Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Mijn bedoeling is voor 29 juni een digicam te kopen.
Ik heb al een HP 318c gehad, maar dit een slecht toestel.
Nu zit ik enkele topics te lezen over de Canon A40...daar is veel over te vinden, maar over de Olympus C-220Z nog bizar weinig.
Wie heeft er ervaring met de camera's en kan mij vertellen welke ik moet kopen....

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-07 18:10

Peetman

Tjah....

De Olympus c-220 zoom is nog niet leverbaar, vandaar dat er nog weinig over te vinden is. Ik heb hem zelf al besteld en hoop hem zo spoedig mogelijk te ontvangen.
De camera zou per half juni leverbaar moeten zijn.

Voordelen van de olympus zijn dat het toestel goedkoper is dan de canon en dat er maar 2 batterijen in hoeven, bespaard weer extra reserve batterijen kopen.

De canon biedt meer instelmogelijkheden dan de olympus, wat vooral bij het maken van bijv nachtfoto's zeer handig kan zijn.

Een goede preview van de c-220 zoom is te vinden op Steve Digicams Het amerikaanse typenummer is de D-520. Ook bij Imaging Resource staat een preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:33

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op zondag 09 juni 2002 20:34 schreef peetman het volgende:

Voordelen van de olympus zijn dat het toestel goedkoper is dan de canon en dat er maar 2 batterijen in hoeven, bespaard weer extra reserve batterijen kopen.
Maar als je dan maar half zo lang doet met die batterijen dan een A40, dan loop je alsnog met evenveel batterijen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
een Minolta DiMAGE E203 lijkt mij eigenlijk ook wel wat... wat kan ik beter doen?

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
{quote]Op zondag 09 juni 2002 20:34 schreef peetman het volgende:
De Olympus c-220 zoom is nog niet leverbaar, vandaar dat er nog weinig over te vinden is. Ik heb hem zelf al besteld en hoop hem zo spoedig mogelijk te ontvangen.
De camera zou per half juni leverbaar moeten zijn.

De canon biedt meer instelmogelijkheden dan de olympus, wat vooral bij het maken van bijv nachtfoto's zeer handig kan zijn.

Een goede preview van de c-220 zoom is te vinden op Steve Digicams Het amerikaanse typenummer is de D-520. Ook bij Imaging Resource staat een preview.
[/quote]

Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:03
Welkom op GoT :)

Voor dit soort vragen is een speciaal topic: [topic=197979]
Om het wat overzichtelijk te houden zeg maar.
Mocht je een goede review zoeken voor digicams: www.dpreview.com. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37531

de olympus c-220 zoom is al wel leverbaar hoor, m'n pa wou er een kopen vrijdagavond, maar het laatste exemplaar werd net voor z'n neus verkocht. dinsdag komt die van hem. Heb hem al in mijn handen gehad in de fotozaak, mooi klein compact cameraatje. En voor dat geld is het helemaal geen miskoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 08:17

taz10

Party Animal

Op zondag 09 juni 2002 20:56 schreef MetHod het volgende:
Welkom op GoT :)

Voor dit soort vragen is een speciaal topic: [topic=197979]
Om het wat overzichtelijk te houden zeg maar.
Mocht je een goede review zoeken voor digicams: www.dpreview.com. :)
nou nou, mag dit dan niet gewoon ff zo ??

Want ik heb precies hetzelfde dilemmea
De Canon of de Olympus

Ik weet het gewoon dus ook ff niet
Maar ik denk toch dat ik ook die olympus koop want die prijs is ff lekker meegenomen

En over levering van de c 220
Ik heb vandeweek de verkoop gesproken van olympus, en hij komt montjes maat aan uit japan (via duitsland)
Na ff praten zouden ze kijken of ze aankomende week er 1 of 2 naar mijn fotoshop konden sturen
en anders adviseerden ze mij te informeren bij dixons, die had er een heleboel gehad van hun
En bij www.foto-video-shop.nl waar ik contact mee heb gehad, die kunne hem leveren met 4 tot 7 werkdagen, zij halen hem uit duitsland, vandaar.

