Ik woon in Amsterdam en ik wil binnenkort van me analoge 56K-verbinding overstappen naar een fatsoenlijke snelheid en 'onbeperkt' datalimiet. Ik heb gekozen voor 8Mbit ADSL, alleen is nog de vraag welke provider? Ik heb in de statistieken van speedtest.nl gezien dat er 1 provider is die dit aanbied (namelijk Luna ADSL Go). Verder heb ik in het forum TMF gelezen dat TweakDSL nu ook beschikbaar is (incl. 8Mbit dienst). Zijn er alleen die 2 of nog meerdere? En welke kan ik het beste nemen m.b.t. de snelheid?
Verwijderd
Cistron Broadband MAXX en Eweka ADSL Premium zijn weliswaar geen 8Mbit diensten ('maar' 7 dacht ik) maar wel erg snel. Ik dacht iets van 600 a 700K in sommige gebieden.
Ook dus een mogelijkheid.
Ook dus een mogelijkheid.
je hebt ook nog cistron 
Ik denk dat het snelheidsverschil tussen de providers te verwaarlozen is, en dat je beter kunt kijken naar de extra diensten en de datalimiet.
Verder zou ik geen 8mbit adsl nemen, want die extra snelheid die gebruik je IMHO toch niet. 2mbit is IMHO meer dan genoeg.
PS. de 8mbit haal je meestal niet, omdat dat het theoretische maximum van ADSL is. Het ligt heel erg aan de afstand van jou tot de centrale.
Ik denk dat het snelheidsverschil tussen de providers te verwaarlozen is, en dat je beter kunt kijken naar de extra diensten en de datalimiet.
Verder zou ik geen 8mbit adsl nemen, want die extra snelheid die gebruik je IMHO toch niet. 2mbit is IMHO meer dan genoeg.
PS. de 8mbit haal je meestal niet, omdat dat het theoretische maximum van ADSL is. Het ligt heel erg aan de afstand van jou tot de centrale.
Verwijderd
En als je dan toch kiest voor 2Mbit ADSL zou ik ook eens de kabel overwegen in Amsterdam (Chello dacht ik? of @Home?). Maar goed.... welke het ook zou zijn, ze halen ook wel rond de 2Mbit en zijn een stuk voordeliger.
snelheden van 700 kb/s zijn op 2 km van de centrale best te halen, lees ik in de Cistron nieuwsgroep.
Ik woon zo'n 600 Meter van de centrale af maar die centrale ondersteund geen ADSL
Ik heb nu kabel en daar ben ik dik tevreden mee. Ik haal 's Avonds 600-800KB/s en 's Nachts en vroeg in de morgen een stuk over de 10Mbit. Mijn record is 1,8MB/s
Mijn Provider is @home en mijn modem een Motorola Surfboard. Eerst had ik een Com21 maar daar zat een snelheidslimiet op van 3.8Mbit
Eweka heeft geen datalimiet. en ook geen Fair use. volgens mensen achter de schermen mag je gewoon Gaan bij Eweka.
Eweka is alleen een beetje traag met aansluiten en zo.
das mijn ervaring tenminste maar deze week zal het dan toch echt zo ver moeten zijn.
ze waren eerst moeilijk te bereiken. maar dat is de laatste tijd heel erg verbeterd en nog steeds aan het verbeteren.
ik heb hiervoor bij Cistron gezeten met 8mbit Adsl goede service en zo niets over te klagen.
Alleen was het wel heel lullig toen ze falliet gingen. en ik weer terug moest naar Chello
Tsja en Chello, nooit echt problemen mee gehad. snelheid hier in Rotterdam Delfshaven is goed. maar ja ik wil meer he, mijn eigen servers draaien en zo voorts.
Nog een Voordeel van Eweka is dat je een aantal (max 3) extra ip addressen kan aanvragen. Wat voor de Tweakers onder ons wel makkelijk kan zijn.
Cistron was dit ook van plan maar ik heb er helemaal niets meer over gehoord. En de laatste keer dat ik informeerde was er niets over bekend.
Dit zijn mijn ervaringen. ik ben uiteindelijk gegaan voor Eweka omdat ik daar extra ip addressen kon krijgen en ze geen data limiet hadden.
maar voor de gemiddelde internetter is dat overkill
Eweka is alleen een beetje traag met aansluiten en zo.
das mijn ervaring tenminste maar deze week zal het dan toch echt zo ver moeten zijn.
ik heb hiervoor bij Cistron gezeten met 8mbit Adsl goede service en zo niets over te klagen.
Alleen was het wel heel lullig toen ze falliet gingen. en ik weer terug moest naar Chello
Tsja en Chello, nooit echt problemen mee gehad. snelheid hier in Rotterdam Delfshaven is goed. maar ja ik wil meer he, mijn eigen servers draaien en zo voorts.
Nog een Voordeel van Eweka is dat je een aantal (max 3) extra ip addressen kan aanvragen. Wat voor de Tweakers onder ons wel makkelijk kan zijn.
Cistron was dit ook van plan maar ik heb er helemaal niets meer over gehoord. En de laatste keer dat ik informeerde was er niets over bekend.
