in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
(ik meen dat die -even-grote-stekker-als-gameport- UAI wordt genoemd
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
er staat ook helemaal nix op en ziet er aardig nieuw uit .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Ik heb hier een vrachtje oude 3commetjes met BNC, UTP en dat 'UIA(oid)'Op zondag 09 juni 2002 18:35 schreef BaRF het volgende:
er waren vroeger netwerken met zon soort game stekker, heb ik ook nog een kaartje van
zo'n ehternet combo kaartje...
ik zou hiet weten waarvoor... ik heb zelf nog nooit een UAI-netwerk gezien... wel BNC en UTP uiteraard... maar die versie dus niet.Op zondag 09 juni 2002 18:36 schreef talin het volgende:
o ja , 2de vraag heb ik er wat aan![]()
er staat ook helemaal nix op en ziet er aardig nieuw uit .
Verwijderd
denk dat het 10 isOp zondag 09 juni 2002 19:08 schreef psmeets het volgende:
Welke snelheden kan je daarmee halen?
Het is zeker alleen P2P?
Verwijderd
Wat ook nog kan (gezien het er best wel nieuw uitziet) een kabeltje zijn voor ISDN. Die werken ook met UTP (8p8c) stekkers.
Tja... maar wat moet ISDN verder met zo'n brede 'UAI'-stekker... het enige stukje hardware voor redelijk normale huis-tuin-en-keuken-computers waar die 2 connectors tegelijk voorkomen is dus netwerk....Op zondag 09 juni 2002 19:26 schreef mad_maxz het volgende:
Het zou idd wel UAI kunnen zijn ...
Wat ook nog kan (gezien het er best wel nieuw uitziet) een kabeltje zijn voor ISDN. Die werken ook met UTP (8p8c) stekkers.
volgens mij de bijbehorde netwerkkaart .
is een 3com etherlink III pci 10mbps .
maar wat heb ik eraan
Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!
Wordt eigenlijk niet meer gebruikt en je kan er dus nu feitelijk niks anders meer mee dat opbergen in het grote netwerk museum van vergane glorie.
Zie ook http://www.csot.com/ethernet/10Base5.htm en http://www.collaborium.org/onsite/venezuela/lectures/carlo/CABLING/THICK.HTM
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
Terwijl op zich het heel logisch klinkt dat dit een verloop-stekker is tussen 10Base-T (UTP-Ethernet) en 10Base-5 (ThickWire-Ethernet), kan dat volgens mij niet.
Bij UTP-Ethernet zit de transceiver, het stukje intelligentie dat het signaal van de kabel "aftapt", ingebouwd in de NIC.
Bij ThickWire-Ethernet wordt een externe transceiver gebruikt, een apart kastje met aan de ene kant een media-module waarmee het kastje ofwel op de kabel geprikt zit ("vampire-tap"), ofwel met 2 N-schroef-connectoren tussen 2 kabel-segmenten wordt geplaatst, en aan de andere kant de 15-polige connector.
Als je een verloop-stukje als dit op een AUI-poort zou steken, dan ontbreekt in het geheel de transceiver-functionaliteit.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
heey geef me een uurtje dan proberen we het gewoon ff .Op zondag 09 juni 2002 20:12 schreef mvdejong het volgende:
Helaas.
Terwijl op zich het heel logisch klinkt dat dit een verloop-stekker is tussen 10Base-T (UTP-Ethernet) en 10Base-5 (ThickWire-Ethernet), kan dat volgens mij niet.
Als je een verloop-stukje als dit op een AUI-poort zou steken, dan ontbreekt in het geheel de transceiver-functionaliteit.
je uitleg klinkt heel logisch maar in de praktijk past et wel .
ik wil ff kijken wat er gebeurt als ik em zo aansluit .
update volgt .
Je zegt eigenlijk precies wat klopt. De 10base5 transceiver die met de vamp inprikt op TE, wordt aangesloten op de (female) aansluing van dat kabeltje, dat kabeltje gaat vervolgens naar de RJ-45 (UTP) ingang van een NIC. Lijk/is zeker niet onmogelijk. Het kabeltje zorgt er dus voor dat je een TE-AUI-tranceiver kan aansluiten op UTP. Media-conversie wordt (natuurlijk) verzorgt door de (externe) AUI-transceiver.Op zondag 09 juni 2002 20:12 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Bij UTP-Ethernet zit de transceiver, het stukje intelligentie dat het signaal van de kabel "aftapt", ingebouwd in de NIC.