Maar misschien is er al iemand die hem heeft, en wat meer info weet over die c 220 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 07:42
Ik heb de Canon Powershot A40 in bestelling. Er zou deze week weer een zending Powershots binnenkomen waarvan sowieso de helft al weg was, maar waarschijnlijk ben ik ook een van de gelukkigen die nog een camera van die zending krijgt. Ik kan je dus binnenkort meer info over de Canon geven.

Ik heb al wel 1 advies, wanneer je voor de Canon gaat zou ik hem nu alvast bestellen, want er zit een halve maand levertijd op die dingen. Digicams zijn een grote hype aan het worden geloof ik... :) :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:36

Tjark

DON'T PANIC

voordeel van de olympus is 2 batt en kleiner dan de A40, zo te zien.

Maar de A40 heeft wat meer mogelijkheden voor instellingen en je kun er een lensadapter voor kopen zodat je 52mm objectieven kunt gebruiken als je wat meer wilt gaan doen in de toekomst (8-10x zoom bv of macro fotografie).

oh, en de olympus gebruikt smartmedia terwijl de a40 compactflash gebruikt (goedkoper)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Nou na lang dubben en zoeken heb ik vandaag maar beslist :D

ik ga voor de Olympus C-220z
Gelijk ff de prijs rondgemakt bij mijn plaatselijke fotoshop

olympus C-220z = 289 euro
GPpowerbank Rapid 1800 ma = 44,95 euro
64 mb SM kaartje = 46 euro
Tasje mag ik uitzoeken = 10 euro

alles tesamen voor 389,95 euro

Waarom ik gekozen heb voor mijn plaatselijke fotosshop terwijl ik heel veel koop via internet ??
Ja, toch de service die ik bij hem krijg en altijd super geholpen wordt
Nu alleen nog ff wachten tot hij hem binnen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Op zondag 09 juni 2002 22:59 schreef TjarkVerhoeven het volgende:

oh, en de olympus gebruikt smartmedia terwijl de a40 compactflash gebruikt (goedkoper)
waar vind jij 128 MB Compact Flash voor minder dan € 58,-????
Dat kost namelijk Smart Media bij Salland Automatisering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Zijn er nou zo weinig mensen die een Olympus C-220 Zoom hebben en mij kunnen vertellen of ik beter 70 euro meer moet uitgeven voor een Canon PowerShot A40??? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 12 juni 2002 13:37 schreef wout-hugo het volgende:
Zijn er nou zo weinig mensen die een Olympus C-220 Zoom hebben en mij kunnen vertellen of ik beter 70 euro meer moet uitgeven voor een Canon PowerShot A40??? :Z
Je kunt ook de edit knop gebruiken ipv een nieuwe reply te plaatsen :) Bovendien moet je gewoon even geduld hebben.

En lees de reviews eens door. Er staan sample pictures bij die je kunt vergelijken om zelf te beoordelen wat je beter vindt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
is het trouwens mogelijk met de Olympus de ISO-waarde in te stellen? of gaat dit automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29435

Ik heb de c-220 en ben zeer tevreden.
128 mb erin en je blijft schieten, batterijverbruik is prima.(met 1800nimh oplaadbare)

van ISO-waarden heb ik geen verstand, moet je even manual downloaden om te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Op woensdag 12 juni 2002 14:21 schreef WhoMe het volgende:
Ik heb de c-220 en ben zeer tevreden.
128 mb erin en je blijft schieten, batterijverbruik is prima.(met 1800nimh oplaadbare)

van ISO-waarden heb ik geen verstand, moet je even manual downloaden om te kijken
Yesssssssss, eindelij iemand met een C-220
En hoeveel foto's maak je op de lage resolutie met 128 mb ???
En heb je al foto's gepost? want daar zijn we ook wel benieuwd naar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Indurdaad...laat maar eens zien wat je Camera'tje allemaal kan....!!! >:)

Pagina: 1