Toon posts:

hardware probleem....

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zit eigenlijk al een tijdje met dit probleem. Onder welk onderdeel van het forum ik het moet plaatsen weet ik niet goed omdat ik niet weet om welke hardware het gaat. Soms als ik me computer opstart krijg ik geen beeld (beeldscherm knippert oranje) en begint me computer te 3 x ofzo achter mekaar te piepen. Ik kan zo lang w8ten als ik wil maar beeld krijg ik niet. Als ik dan aan me draden zit te pielen doet hij het soms na een tijdje weer wel maar soms doet ie het ook niet en duurt het een eeuwigheid voordat ik hem weer fatsoenlijk opgestart krijg. Nu had ik vandaag weer een ander probleempje... Hij gaf nu wel beeld maar nu kreeg ik het startscherm van windows XP helemaal doormekaar gehusseld te zien en liep de computer vast.. Ik had van iemand gehoort dat het misschien me grafische kaart is die dan een beetje loszit, maar dat is het ook niet want ik kan hem zo hard mogelijk in de kast terug drukken maar dat helpt ook niet. Soms als ik iets te hard tegen me bureau of kast aanstoot dan loopt me pc ook vast en krijg ik hetzelfde probleem als ik hierboven beschreven heb. Weet iemand misschien wat er nou precies met me pc aan de hand is? Ik ben iig ten einde raad.. :(

Alvast bedankt

Groeten

DwaaZz

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dit klinkt mij een beetje als slecht contactje...

Wat je in ieder geval kan proberen is alle kaarten/stekkers/connectors e.d. een keer lostrekken en er weer in prikken. Misschien dat er ergens een beetje oxidatie op zit.

Als je pech hebt, is het een kabelbreuk ;( dat wordt lastig zoeken.

Powerkabel; die zal vast wel lekker aangedrukt zitten?

* WFvN heeft een hekel aan elektronicaproblemen.... de oorzaak kan in veel dingen zitten, de fout is vaak lastig te vinden

Verwijderd

het piepen bij het opstarten geeft aan dat er een kaart verkeerd/niet verbonden is met je mobo of storing door geeft aan je mobo. Dus ik zou effe je kaarten aan drukken

Verwijderd

alles eens goed aandrukken, je RAM en je GRAFISCHE KAART vooral. Daarna kijken of hij nog piept. Zoja, post dan de code PRECIES hier.
Die code betekent namelijk wat :P
Deze kan je in de faq vindenbinnenkort in de FAQ vinden ;)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nee hoor, het staat sinds 10 minuten in de FAQ

Dit topic is gesloten.