Audigy + Leadtek!!

Pagina: 1
Acties:

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 08:27
Allereerst maar ff het zegje dat ik wel degelijk gezocht heb, en ik heb ook de faq gelezen.. :) Ik ben van mening dat het een heel vaag probleem is, en daarom maar een nieuwe topic..

Okey het volgende is gebeurt:
Ik heb me comp upgedate met een leadtek Winfast A250 Ultra(hiervoor een Elsa Gladiac 920).. Nu had ik maar meteen een nieuwe installatie ingedachte van win2k.. Maar heel me comp wilde niet opstarten, totaal geen beeld.. Na een hoop gekut werkte het toch met me allereerste setting (met pci kaarten enzow).. Beetje wazig.. Maarjah alles werkt dus ineens.. Al sla je me dood waarom.. :)

Nu ik dus lekker win2k verder installeren.. Alles verliep vlekkeloos totdat ik me Audigy ging installeren.. Vreemd genoeg wilde hij na de drivers geen geluid geven.. Noujah een ander pci slot deed uitkomst, en jahhor geluid door 2 boxen.. Nujah ik denk gooi er een update overheen.. En wat zegt die dan vrolijk: Meneertje u heeft geen audigy?? :?.. Het komt er dus op neer dat het het oude vertrouwde 2 speaker probleem is, maar vind het beetje vreemd dat hij die driver update ook niet wil pakken.. En met me Elsa werkte alles perfect, nooit geen probs mee..

Sys:
Abit KR7a (non-raid)
Audigy Player
Leadtek Winfast A250 Ultra
Promise Ultra133 TX2
3com 3C905B-TX

Ben nu toch echt op het punt dat ik hem het raam uit ga kachelen.. :( Dus graag zinvolle reacties..

[edit] Ik heb hem op nog 2 andere computers geprobeert, en hij had daar bij de 1 ook vage problemen en ook met een leadtek erin, bij die ander had die geen problemen.. Ik verdenk me Via-chippie niet omdat hij het al gewoon perfect gedaan heeft..

AudioHQ die staat btw wel op 4 speakers.. :( Als ik me speakersetje andersom aansluit dan krijg ik alleen me achterste speakers, me boxen zijn dus wel okey..

Heb ook alle biosen geupdate.. Je weet nooit.. :)

| I've got permission to color outside the lines |

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 18:06 schreef Joep het volgende:
Het komt er dus op neer dat het het oude vertrouwde 2 speaker probleem is, maar vind het beetje vreemd dat hij die driver update ook niet wil pakken...
Dit topic zal wel niet zo lang meer leven, we hebben namelijk nogal wat sluitgrage modjes (misschien is dat wel goed, misschien ook niet).

Wat je moet hebben is de nieuwe Audigy drivers die officieel nog niet uit zijn. Ik zal ze ff voor je zoeken (tegen de tijd dat ik ze gevonden heb, is dit topic misschien al dicht).

/edit: Hier zijn ze:
ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp20501-21000/SP20920.exe
Zijn drivers die compaq al gebruikt, maar Creative officieel nog niet. Ze werken perfect daar en tegen.

Gevonden in dit topic
[topic=490860/2/25]

Je hebt ook nog een mixer nodig, als je je mail adres ff geeft dan stuur ik hem wel (~4 mb). Ik weet namelijk niet of je adres in je profiel wel echt klopt :).

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 08:27
Hehe ik heb de kaart laten testen door de mooie td van informatique (was ex-medewerker), en er was dus wel degelijk een hardware probleem.. Dus van mij kan deze dicht.. :)

Toch tnx voor de reactie.. Trouwens met het snel sluiten leek me hier niet het geval.. Er is toch wel degelijk aangetoond dat ik onderzoek heb gedaan naar het een en ander, en ook dat er een hoop geprobeerd is.. ;)

| I've got permission to color outside the lines |