ik zit met een probleem over listboxen in borland c++ builder 6.
Ik heb een lisbox waarvan de items uit een bestand worden geladen. En nu zou ik graag willen dat deze items gexecute worden. klinkt nogal vaag en dat is het ook
daarom zal ik het even uitleggen wat ik graag wil.
Ik heb dus een listbox met daarin items die uit een bestand worden geladen bijvoorbeeld "mspaint.exe" en "notepad.exe". nu wil ik dat als ik op 1 van de 2 buttons die ik heb druk dat hij 1 van deze twee "teksten" uitvoert. Ik geef toe dat mijn uitleg niet perfect is maar ik denk dat het nu wel ongeveer duidelijk is wat ik wil.
Hieronder is de code die ik al heb:
tijdens het opstarten van het programma wordt het volgende uitgevoerd:
ListBox1 -> Items -> LoadFromFile ("programmanamen.txt");
En als je op Button 1 drukt:
WinExec((ListBox1 -> Items[0]),SW_MINIMIZE);
En als je op Button 2 drukt:
WinExec((ListBox1 -> Items[1]),SW_MINIMIZE);
Echter als ik dit compile krijg ik foutmeldingen dat de types niet overeenkomen.
Hoe kan ik dit oplossen.
Ik heb een lisbox waarvan de items uit een bestand worden geladen. En nu zou ik graag willen dat deze items gexecute worden. klinkt nogal vaag en dat is het ook
daarom zal ik het even uitleggen wat ik graag wil.
Ik heb dus een listbox met daarin items die uit een bestand worden geladen bijvoorbeeld "mspaint.exe" en "notepad.exe". nu wil ik dat als ik op 1 van de 2 buttons die ik heb druk dat hij 1 van deze twee "teksten" uitvoert. Ik geef toe dat mijn uitleg niet perfect is maar ik denk dat het nu wel ongeveer duidelijk is wat ik wil.
Hieronder is de code die ik al heb:
tijdens het opstarten van het programma wordt het volgende uitgevoerd:
ListBox1 -> Items -> LoadFromFile ("programmanamen.txt");
En als je op Button 1 drukt:
WinExec((ListBox1 -> Items[0]),SW_MINIMIZE);
En als je op Button 2 drukt:
WinExec((ListBox1 -> Items[1]),SW_MINIMIZE);
Echter als ik dit compile krijg ik foutmeldingen dat de types niet overeenkomen.
Hoe kan ik dit oplossen.