Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Hoe die precies werkt staat in de mysql docs
met LIMIT kan ik wel de eerste drie juist selecteren, maar niet rijen uitsluiten volgens mij. tochOp zondag 09 juni 2002 17:24 schreef mEdnass het volgende:
Dat doe je met LIMIT denk ik
Hoe die precies werkt staat in de mysql docs
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Verwijderd
WHERE?Op zondag 09 juni 2002 17:49 schreef ImPrEzA het volgende:
[..]
met LIMIT kan ik wel de eerste drie juist selecteren, maar niet rijen uitsluiten volgens mij. toch
en hoe dan? wantOp zondag 09 juni 2002 17:51 schreef DiEana het volgende:
[..]
WHERE?
1
| <?WHERE id != "laatste3berichten"?> |
(voorbeeld) lukt in dit geval toch niet?
edit: en met mysql_numrows kan ook niet, omdat er af en toe een uniek nummer (id) mist als er een bericht wordt verwijderd
Verwijderd
het zijn maar 3 berichtjes... zo erg is dat niet qua performance van je DB denk ik. Ingewikkelde of dubbele query's zorgen waarschijnlijk voor meer load
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
ja lijkt me logischOp zondag 09 juni 2002 18:14 schreef Orphix het volgende:
Sorteren op datum en vervolgens LIMIT 3,50 (2e getal mag je zelf wat invullen natuurlijk)
ik dacht dat ie geen datum field had
Als het niet heel belangrijk is kan je dat doen idd. Na deleten van id's willen sommige dbms'sen die wel eens opvullen..Op zondag 09 juni 2002 18:31 schreef ImPrEzA het volgende:
(hoe hoger hoe nieuwer)
dus:
"select * from news order by date asc limit 3,10"
Anders staat het op de http://www.mysql.org site
Beetje een manual gehalte vraag, en ook meer een [SQL] vraag dan [PHP], maarja wat maakt het uit he? Je tikt het in PHP in, dus zet je er maar PHP voor terwijl je zelf wel weet dat het een SQL vraag is.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Dit topic is gesloten.
![]()