ISA server logging naar SQL.

Pagina: 1
Acties:

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ten eerste, ik heb niet veel verstand voor databases dus als ik iets verkeerd zeg dan kunnen jullie me corrigeren.

Ik heb veel ervaring met ISA en liet tot verkort het verkeer loggen via de platte tekst manier van ISA zelf, die het vervolgens omzette naar HTML bestanden. Echter wil ik meer van me gebruikers zien, browse activiteit e.d.

Ik heb ISA geconfigureerd dat hij naar een SQL database moet loggen. SQL draait op de ISA 2000 box. Ik heb een nieuwe database aangemaakt, daar de tabellen aangemaakt dmv een scriptje. En ISA logt er goed in, kan met een query zien dat er data ingepompt wordt. (alle 3 de log functies, proxy/packet filtering/uhm ff kwijt)

Nu wil ik dus deze data uitlezen. Mijn vraag is dus, zijn er al kant en klare .ASP/.PHP pagina's/scripts die deze data netjes kunnen laten vertonen op een pagina? Zijn er andere applicaties die dit mooi kunnen doen? Of is het makkelijk zelf te doen m.b.v. frontpage+database mogelijkheid daarin op IIS + server extenties.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
is echt heeeeel simpel te doen met frontpage, heb het ongeveer een jaartje geleden ook zo gedaan,

je hoeft er overigens geen frontpage extensions op die www server te zetten, een simpele odbc koppeling naar de database is voldoende,

A wise man's life is based around fuck you

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
OK, voor mekaar echter de informatie die gelogt wordt is ENORM! Alle GET's van elke site staan erin. Dus ook elk plaatje, is er een manier om uit te sorteren enkelt wie naar welke site op welk tijdstip komt?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 16:42
hangt natuurlijk van de gegevens af die je logt.
Ten eerste moeten de gegevens die jij als voorwaarde wilt gebruiken gelogd worden.
Dan is het een kwestie van een querie draaien ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Ni verstandig.. word supertraag met ODBC/SQL logging.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik zag een maandje geleden dat Tiny Software (de schrijver van WinRoute) ook een firewall/logging pakket voor het enterprise op de markt heeft gezet, waarbij SQL een vereiste is om te installeren. Dit pakket doet dus ook de logging in SQL. Er is een trail-versie van te dl-en, misschien kun je daar iets uit halen?

Zie CMDS.

P.S.: Aan de hardware requirements van dit pakket te zien is het inderdaad een vrij zware oplossing.... Om over schijfruimte (tot 10GB) nog maar te zwijgen!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• Zwelgje
Op dinsdag 11 juni 2002 13:55 schreef Lexxie het volgende:
Ni verstandig.. word supertraag met ODBC/SQL logging.
hangt echt allemaal van de snelheid van je SQL server af, zo maar zeggen dat het trager is middels odbc/sql is wat ver gezocht,

naar een .txt file (standaard) is ook niet al te snel natuurlijk (veel diskactiviteit!)

Verwijderd

Volgens mij bedoeld de topicstarter software dat alle log-data netjes en overzichtelijk weergeeft. Zoiets als Statistic Server voor IIS logs.

Ik ben namelijk ook op zoek naar zoiets, want de hoeveelheid data dat gelogd wordt is echt GIGANTISCH! (en onoverzichtelijk) :'(

• Zwelgje
Op maandag 24 juni 2002 16:37 schreef Jeroenvw het volgende:
Volgens mij bedoeld de topicstarter software dat alle log-data netjes en overzichtelijk weergeeft. Zoiets als Statistic Server voor IIS logs.

Ik ben namelijk ook op zoek naar zoiets, want de hoeveelheid data dat gelogd wordt is echt GIGANTISCH! (en onoverzichtelijk) :'(
tja netjes en overzichtelijk kun je het toch zelf maken? met de juiste query's kun je deze gegevens uit de database trekken (dat wat je graag wilt laten zien) en op een webpage plakken..

of iets als 'funnelweb' nemen (hebben sinds kort ook een freeware versie)

www.quest.com

Funnel Web® Analyzer heet het

Verwijderd

Heb wel wat leuks gevonden als je niet heel veel tijd hebt en toch hele fancy xml tabellen wilt produceren van je isalogs: Webmatrix!

Webmatrix is GRATIS en van Microsoft.. :? :o (nooit gedacht de woorden gratis en microzacht in 1 zin te kunnen zetten :P )

Anyway, download WebMatrix van www.asp.net, maak met de wizard een sql connectie naar je db, sleep de connectie naar je formpje en voila! Meer hoef je niet te doen. En je tabel wordt maximaal 50 rows, en onder de tabel staan netjes linkjes naar de volgende 50 rows etc. etc.
Pagina: 1