Toon posts:

[digicam] Hoeveel geheugen voor 2 weken vakantie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds enkele dagen een gelukkige bezitter van een powershot A40. Ik wil er op de vakantie lekker mee kunnen schieten. Maar ik 'verbruik' nu ongeveer 50 Mb per dag, vraagje dus of dat extreem veel is of niet. Ik ga geen laptop mee slepen natuurlijk, maar ik heb 'maar' 376 Mb aan CFkaartjes. Nou hoor ik soms berichten dat 128 genoeg is voor 2 weken. En ik vroeg me dus af: hoeveel geheugen schieten jullie vol op een vakantie van 2 weken?

Verwijderd

Ik denk dat dat ervanaf hangt waar je heen gaat en wat je wilt doen.
Een weekend in Philadedelphia, en daar heb ik 6 rolletjes volgemaakt (van 36).
3 weken Spanje, 6 rolletjes van 36...
Dit jaar 3 weken Italie, gaan heel wat dia-rolletjes mee, beter teveel dan te weinig...
Dit is dan wel niet digitaal, maar reken het maar om..

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

* WFvN gaat 4 dagen naar tsjechïe en neemt een Digital Ixus mee met 2x 128MB. Reken maar dat hij die vol krijgt

Kortom... voor mij zou het waarschijnlijk te weinig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar was ik al bang voor. Ik denk dat er nog even 512 bij gaat worden aangeschaft dan :+

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 09 juni 2002 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja daar was ik al bang voor. Ik denk dat er nog even 512 bij gaat worden aangeschaft dan :+
Neem een microdrive (1GB) van microsoft :) ook nog eens een stuk sneller dan normale CF

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 22:44

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op zondag 09 juni 2002 18:43 schreef wfvn het volgende:

[..]

Neem een microdrive (1GB) van microsoft :) ook nog eens een stuk sneller dan normale CF
Gebruikt een microdrive (was toch IBM?) ook niet véél meer baterijen?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Ehmmm net alsof een microdrive in een A40 past :?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 09 juni 2002 18:45 schreef Duracell het volgende:

[..]

Gebruikt een microdrive (was toch IBM?) ook niet véél meer baterijen?
Damn... ik was in de war met de S40

Je hebt gelijk. kan niet. (misschien hard stampen maar dat komt de camera EN de microdrive niet ten goede :+)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Met 376 MB flash kan je ongeveer 375 foto's maken op de mooiste stand.

Als je dan aan het eind van elke dag de mooiste foto's uitzoekt en de rest delete dan moet dat toch wel lukken? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan waarschijnlijk wel. Maar ik ga dr ook filmpjes mee maken en dat kan je niet previewen geloof ik. Bovendien kun je op een 1,8" schermpje niet echt zien welke foto wel en niet bewogen of onscherp is. Ik wil eigenlijk gewoon lekker om me heen knallen en thuis kijken wat wel en niet de moeite waard is. Gisteravond huisfeestje, 200 foto's en 30 filmpjes gemaakt, dus ik ga op vakantie echt VEEL nodig hebben denk ik. We zullen zien :)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ik heb aan 128 MB genoeg voor een week...

je moet gewoon eerst een mooie foto zien, voordat je in het wilde weg gaat klikken....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Er bestaat toch ook een apparaatje waarop je die foto's kan zetten?? met een laptop hddtje van 10 gig heb je echt wel genoeg aan hoor.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ligt toch helemaal aan jezelf hoeveel geheugen je mee moet nemen? Kunnen wij weinig over zeggen denk ik..

ik ga zelf in de vakantie een paar dagen naar de formule1 van frankrijk.. dus ook heel wat plaatjes schieten. Maar ik heb maar 8MB en koop binnenkort een 32MB kaartje. Dus 40MB in totaal. Ik neem dan wel mn laptop mee om tussentijds op te zetten, maar die heb ik natuurlijk niet bij de hand als ik bij die F1 zit.. met 40MB kan ik nog altijd 60 foto's maken op mooiste kwaliteit.. maar ik overweeg ook om gewoon foto's te maken op 640x480 en mn laptop thuis te laten. Zou dat een goed idee zijn??