Dit zijn mijn ervaringen. ik ben uiteindelijk gegaan voor Eweka omdat ik daar extra ip addressen kon krijgen en ze geen data limiet hadden.
maar voor de gemiddelde internetter is dat overkill
Verwijderd
Ik haal geen 1 MB, wel pieken natuurlijk, maar ik denk dat het hoogste gemiddelde rond de 900 KB/s ligt. Ik heb 8 MB ADSL. Via de Universiteit Twente, het is een soort proef. Ze willen nu meer gaan aan sluiten, maar de KPN werkt niet mee... eigenlijk heel hard tegen.
Verwijderd
Erik1
Ik woon zo'n 600 Meter van de centrale af maar die centrale ondersteund geen ADSL Ik heb nu kabel en daar ben ik dik tevreden mee. Ik haal 's Avonds 600-800KB/s en 's Nachts en vroeg in de morgen een stuk over de 10Mbit. Mijn record is 1,8MB
SUREEEEEEEEEEEEEE,,
hier wil ik allereerst even op terug komen erik1
droom jij maar lekker verder met je home en 1,8 mb/s..ga dat de kat van de buren wijsmaken.
en even terug te komen over deze topic
Ikzelf heb sinds 4 weken cistron maxx adsl en ik zit 1,5 km van de centrale af ik trek altijd tegen de 800 kb/s aan
enne wat die datalimiet betreft ,we hebben het hier over 100 gig per maand en ze zeuren ook niet als je tegen de 140 a 150 gig zit dus waar hebben we het over ?????
ik geef je 1 advies ga voor cistron maxx want die andere 8 mbit providers laten nogal wat te wensen over (lees de diverse forums)daar komt juis ewaka als slechtste uit de bus wat service en betrouwbaarheid betreft,ze mogen dan wel geen datalimiet hebben ( voor hoelang dat nog mogen duren ) maar dat is tot dusver ook het enige voordeel wat er bij ewaka te halen valt t.o.v cistron, en over cistron kan ik je hetvolgende zeggen,,Niks als lof en goeds,,
owja en begin AL ZEKER NIET aan kabel van upc want dat sux al helemaal .
Nou succes met je keuze
Ik woon zo'n 600 Meter van de centrale af maar die centrale ondersteund geen ADSL Ik heb nu kabel en daar ben ik dik tevreden mee. Ik haal 's Avonds 600-800KB/s en 's Nachts en vroeg in de morgen een stuk over de 10Mbit. Mijn record is 1,8MB
SUREEEEEEEEEEEEEE,,
hier wil ik allereerst even op terug komen erik1
droom jij maar lekker verder met je home en 1,8 mb/s..ga dat de kat van de buren wijsmaken.
en even terug te komen over deze topic
Ikzelf heb sinds 4 weken cistron maxx adsl en ik zit 1,5 km van de centrale af ik trek altijd tegen de 800 kb/s aan
enne wat die datalimiet betreft ,we hebben het hier over 100 gig per maand en ze zeuren ook niet als je tegen de 140 a 150 gig zit dus waar hebben we het over ?????
ik geef je 1 advies ga voor cistron maxx want die andere 8 mbit providers laten nogal wat te wensen over (lees de diverse forums)daar komt juis ewaka als slechtste uit de bus wat service en betrouwbaarheid betreft,ze mogen dan wel geen datalimiet hebben ( voor hoelang dat nog mogen duren ) maar dat is tot dusver ook het enige voordeel wat er bij ewaka te halen valt t.o.v cistron, en over cistron kan ik je hetvolgende zeggen,,Niks als lof en goeds,,
owja en begin AL ZEKER NIET aan kabel van upc want dat sux al helemaal .
Nou succes met je keuze
Verwijderd
onzin.Op woensdag 19 juni 2002 22:16 schreef Erik1 het volgende:
Ik woon zo'n 600 Meter van de centrale af maar die centrale ondersteund geen ADSLIk heb nu kabel en daar ben ik dik tevreden mee. Ik haal 's Avonds 600-800KB/s en 's Nachts en vroeg in de morgen een stuk over de 10Mbit. Mijn record is 1,8MB/s
Mijn Provider is @home en mijn modem een Motorola Surfboard. Eerst had ik een Com21 maar daar zat een snelheidslimiet op van 3.8Mbit
Je mag eigenlijk zelf weten welke provider je neemt
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Die 1,8 is het MAX wat ik ooit gehaald heb toen ik net een dag het nieuwe modem had. Bij @home hadden ze een "eurodocsis test" en als je daar aan mee deed kreeg je een nieuw modem en een maand gratis internet. Eerst werkte het een week niet en toen eindelijk wel. Ik had toen maar 1 PC rechtstreeks aan het modem, omdat ik mijn router (10Mbit) tijdelijk had weggehaald. Ik denk dat ik toen 1,8MB/s haalde omdat er toen nog erg weinig mensen aangesloten waren via het nieuwe systeem. Als er nu hier nieuwe klanten worden aangesloten krijgen ze ook gelijk zo'n nieuw modem maar ik weet niet of hier een snelheidslimiet op zit. nu zit het max. tegen de 1MB/s aan op niet drukke tijden en 600-800KB/s op drukke tijden.Op donderdag 20 juni 2002 07:59 schreef MM het volgende:
[..]
onzin.
