[PHP] rijen uit SQL-database 'overslaan'

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Probleem:

ik selecteer nieuws uit een MySQL-database, en nu wil ik dat hij alle berichten selecteert, behalve de drie nieuwste, hoe geef ik dat aan in een query?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• mEdnass
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12-2021
Dat doe je met LIMIT denk ik

Hoe die precies werkt staat in de mysql docs ;)

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 17:24 schreef mEdnass het volgende:
Dat doe je met LIMIT denk ik

Hoe die precies werkt staat in de mysql docs ;)
met LIMIT kan ik wel de eerste drie juist selecteren, maar niet rijen uitsluiten volgens mij. toch :?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 17:49 schreef ImPrEzA het volgende:

[..]

met LIMIT kan ik wel de eerste drie juist selecteren, maar niet rijen uitsluiten volgens mij. toch :?
WHERE?

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 17:51 schreef DiEana het volgende:

[..]

WHERE?
en hoe dan? want
PHP:
1
<?WHERE id != "laatste3berichten"?>

(voorbeeld) lukt in dit geval toch niet?

edit: en met mysql_numrows kan ook niet, omdat er af en toe een uniek nummer (id) mist als er een bericht wordt verwijderd

Verwijderd

haal ze gewoon op en script het in php zo dat hij de eerste 3 niet afdrukt :)
het zijn maar 3 berichtjes... zo erg is dat niet qua performance van je DB denk ik. Ingewikkelde of dubbele query's zorgen waarschijnlijk voor meer load :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35
in ASP kan je gewoon moveNext(); gebruiken, dat moet in PHP toch ook wel kunnen :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sorteren op datum en vervolgens LIMIT 3,50 (2e getal mag je zelf wat invullen natuurlijk)

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 18:14 schreef Orphix het volgende:
Sorteren op datum en vervolgens LIMIT 3,50 (2e getal mag je zelf wat invullen natuurlijk)
ja lijkt me logisch :)
ik dacht dat ie geen datum field had |:( :Z

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
ik was er inmiddels idd achter hoe het met LIMIT *,* kon... ik heb trouwens idd geen datum-field, maar wel unieke id's, daar sorteer ik dus op. (hoe hoger hoe nieuwer)

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Op zondag 09 juni 2002 18:31 schreef ImPrEzA het volgende:
(hoe hoger hoe nieuwer)
Als het niet heel belangrijk is kan je dat doen idd. Na deleten van id's willen sommige dbms'sen die wel eens opvullen..

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
1 van de dingen achter limit is de offset :z daar begint hij :)

dus:

"select * from news order by date asc limit 3,10"

Anders staat het op de http://www.mysql.org site :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

inderdaad limit gebruiken, ordenen op desc (immers hoe hoger het getal hoe nieuwer).

Beetje een manual gehalte vraag, en ook meer een [SQL] vraag dan [PHP], maarja wat maakt het uit he? Je tikt het in PHP in, dus zet je er maar PHP voor terwijl je zelf wel weet dat het een SQL vraag is.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.