Geheugen goedkoop, kopen of nog wachten?

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Van Perfect Systems

PC2400 - 256 Mb - 184 PIN DDR SDRAM - CORSAIR CAS2 € 76,61 B-)

Vorige week stond ie nog op 112 Euro, wat ook al lager was dan de voorgaande maanden... wat zal ik doen? Kopen of nog even wachten? Ik weet niet of de geheugenmarkt nog verder instort... :?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zit hier ook mee. Ik wil eigenlijk nog 256mb PC133 kopen, maar wanneer moet je nu kopen? De geheugenprijzen zijn op dit moment zo instabiel. En dan komen er weer berichten als: "over een paar maanden geheugen tekort", en dan een paar dagen later: "geheugenprijzen dalen opnieuw".

Verwijderd

ik zou nog effe wachten.. prijzen zijn volop aan het dalen

Verwijderd

Ik heb tijdelijk dat probleem niet, ik ben praktisch blut na de tualatin mod. win98se ondersteunt toch geen ram boven 256MB. Maar lage ram prijzen zijn altijd leuk.

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Ik zou gewoon nu mijn geheugen kopen als ik het nog nodig had. In de vorige periode dat de prijzen zo laag lagen had ik best veel ingekocht. Dit heb ik in de duurdere periode weer verkocht voor bijna 2x de inkoopprijs. Oftewel, koop het gewoon en als het mogelijk is meer, dan kun je het later voor een goede prijs weer verkopen mocht dat nodig zijn. En tja, het blijft net zoals bij aandelen toch een beetje gokken. De prijs kan nu laag zijn, en nog meer omlaag gaan. Daar kun je op wachten, maar voor hetzelfde geld gaat de prijs in die tijd omhoog en denk je damn waarom heb ik nu niet metteen dat geheugen gekocht.

Verwijderd

Beterz ik w8 nog ff.

heb 2x 256 PC 133 en 1x 512Mb PC133 nodig.

Als de prijzen nu eens zoals vorig jaar worden Fl 35.00 voor 128Mb

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 19:22 schreef algabra het volgende:
Ik heb tijdelijk dat probleem niet, ik ben praktisch blut na de tualatin mod. win98se ondersteunt toch geen ram boven 256MB. Maar lage ram prijzen zijn altijd leuk.
wel hoor, het krijgt alleen problemen met meer dan 512 mb :)

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 19:26 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

wel hoor, het krijgt alleen problemen met meer dan 512 mb :)
Ja windows doet wel alleen je maakt windows zelf maakt er geen gebruik van 3D max wel bijv.

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik heb niet echt geheugen nodig, maar het lijkt me wat fijner om met 512 ipv 256 te draaien...

Ik heb tijd en geduld aan mijn zijde, maar het is die gok die je moet wagen...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
je software draait in '98 alleen in de eerste 128 MB. het gebied daarboven (tot 512 MB) kan gebruikt worden als cache of als applicatie data (bijv. het te bewerken plaatje in photoshop)
Met meer dan 512 MB kan je windows heel instabiel worden (bijv. videokaart is niet te installeren)

En het antwoord op de vraag van de topicstarter...
Wanneer je het geld ervoor over hebt, zou ik het kopen.
als de prijzen dan weer stijgen, heb je mazzel.
Waarschijnlijk zal de prijs in deze zomer niet zover meer zakken als afgelopen zomer en zal waarschijnlijk zo'n 150 % worden van de laagste prijs van van de zomer (dus de laagste prijs van DDR deze zomer, vergeleken met de laagste prijs van sdr van afgelopen zomer)

Pas wanneer er een grote opkomst van PC333/2700 geheugen komt door de introductie van een of ander mainboard/chipset, heb je kans dat de prijs (na 1 a 2 maanden) flink gaat zakken.
Ik denk dat het uitblijven van een grote order van OEM's niet zoveel invloed zal hebben, als het afgelopen jaar deed. (dit omdat de economie weer een beetje begint aan te trekken)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Sla je slag en koop nu,anders moet je de hele zomer de geheugenprijzen in de gaten houde en heb je nog geen garantie dat het uiteindelijk goedkoper dan nu wordt/is.Maar ff een ander vraag.Jullie zeggen dat win98 tot 512mb geheugen ondersteunt-had ik zelf ook en liep perfecto,maar nu heb ik win xp met 1024mb pc2700 en ik wil uitbreiden naar 1536mb zou dit zonder prob's gaan ? of heeft xp hier ook moeite mee? Iemand ervaring hiermee?Het moet trouens op een msi kt3 ultra.BvD

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 21:02 schreef Hotty het volgende:
Jullie zeggen dat win98 tot 512mb geheugen ondersteunt-had ik zelf ook en liep perfecto,maar nu heb ik win xp met 1024mb pc2700 en ik wil uitbreiden naar 1536mb zou dit zonder prob's gaan ? of heeft xp hier ook moeite mee? Iemand ervaring hiermee?Het moet trouens op een msi kt3 ultra.BvD
Waar wil jij in hemelsnaam 1,5gb ram voor gaan gebruiken? :? :D

• TD-er
XP en 2000 kunnen prima met > 512 MB overweg.
Mischien dat je tijdens de installatie van 2000/XP problemen kunt krijgen wanneer je een gewone opstartflop gebruikt, maar met de (originele) bootable CD is er geen probleem.
Je kunt problemen verwachten bij >= 4 GB RAM. en vermoedelijk met sommige software bij 2GB. Dit laatste is een vermoeden en heb ik in de praktijk nog niet gezien.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

XP heeft er geen probleem mee... sommige mobo's wel. Maar als dat maar werkt. XP heeft ondersteuning tot, na ik dacht, 12GB... dus dat is het probleem niet :)

Ceci n'est pas une signature!

• TD-er
Op zondag 09 juni 2002 21:04 schreef JvH het volgende:

[..]

Waar wil jij in hemelsnaam 1,5gb ram voor gaan gebruiken? :? :D
Een voorbeeldje...
Bij het verwerken van een grote foto (4500 *4500) in premiere had ik en m'n 640 MB RAM vol en zo'n 800 MB aan swap, dus ik kan me wel een toepassing bedenken :+

• hereweare67893
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 21:07 schreef TD-er het volgende:

[..]

Een voorbeeldje...
Bij het verwerken van een grote foto (4500 *4500) in premiere had ik en m'n 640 MB RAM vol en zo'n 800 MB aan swap, dus ik kan me wel een toepassing bedenken :+
Heb jij je desktop op 4500*4500 draaien? :P
Nee ok, dan is het idd wel handig :)

Verwijderd

Geheugen word op lange termijn altijd goedkoper alleen wil je tegen die tijd weer meer...

Je kan altijd effe wachten op een prijsdal maar de prijs zal nog wel verder zakken.

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 21:06 schreef vehpol het volgende:
XP heeft er geen probleem mee... sommige mobo's wel. Maar als dat maar werkt. XP heeft ondersteuning tot, na ik dacht, 12GB... dus dat is het probleem niet :)
Mooi Man,weet ik genoeg-bestellen maar 8-)

• TD-er
Op zondag 09 juni 2002 21:08 schreef JvH het volgende:

[..]

Heb jij je desktop op 4500*4500 draaien? :P
Nee ok, dan is het idd wel handig :)
Op dit moment niet, want m'n 22" is nu al zo'n 12 dagen bij Teleplan :(
in premiere kun je inzoomen op een foto en die zoomactie in een filmpje gebruiken.

Verwijderd

Het kan nog goedkoper eerst was het eens 128 mb voor 20~25 GULDEN.
Pagina: 1