Toon posts:

Intel 21041 PCI en Realtek RTL8029 PCI--> IRQ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht in de search maar geen oplossing kunnen vinden voor dit probleem:

Ik heb hier de Intel 21041 PCI die is aangesloten aan de kabelmodem. In de zelfde bak heb ik een Realtek RTL8029 PCI die ik aan de zelfde Realtek in een andere bak met een crosslink cable heb verbonden.

Nu zit ik met de volgende trouble: Beide kaartjes hebben 't zelfde IRQ. (19)
IRQ veranderen in Windows 2000 + SP1 in de device manager lukt niet :( Verder ook geen jumpers op de kaartjes. In het BIOS (van Abit BP6) heb ik (geloof ik) ook geen nuttige instellingen kunnen vinden.

Hoe moet ik nu dat IRQ veranderen?

thnx!:)

Verwijderd

Win2k heeft ACPI, d.w.z. dat meerdere kaarten een irq kunnen delen, maar hoe kom je aan irq 19? neem aan dat het een typefout is?

Wat je ook kan doen is een van de kaarten in een ander pci slot gooien.

Verwijderd

Topicstarter
IRC19 vond ik ook al vaag omdat 16 of 15 't maximaal is. Windows 2000 zegt dat het echt IRQ19 is en met de Intel typ ik dit bericht.:)
USB controller blabla staat ook op IRQ19 en TNT2 op IRQ16.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar hoe kom je aan irq 19? neem aan dat het een typefout is?[/quote]Multi-processor systemen gebruiken niet de twee standaard PICs (Programmable Interrupt Controllers), die samen goed zijn voor 16 (of eigenlijk 15) hardware interrupts, maar APICs (Advanced blabla's) die 256 hardware interrupts kennen.

Maarre... even on-topic, waarom zou het een probleem zijn dat die twee kaarten dezelfde IRQ gebruiken? Da's gewoon een standaard feature van PCI hoor, IRQ sharing...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik win2k opstart en inlog reboot ie meteen of ik krijg een blauw scherm met een IRQ fout en gezeur over tcpip.sys :(

Hopelijk is er een oplossing anders kan ik nog tot zaterdag terug naar de winkel om met tegenzin die realtek in te ruilen voor een HUB. :)

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
kabel modem en interne netwerk op 1 hub is niet handig..

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Bij realtek kan je een tooltje downloaden waarbij je de settings van je kaart kan veranderen... Het heet iets van.... Erm..

Hier is de link :
ftp://210.192.0.122/lancard/drivers/8029/rset8029.exe

Misschien kan je het hiermee veranderen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor 't proggie. Ik had op de site gekeken maar niet dat proggie gezien. :) :)

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Graag gedaan!

specs

Verwijderd

in de bios van een abit bp6 kan je
een irq aan een pci slot toe kennen
onder pci/pnp
(moet je wel even in de handleiding kijken