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik had berekend dat ik in een week ongeveer 300 foto's zou maken. iK had 304 MB mee dus ha dik m'n cam ingesteld op 1600x1200 standard. De eerste dag had ik wat minder foto's gemakat dan verwacht dus heb ik hem op 2048x1536 standard gezet. De laatste dagen nog veel filmpjes gemaakt waardoor ik uiteindelijk wel met 300 MB thuis kwam.

Wat ik dus probeer te zeggen is: stel je instelling ter plekke in, mocht je na 2 dagen meer foto's maken dan verwacht zet dan de compressie wat hoger.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 13:49

AMDFreak

Intel is zo..

800*600 reso is toch prima zat!!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op zondag 09 juni 2002 21:08 schreef AMDFreak het volgende:
... reden... ?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Een foto moet je altijd maken op de hoogste reso die je camera kan maken. Resizen kan altijd nog. Daar komt nog eens bij dat als je de foto's uit wilt printen niet veel met 800x600 kunt IMHO.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-03 13:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik neem iig mijn 256MB RiData Compact Flash kaart mee in me Coolpix 885. *D
Misschien koop ik tegen die tijd (augustus) nog een kaart erbij en verkoop hem later. :)

Weet iemand een winkel waar ze Cf-Cards verhuren? :?

Whatever.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-03 08:43

Tjark

DON'T PANIC

Laat jij maar eens een foto op die resolutie afdrukken en dan ook 1tje van 1600x1200 (of beter).

Je zult dan altijd zien dat net _die_ foto die zo leuk is, dan maar op zo'n low res is genomen. Kun je 'm nooit meer fatsoenlijk laten afdrukken, en alleen maar omdat je zo'n 'knieperd' bent geweest met geheugen.

Kun je wel zeggen dat jij nooit die foto's laat afdrukken, maar veel mensen wel.

*insert signature here

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

...en 640kb is ook meer dan genoeg voor iedereen :D

1600x1200 is echt wel het minimum als je nog leuke afdrukken wilt maken van je vakantie...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-03 13:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

ik schiet al me foto's @ max resolutie.... vind het zonder om ze van lagere kwaliteit te hebben. :X

Whatever.

Verwijderd

512 mb

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:38
Dr_Flash,

Kijk es in hieronder volgend (oude) topic, gaat over iets soortgelijks wel, maar je heb er misschien iets aan .....

[topic=440812/3/25]

verder een kaartje van 512Mb? woei die zijn nietecht goedkoop hoor!

dan kun je beter voor een imagetank of een mindstore gaan, effin lees het genoemde topic maar even. :)

dacht het zelf ook met kaartjes te kunnen doen..

* Cybersijp heb nu een gave laptop er voor aangeschaft ,( niet zo groot en zwaar ,een sub note book) :7

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

ik zou 512 MB ( mayb 128 meer ) meenemen, en goed controleren wat je heb genomen, nutteloze lelijke shots weg gooien enzo

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 10 juni 2002 00:08 schreef itsgreen het volgende:
ik zou 512 MB ( mayb 128 meer ) meenemen, en goed controleren wat je heb genomen, nutteloze lelijke shots weg gooien enzo
Kan je beter 2x 256 MB ofzo nemen, dan ben je nog goedkoper uit dan wanneer je 1x 512 MB koopt... bij Informatique (voorbeeldje) kost bijv een 256 MB CF1-card 142 euro, en eentje van 512 MB (ook CF1) kost 375 euro... 2x 256 is dus 284 euro...

Virussen? Scan ze hier!

• hduijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09-2022
Op zondag 09 juni 2002 19:52 schreef BlackMage het volgende:
Er bestaat toch ook een apparaatje waarop je die foto's kan zetten?? met een laptop hddtje van 10 gig heb je echt wel genoeg aan hoor.
Ik zit inderdaad er ook wel over te denken om er één aan te schaffen, helaas zijn ze best wel prijzig. 475EUR kosten ze hier: http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Diversen/Imagetank.htm

En ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt hoeveel je meeneemt.. 128MB zou voldoende moeten zijn als je ze later wil laten zien aan iedereen. Een diashow van 500 foto's lijkt me behoorlijk saai worden. Maar je moet met 128mb wel wat kritischer worden met welke foto's je opslaat en welke je wist..
Pagina: 1