Toon posts:

hi8 als security cam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat een stel idioten al 2x dingen aan mijn pa zijn auto hebben gesloopt, sloten kapot gemaakt en band lek gestoken, wil ik een soort van beveiligings camera maken van een sony hi8 cam. Ik heb deze aangesloten op mijn video in van mn gf4 en maak gebruik van het programma WebCCTV. Dit programma maakt een simpel filmpje van ongeveer 4fps als er beweging in het beeld is. Nou is mijn vraag, is dit slecht voor zo'n camera (lens?)? Hij is er natuurlijk niet voor gemaakt om een uurtje of 8 achter elkaar aan de staan op een gericht punt. In de camera zit een soort van mini z/w tvtje. Geen lcd scherm zoals gebruikelijk bij hedendaagse camera's. Waar ik bang voor ben is dat het schermpje inbrand...
Ik hoop dat iemand mij hier een beetje duidelijkheid over kan verschaffen zodat ik die @#%&!* vast kan leggen op mijn computer en de politie er eens wat aan kan doen.

Verwijderd

Ohnee, wat bizonder vervelend! :(

Zoals ik al eerder gezegd heb, lijkt het me reeel om te zeggen dat iedereen TEN ALLEN TIJDE van elkaars zooi afblijft.

Je vraag over die cam kan ik niet beantwoorden, maar waar ik even wat over wil zeggen:
Stel dat het allemaal werkt, en je hebt weer schade geconstateerd, en je hebt een opname van de dader. Wat moet je dan? Videobeelden zijn voor de politie geen bewijsmateriaal meer (met dank aan de computer). Je kan niet zelf gaan beuken, je kan vrijwel niets.

Rest mij je te adviseren, het volgende topic te lezen, met name mijn reactie :D op de 2e pagina. Want: voorkomen is de enige remedie!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/370643
[sub] /me heeft eergister een BMW 5.20i gekocht uit '86! 8-) , zijn eerste auto. Het aanraken van zijn aanwinst kan dodelijke gevolgend hebben! (8> [/sub]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 21:19 schreef Coolcase het volgende:
Ohnee, wat bizonder vervelend! :(

Zoals ik al eerder gezegd heb, lijkt het me reeel om te zeggen dat iedereen TEN ALLEN TIJDE van elkaars zooi afblijft.

Je vraag over die cam kan ik niet beantwoorden, maar waar ik even wat over wil zeggen:
Stel dat het allemaal werkt, en je hebt weer schade geconstateerd, en je hebt een opname van de dader. Wat moet je dan? Videobeelden zijn voor de politie geen bewijsmateriaal meer (met dank aan de computer). Je kan niet zelf gaan beuken, je kan vrijwel niets.

Rest mij je te adviseren, het volgende topic te lezen, met name mijn reactie :D op de 2e pagina. Want: voorkomen is de enige remedie!

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/370643
[sub] /me heeft eergister een BMW 5.20i gekocht uit '86! 8-) , zijn eerste auto. Het aanraken van zijn aanwinst kan dodelijke gevolgend hebben! (8> [/sub]
Ik heb het topic gelezen, maar denk niet dat mijn pa dat zo leuk zou vinden ;)
Maar we weten wel ongeveer welke gasten het doen. En ze zijn er alleen op uit om dingen te slopen, niet om te jatten ofzo. Nog niet iig :(
Maarja, zonder helemaal zeker te weten wie het zijn doet de politie helemaal niks. Als ik ze op video heb zullen ze er vast wel achteraan gaan omdat deze groep heel wat meer problemen veroorzaakt.

Verwijderd

Ouders zijn vaak tegenstrijdig...
De auto mag niet stuk, kom je met een wereldidee, is dat ook weer niet goed! *superzucht*

Ik hoop dat de politie gelooft dat je ongesoepte beelden hebt...
Krijg persoonlijk geen problemen met dit soort lui! Be carefull dude!