters frustratie dan ook. Dat D2k niet inhoudelijk wil reageren vind ik jammer maar begrijpelijk(het kost zo'n berg tijd ;) )

Als ik het (nog) voor het zeggen had was deze opengebleven :)
nu allemaal even sorry zeggen en we gaan weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
groepknuffel! ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zondag 09 juni 2002 20:49 schreef misfire het volgende:
Dat verwacht ik zeker niet, want ik heb inmiddels een aardig vooroordeel over jouw persoonlijkheid kunnen krijgen d2k.
geod dan toch nog ff
zie het vetgedrukte stukje en verbaas jezelf over je eigen uitspraken. Het topic (en daarmee bedoel ik de openingspost) bied imho helemaal niets behalve een verkooppraatje voor een opensource IDE. leuk maar wat heeft dat voor nut :?. Geen discussie,geen kritiek, geen vragen. wmb gewoon een mededeling. leuk maar nix wat echt interessant is in P&W (let op ik beweer niet dat de IDE niet boeiend is maar de openingspost)
Het zou toch mooi zijn als je de regel waarin staat dat je geen reclame voor software mag maken goed zou interpreteren. Ik snap best dat dit geen spam forum moet worden, maar om het noemen van goede features van een gratis opensource cross-platform ontwikkelproduct nou spam te vinden...
het kwam als spam over, zie boven
Ik heb duidelijk aangegeven waarom ik het onterecht vind, maar jij kunt blijkbaar geen serieuze reactie hierop geven. Ik denk voortaan iig wel 2 x na voordat ik hier weer iets post.
als jij mij de kans had geboden in dit topic eerder al gewoon mijn reply te laten afmaken (dat kost nou eenmaal tijd) waren we er al uitgeweest. Maar als je
Op zondag 09 juni 2002 20:24 schreef misfire het volgende:
o reageert verwacht dan van mij geen subtiliteit meer. Ik was alleszins van plan het aan je uit te leggen (zoals bovenaan in deze post). Maar goed als jij er 2x overnagaat denken voor je hier gaat posten bezorg je mij ook een vooroordeel over jezelf. Maar goed hier heb je alsnog je uitleg. ACM was het ook met mij oneens en heeft het topic heropend (en wasigh ook :* ). Maar als je het op een normale toon verwoord ben ik eerder geneigd om met je in discussie te gaan dan dat je op deze manier wenst te communiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, het woord "spam" is de laatste tijd toch al een hype. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misfire
Ik zou wel kunnen begrijpen waarom mijn "verkooppraatje" verkeerd viel.

Wat ik bovenin al aangaf vind ik het eigenlijk best kinderachtig dat als ik niet expliciet aangeef waarover ik wil discussiëren een opsomming van positieve punten meteen als spam wordt aangemerkt. Dat is niet zozeer een persoonlijke aanval op jou d2k, maar gewoon een aanval op je slotje. De punten die ik opnoem zijn echt niet triviaal, maar redelijk uniek voor een (Java) IDE.

No hard feelings d2k en sorry als ik je gekwetst heb. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zondag 09 juni 2002 21:06 schreef misfire het volgende:
Ik zou wel kunnen begrijpen waarom mijn "verkooppraatje" verkeerd viel.

Wat ik bovenin al aangaf vind ik het eigenlijk best kinderachtig dat als ik niet expliciet aangeef waarover ik wil discussiëren een opsomming van positieve punten meteen als spam wordt aangemerkt. Dat is niet zozeer een persoonlijke aanval op jou d2k, maar gewoon een aanval op je slotje. De punten die ik opnoem zijn echt niet triviaal, maar redelijk uniek voor een (Java) IDE.
maar meld dan waar je naartoe wilt. dat ontbrak gewoon. Voor mededelingen is een forum niet geschikt. /14 is er vooral (hoewel dat veel tijd kost en moeite) bedoeld voor discussies
No hard feelings d2k en sorry als ik je gekwetst heb. (8>
om mij te kwetsen moet je met meer komen ;) je zorgt er alleen voor dat ik niet meer op je reageer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

[insiders-joke]
Zie je wel ACM, iedereen luistert altijd meteen naar mij ;)
[/insiders-joke]
:D *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misfire
edit: damage control ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zondag 09 juni 2002 21:19 schreef misfire het volgende:
Daar hebben ze een woord voor uitgevonden: sarcasme. Blijkbaar moet ik toch wat simpeler communiceren, want net als mijn eclipse post worden de reacties hier compleet uit het verband gehaald.
mijn sarcasme gaat ook aan jou voorbij ;) we zitten gewoon langs elkaar heen te praten ;)
Dat een verhaal niet expliciete aanleiding geeft tot een discussie wil niet zeggen dat er geen interesse is in p en w. De discussie begint ook hier weer goed op gang te komen, mensen hebben interesse in de features die ik opsom en corrigeren me zelfs omdat ik de visie van Eclipse buiten beschouwing laat. Er is wel degelijk mogelijkheid dus om te reageren. Weer eens wat anders dan het tigste "hoeveranderikdekleurvanmijnbuttoninvbdelphijava" topic.
zoals ik eerder al gezegd heb, was je start niet denderend.
Moet ik dan ruiken dat je na het move bericht bezig was met een reply? Waarom zet je bij het slotje niet meteen je reactie neer, maar begin je er pas mee als ik boos en onbegrijpend een nieuw topic start? Als je bij je slotjes nou meteen even een goed onderbouwd argument neerzet dan heb je van mij geen last hoor.
gewoon ff iets langer geduld hebben. Een mod doet meer dan alleen in 1 thread replyen.
Sorry hoor, maar je hebt wel erg lange tenen voor een mod. Ik heb toch geen scheldwoorden gebruikt, ben vrij netjes gebleven, en heb hoogstens een haastige reactie gegeven. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je nu ineens zo ontzettend boos op mij bent.
1/ ik heb geen lange tenen :( ;)
2/ ik ben niet boos.

wmb case closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op zondag 09 juni 2002 21:19 schreef misfire het volgende:
edit: damage control ;)
te laat
heb al gereplied. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op zondag 09 juni 2002 21:23 schreef D2k het volgende:

[..]

te laat
heb al gereplied. ;)
Edit hem dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Te laat, ik heb hem al gezien wasigh :+

[back ontopic]
Als ik zo alleen die openingspost zag, dan was er echt geen discussie mogelijk. Het enigste waar over gediscussieerd kon worden, waren de 'moeilijke' woorden in je post en meldingen van 'jippie, die ga ik downloaden!'

Dat ie nu netjes loopt heeft eerder te maken met dat het product een schare aanhangers heeft en vrij uniek is. Echter ik zit niet te wachten op product updates van Forte (nu SunONE), OptimalJ, Jbuilder, JText ed ed.

Dat hij dan vervolgens op slot gaat, vind ik begrijpelijk. Er daarmee niet eens zijn en in discussie treden, vind ik perfect. Maar deze discussie ingaan met een portie sarcasme vind ik niet kunnen. Mods zijn mensen, zelfs litemods jah :+ , en maken fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 09 juni 2002 21:54 schreef Glimi het volgende:

Mods zijn mensen, zelfs litemods jah :+
mwa... :X ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1