Bij ThickWire-Ethernet wordt een externe transceiver gebruikt, een apart kastje met aan de ene kant een media-module waarmee het kastje ofwel op de kabel geprikt zit ("vampire-tap"), ofwel met 2 N-schroef-connectoren tussen 2 kabel-segmenten wordt geplaatst, en aan de andere kant de 15-polige connector.
Jouw verhaal is, denk ik, niet bedoelt voor UTP/10baseT (twisted-pair - RJ45) maar voor 10base2 (Thin-Ethernet - BNC - coax). Hier zit (10base2) idd (normaliter) de media-converter op de NIC.
[edit]
Kijk evt. hier voor het 10base2 verhaal:
http://www.trynci.com/cat/10base2.htm
Blokje (2) in dat verhaal is dus de AUI die de Thick-Ethernet vampt.
{/edit]
Verwijderd
dat was een diamond edge 2000
Jij hebt zeker ook je pc toentertijd bij Escom gekocht?Op maandag 10 juni 2002 01:35 schreef THE_VLADIMIR het volgende:
Ik heb ook zo'n stekker gehad, maar dan voor op een video& geluidskaart ineen, die diende als gameport
dat was een diamond edge 2000
Hebben hier toentertijd met zo een pc privé project een P120 aangeschaft (bij Escom dus...wisten wij toen veel
Oftewel zo een kabeltje heb ik ook nog liggen en die is dus idd bedoeld om de joystick op die kaart aan te sluiten.
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
Diamond uhh nog wat.. zit zo een dingetje ook aanvast... snap het nut er niet van...
is in ieder geval een Geluidskaart, videokaart en nog wat in 1
en idd het kwam van 1 of andere escom... waar nu een 233MMX inzit en 64Mb ram, en Win2k..
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
* dion_b is netwerkgoeroeOp zondag 09 juni 2002 19:42 schreef hefaistos het volgende:
Ehm, dat is AUI, en ik denk dat Dion daar een hoop meer over kan zeggen... die's netwerkgoeroe (vinnik dan)
Je zou eens moeten weten hoe brak alles hier aan elkaar hangt
Oude troep identificeren en min of meer aan de praat krigen, OK, dat doe ik vaak, maar het dan ook nog zinnig laten samenwerken... ik hang niet voor niets in PMG & OH uit, niet NT en PNS
Maar goed, zoals daar op de pic staat is idd hoe het gebruikt moet worden, om de lijn van een 10Base5 vampire tap op de UTP port aan te sluiten.
Oslik blyat! Oslik!
dit is echt indentiek als dat dingetje wat ik nu hier heb liggen, wat bij die Diamond videokaart/geluidskaart in1 hoort..Op maandag 10 juni 2002 02:38 schreef dion_b het volgende:
[..]
* dion_b is netwerkgoeroe![]()
Je zou eens moeten weten hoe brak alles hier aan elkaar hangt
Oude troep identificeren en min of meer aan de praat krigen, OK, dat doe ik vaak, maar het dan ook nog zinnig laten samenwerken... ik hang niet voor niets in PMG & OH uit, niet NT en PNS![]()
Maar goed, zoals daar op de pic staat is idd hoe het gebruikt moet worden, om de lijn van een 10Base5 vampire tap op de UTP port aan te sluiten.
da ding ken in me netwerkkaart. maar daar is hij niet voor
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Hmm, kun je in dat geval de 'RJ-45' van dichtbij scannen of aangeven hoeveel draden erin zitten (en evt de kleuren).Op maandag 10 juni 2002 02:59 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
dit is echt indentiek als dat dingetje wat ik nu hier heb liggen, wat bij die Diamond videokaart/geluidskaart in1 hoort..
da ding ken in me netwerkkaart. maar daar is hij niet voor
Talin, kun jij dat ook- dan komen we eruit.
De D15 kant is identiek tussen AUI en gameport, dus daar is weinig aan te zien, maar als de RJ-45 vreemd in elkaar zit is het misschien zo'n Diamond geval...
Overigens heb ik zitten googlen erover, er is wel degelijk een netwerk geval dat D15->RJ-45 converteert, maar meestal is het male/female D15 naar female RJ-45, niet male zoals dit.
Oslik blyat! Oslik!
zal morgen wel doen. ga nu werkenOp maandag 10 juni 2002 03:08 schreef dion_b het volgende:
[..]