Verwijderd
Hmja erik1 je ken zeggen wat je wilt
Ik denk dat je teller in flashfxp verrot is dan
want in drukke tijden 600 tot 800 kb/s met @home
zoals ik al eerder zei Dream on,, maak dat maar iemand anders wijs maar mij iig niet
Maargoed dat is weer een heel ander onderwerp dan deze topic over gaat,,dus laat ik erover ophouden
zoals ik al eerder zei Dream on,, maak dat maar iemand anders wijs maar mij iig niet
Maargoed dat is weer een heel ander onderwerp dan deze topic over gaat,,dus laat ik erover ophouden
Ik heb het niet gemeten met flashfxp maar met www.speedtest.nl en die keer met 1,8 was met DAP. Kijk maar:Op donderdag 20 juni 2002 09:58 schreef lagbekkie het volgende:
Hmja erik1 je ken zeggen wat je wilt
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jun 20 2002 om 10:02:01 UTC+0200)
Download : 627.5 KByte/sec
Upload : 14.6 KByte/sec
Connection : 913.0 Conn/min
Ping test Nederland : 3.0 ms
Boven de 600
Maar als je het niet gelooft, dan niet
Topicstarter:
Als de prijs ook nog wat uit maakt zou ik kabel nemen icm Chello/@home/whatever. Bij @home heb je geen Datalimiet maar als je bijv. 100GB in een maand downt spreken ze je daar wel op aan. Hoe dat zit met andere Providers weet ik niet. 8Mbit ADSL is denk ik wel een stuk duurder dan kabel maar het kan best een stuk sneller zijn. Ook is de ping beter. Ik heb kabel en als ik multiplayer games speel over internet gaat mijn pin erg heen en weer tussen de 10-80 met uitschieters boven de 100. Als je veel online gamed zou ik dus ADSL nemen
10 Mbit is maximaal, omdat het modem slechts een 10 Mbit ethernet heeft..
Een ping van 3 ms met kabel naar Amsterdam, doe ns ping www.tweakers.net, ik denk dat die test van speedtest niet helemaal klopt.
http://www.gi.com/noflash/sb4200.html#4200EOp donderdag 20 juni 2002 10:30 schreef IvoB het volgende:
10 Mbit is maximaal, omdat het modem slechts een 10 Mbit ethernet heeft..
USB for Windows 98/2000/Me/XP and Ethernet 10/100BaseT (auto-sensing) connectivity
Op donderdag 20 juni 2002 10:39 schreef Pc123 het volgende:
Een ping van 3 ms met kabel naar Amsterdam, doe ns ping www.tweakers.net, ik denk dat die test van speedtest niet helemaal klopt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| C:\Documents and Settings\Erik.ERIK-PENTIUM3>ping 213.239.154.21
Pingen naar 213.239.154.21 met 32 byte gegevens:
Antwoord van 213.239.154.21: bytes=32 tijd=13 ms TTL=248
Antwoord van 213.239.154.21: bytes=32 tijd=14 ms TTL=248
Ping-statistieken voor 213.239.154.21:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 13ms, Maximum = 14ms, Gemiddelde = 13ms
C:\Documents and Settings\Erik.ERIK-PENTIUM3>tracert 213.239.154.21
Bezig met het traceren van de route naar ts-154-21.tweakers.net [213.239.154.21]
via maximaal 30 hops:
1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.20
2 7 ms 8 ms 7 ms 10.210.88.1
3 8 ms 8 ms 7 ms r1-ge0-0-6.almel1.ov.home.nl [213.51.132.173]
4 8 ms 8 ms 7 ms bb1-pos4-1.hnglo1.ov.home.nl [212.120.67.49]
5 12 ms 11 ms 11 ms bb1-new-pos13-0.dbsch1.nb.home.nl [213.51.133.106]
6 13 ms 13 ms 13 ms bb2-pos4-0.amsix-telecity.home.nl [213.51.132.13]
7 14 ms 13 ms 13 ms core.m20-ams01.amsix-tc.trueserver.nl [193.148.15.163]
8 13 ms 13 ms 13 ms ts-154-21.tweakers.net [213.239.154.21]
De trace is voltooid. |
Nogmaals, ik denk dat de topicstarter hier niet zo veel aan heeft dus ik ga hier nu niet meer op in, en als je het niet gelooft, dan niet. mij maakt het niets uit. punt
Zo te zien kloppen die resultaten van Speedtest idd niet helemaal, ik geloof best dan je 600-800 KB haalt als je het goed gemeten hebt maar officieel hoort er een 3,8 Mbit cap op je modem te zitten. Je hebt dus heel erg veel geluk dat jij die niet hebt, misschien door die test periode ofzo. Maar om te voorkomen dat mensen opeens hele hoge verwachtingen krijgen van @home, normaal haalt niemand die snelheden. Wees blij met je snelle verbinding maar ik denk dat dit eigenlijk niet zo hoort te zijn
Pagina: 1