Hoe kan je in access instellen dat als je een formulier opent, de beginwaarde 06 is. Wanneer je dit met standaardwaarde doet, verdwijnt die 0 omdat, het een numeriek getal is. Ook moet de record niet ingevoegd kunnen worden, als de beginwaarde niet 06 is. Somebody?
Wat moet 06 zijn? Is '06' een tekstveld of numeriek veld?
Is 06 niet gelijk aan 6?
Waar heb je het over?
Is 06 niet gelijk aan 6?
Waar heb je het over?
ik heb het dan over een mobiel telefoonnummer, dus een numerieke waarde en die 0 voor die 6 moet ook blijven staan, als je iets invult, maar die haalt ie automatisch weg.
titel aangepast
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dan denk ik dat het beter is om van het numeriek veld Telefoonnummer een tekstveld te maken (trouwens, waarom zou je daarvoor een numeriek veld voor gebruiken?)Op zondag 09 juni 2002 18:19 schreef pehape het volgende:
Hoe kan je in access instellen dat als je een formulier opent, de beginwaarde 06 is. Wanneer je dit met standaardwaarde doet, verdwijnt die 0 omdat, het een numeriek getal is. Ook moet de record niet ingevoegd kunnen worden, als de beginwaarde niet 06 is. Somebody?
Bij een tekstveld moet je dan bij Standaardwaarde: "06" zetten (aanhalingstekens moeten erbij omdat het tekst is natuurlijk)
Als je een beetje zoekt en probeert moet zulk een probleempje toch snel op te lossen zijn dacht ik
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
-Avalanche- heeft gelijk je moet er een tekstveld van maken, dan kun je de standaardwaarde of op het formulier, of gelijk in de database instellen.
Bikkelen gebeurt pas na 2:00
maak een inputmask
maak hem iets als dit:
"06"-########
zo zul je altijd 06- zien, en de rest is in te vullen (maximaal 8 cijfers.
Properties en input mask dus
maak hem iets als dit:
"06"-########
-- Altijd blijven prutsen --
Verwijderd
Inderdaad, de enige juiste oplossing. let op, dit kan dus alleen bij een text/datum vak. Overigens is daar dan ook een redelijk easy wizard voor...Op maandag 10 juni 2002 18:46 schreef FoggyFreek het volgende:
maak een inputmask
maak hem iets als dit:
"06"-########
Pagina: 1