Hmm, kun je in dat geval de 'RJ-45' van dichtbij scannen of aangeven hoeveel draden erin zitten (en evt de kleuren).
De D15 kant is identiek tussen AUI en gameport, dus daar is weinig aan te zien, maar als de RJ-45 vreemd in elkaar zit is het misschien zo'n Diamond geval...
Overigens heb ik zitten googlen erover, er is wel degelijk een netwerk geval dat D15->RJ-45 converteert, maar meestal is het male/female D15 naar female RJ-45, niet male zoals dit.
komt ie .Op maandag 10 juni 2002 03:08 schreef dion_b het volgende:
[..]
Hmm, kun je in dat geval de 'RJ-45' van dichtbij scannen of aangeven hoeveel draden erin zitten (en evt de kleuren).

kleuren zijn : van de bovenkant gezien :
1 . paars
2 . grijs
3 . rood
4 . oranje
5 . volgens mij massa onafgeschermde kabel
6 . geel
7 . groen
8 . blauw
9 . zwart
10 . bruin
ik heb gisteren zitten proberen om er een verbinding mee te maken , met die 3com kaart en een compaq maar ik kreeg het ( tot nu toe ) nog niet voor elkaar .
Maar uiteindelijk zal je evengoed tot de conclusie komen;
Wegflikkeren want je hebt er geen moer meer aan.
weggooien kan altijd nog !Op maandag 10 juni 2002 10:48 schreef PROnline het volgende:
Wegflikkeren want je hebt er geen moer meer aan.
hang em wel aan m'n sleepoog van de auto weten tweakers dat ik et ben
Dan is het een kabeltje om een normale joystick op een diamond aansluiting aan te kunnen sluiten...
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
RJ45 kan (idd) in principe tot 10 pinnen opbergen.
Misschien dat de THE_VLADIMIR die Diamond kaart 's kan checken. Mogelijk dat het dus Game-adapter kabel is.
1
2
3
4
| "Wat heb je te doen vandaag ? Onzinnige kabel informatie opzoeken. " "Levert dat wat op ? , Nou neuh" "Waarom doe het het dan ? M'n synapsen werden getriggerd"." "Heb je niets beter te doen ? Jawel, maar dat vonkt niet" |
Volgens mij moet je 'm op de middelste aansluiting zetten, dus kabeltje omdraaien...Op zondag 09 juni 2002 19:40 schreef talin het volgende:
de opruiming leverde nog meer op .
volgens mij de bijbehorde netwerkkaart .
is een 3com etherlink III pci 10mbps .
maar wat heb ik eraan
[afbeelding]
Niet?
[Specs]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.
Werkt niet, want dat is vrouwtje <-> vrouwtje.Op maandag 10 juni 2002 11:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Volgens mij moet je 'm op de middelste aansluiting zetten, dus kabeltje omdraaien...
Maar, met de 10-aderige aansluiting, en draadjes ook niet in paren lijken te bestaan (bij UTP zie je 4 paren kleur/kleur+wit), is de theorie dat dit een Ethernet-verloop-kabel is al ruimschoots ontkracht.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
zou dat iets te maken kunnen hebben met een sega gamepad ?Op maandag 10 juni 2002 11:18 schreef Stormtrooper het volgende:
ik weet honderd procent zeker dat dit zo'n verloopje is voor op de Diamond videokaart. Zaten bij mij toen zelfs nog wat leuke gamepads bij....
want die heb ik laatst wel ergens zien rondslingeren .
maar ik kan me niet herinneren dat ik die ooit ergens op / in gebouwd heb , of dan moet ie van mn pa zijn maar wat moet mn pa nou met een sega gamepad
dat zal ook verklaren waarom ik geen verbinding kon opbouwen .OK, Tis bijna wel zeker geen UTP aansluiting en valt al het gebrabbel over '10base?' af.
RJ45 kan (idd) in principe tot 10 pinnen opbergen.
Misschien dat de THE_VLADIMIR die Diamond kaart 's kan checken. Mogelijk dat het dus Game-adapter kabel is.
code:
1 2 3 4 "Wat heb je te doen vandaag ? Onzinnige kabel informatie opzoeken. " "Levert dat wat op ? , Nou neuh" "Waarom doe het het dan ? M'n synapsen werden getriggerd"." "Heb je niets beter te doen ? Jawel, maar dat vonkt niet"
en dat laatste , ik heb nog wel iets dat vonkt ( zie icon en homepage