Toon posts:

Zalman waaier + dubbele fan voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn voeding voor de CPU zit had ik dus niet de mogelijkheid om een Zalman waaier cooler aan te schaffen.

Maar ik heb wel een voeding met dubbele fan (Enermax 350 watt)

Nou zat ik te denken om dan alleen maar de waaier erin te doen zonder de bijgeleverde fan, en dan de 2e fan van de Enermax daar voor te gebruiken. De waaier is 6,5 cm en dan houdt ik nog zo'n krappe 2 cm over tussen fan en waaier.

Deze situatie:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/laracroft/personal/zalman.gif

Ik weet alleen niet of dit wel voldoende is? :? Is dat OK of zal dat te warm worden? Er zit nu een orginele Intel cooler op en volgens het bios schommelt de tempratuur altijd zo tussen de 28 en 38 graden in. Wel lekker cool maar mijnes maakt een pokkeherrie! :(

(Specs: Celeron 1.3 GHz Tualatin, niet overklokt)

Verwijderd

Jahoor, ik zal voor de zekerheid even in de bios kijken als je hem opstart hoe warm hij wordt.

Je kunt trouwens prachtig tekenen :o :7

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Je kan het rustig proberen, zoals te zien op dat filmpje gaan intel cpu's niet kapot aan oververhitting. Dis ik zou zeggen probeer het even en hou je temp in de gaten. als het niet werkt kan je later er altijd nog weerd ie fan op draaien.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07-2025

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Gewoon ff proberen en kijken wat hij doet, moet wel werken denk ik

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik neem aan dat die enermax voeding naar buiten blaast.
Ik denk dat als je een fanductje maakt, zodat de fan van de voeding alle lucht door de cpu cooler zuigt, dat het dan wel moet kunnen. Misschien heb je dan nog een extra intake fan nodig, maar dat hangt ook van de intake die je nu hebt af.

Verwijderd

ik zou zo'n waaier cooler niet kopen, dan liever een goed coolblok met duurdere fan

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 19:24 schreef kaasie het volgende:
ik zou zo'n waaier cooler niet kopen, dan liever een goed coolblok met duurdere fan
Als je http://www.tweakers.net/nieuws/22091 gelezen had wist je dat die waaier koelers van Zalman erg goed zijn.

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 19:24 schreef kaasie het volgende:
Juist, ik vond het zelf ook al raar waarom hij niet een gewone cpu cooler aan wil schaffen.

edit:

Hmm nu zie ik de post hierboven en jah, ik zie de verklaring al! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 19:28 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

Juist, ik vond het zelf ook al raar waarom hij niet een gewone cpu cooler aan wil schaffen.

[edit]
Hmm nu zie ik de post hierboven en jah, ik zie de verklaring al! :)
Omdat die over het algemeen zo'n herrie maken!

Verwijderd

Juist 2 redens dus.

Ik denk dat dit best kan, en zoals ik in mijn eerste reply zei, kun je voor de zekerheid altijd even 10 min in bios monitoren.

Heb je die tekening btw zelf gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 19:35 schreef MasterOverdrive het volgende:
Juist 2 redens dus.

Ik denk dat dit best kan, en zoals ik in mijn eerste reply zei, kun je voor de zekerheid altijd even 10 min in bios monitoren.

Heb je die tekening btw zelf gemaakt?
Aha, uit alle bovenstaande posts lees ik dat het goed mogelijk is :)

Welke coolt beter?
de compleet koper versie (CNPS6000CU) of de koper/aluminium versie (CNPS6000ALCU) :?

BTW: tekening deels zelf gemaakt, waaier van zalman site :P ;)

• 418O2
  • Laatst online: 23:30
ik heb ook na zitten denken om die koeler te kopen, maar ik ga toch voor vulcano7+ denk ik, dat is de beste socket a die er is. die waaier koelt niet echt denderen, zoek maar es naar reviews...

Verwijderd

ik denk best dat dit zal gaan, zoals masteroverdrive al zegt moet je alles even monitoren en als het niet goed gaat.. dan uuh.. iets anders proberen :P

Verwijderd

Ik zou voor de koperen gaan, want het is algemeen bekend dat koper het beste warmte geleid. Maar dat aluminium het beste warmte afgeeft, dus ik zou niet helemaal zeker weten welke het beste is. Maar ik zou voor de koperen gaan. Check anders een paar reviews!

suc6 verder! ;)

edit:

Ik begin nu zelf wel een beetje te twijfelen, die alu/koper is toch echt 25 gulden goedkoper... Hmmm, als die binnenkant van koper is en het grootste deel van de waaier van alu.. dat ziet er veel belovend uit! :9

Nu ik die prijs zie enzo, zou ik toch voor de goedkopere alu/koper versie gaan >:)

Verwijderd

Topicstarter
Net even een review gelezen op Dan's Data http://dansdata.com/coolercomp_p4.htm
ze verschillen niet zo veel

/edit/

Nog even iets; die van koper is zowat een halve kilo! 470 gram, kan dat je CPU niet slopen?

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Moet wel lukken toch?
Maar als ik jou was zou ik een "gewone" processorkoeler kopen. Dan weet je zeker dat je waar voor je geld hebt

Verwijderd

Als die van koper 470 gram is kun je beter een protective plate nemen. Of die goedkopere van alu koper. :)

Verwijderd

de kopere 6000 is beter, maar wel zwaarder. Het is niet echt gevaarlijk, maar als je bang bent dat je socket afbreekt en op je grafische kaart pleurt, kan je er gewoon een touwtje omheen doen. Dan blijft hij beter zitten :o

offtopic:
neem anders de 5100cu, die koelt net zo goed en heeft van die schroeven die in het moederbord gaan, dan kan hij helemaal niet afbreken

Verwijderd

misschien een rare vraag, maar, waarom per se een zalman waaier?

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 22:00 schreef collission het volgende:
= stil

• 418O2
  • Laatst online: 23:30
Op zondag 09 juni 2002 22:00 schreef collission het volgende:
omdat er geen ander bedrijf waaiers maakt. :P . hijs gewoon mooi :)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:34
ik zit te denken..
die van die dan op je waaier gericht is..

komt daar geen warme lucht uit??

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 23:00 schreef Maurice het volgende:
ik zit te denken..
die van die dan op je waaier gericht is..

komt daar geen warme lucht uit??
Weet ik eigelijk niet :?

Verwijderd

heb er hier ook een werkt goed stil en temp zijn ook goed en eraf vallen licht er aan als ie goed zit niet.
Pagina: 1