Toon posts:

Welke HD 80GB?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke van de twee hd's kan ik het beste voor gaan?

-IBM Deskstar 120GXP, 80Gb, IDE, 7200rpm U-ATA100
-Maxtor DiamondMax Plus D740X 80Gb 7200rpm U-ATA133

Abit KT7a mobo ondersteund toch wel een 80GB HD, als het niet zo is hoor ik het wel.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Daar kunnen wij niet over oordelen. Persoonlijk zou ik(als ik tussen deze 2 moest kiezen) de Maxtor nemen, omdat IBM IMHO niet niet goed genoeg bewezen heeft HDs te kunnen maken die betrouwbaak genoeg zijn.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04 15:44
Op zondag 09 juni 2002 17:08 schreef SH007 het volgende:
Daar kunnen wij niet over oordelen. Persoonlijk zou ik(als ik tussen deze 2 moest kiezen) de Maxtor nemen, omdat IBM IMHO niet niet goed genoeg bewezen heeft HDs te kunnen maken die betrouwbaak genoeg zijn.
sluit ik me helemaal bij aan.
zelf heb ik 2 van die maxtors 40gb in raid-0 hangen en ze zijn zeer betrouwbaar.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 15:21
precies deze vraag was pas terug ook op het forum. Ik zou de IBM nemen, goedkoper (135 bij aci-computers tegen 155) en sneller (check www.storagereview.com).

Verwijderd

kheb zelf vorige week nog een maxtor 80gb 7200 rpm gekocht..
kvind hem opzich redelijk stil en snel

het is gewoon een goede harddisk! :)

Verwijderd

Topicstarter
HD's zijn ongeveer even duur.
IBM = € 138,23
Maxtor = € 134,90

Het wordt dan wellicht de Maxtor.

Verwijderd

Topicstarter
Maxtor DiamondMax Plus D740X 80Gb 7200rpm U-ATA133(Liquid Bearing)

Kan iemand mij uitleggen wat dat Liquid Bearing inhoud?

Verwijderd

Ik heb nou al een hele lange tijd een 45 GB IBM, ik blijf op IBM vertrouwen voorlopig.

Maar ieder zijn meug uiteraard. :D

Verwijderd

Liquid bearing:

Als het goed is inderdaad kogellagers die in vloestof liggen voor een stabielere platter.
kan me vergissen, ik zit nu te gissen. ;)

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 17:15 schreef kevinOhdie het volgende:
Maxtor DiamondMax Plus D740X 80Gb 7200rpm U-ATA133(Liquid Bearing)

Kan iemand mij uitleggen wat dat Liquid Bearing inhoud?
Ik heb em, en hij is in ieder geval een stuk stiller :)

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
laat ik je een ding vertellen:

ik had eerst twee ibm's schijven vanwege hun snelle prestaties. maar deze gingen allebij zeker vijf keer kapot (je krijgt wel nieuwe! maar dat wwrkt niet voor mij). toen ben ik overgestap op twee maxtors, en ik vondt ze even snel. maar de maxtors maken wel meer geluid.

nu heb ik een maxtor 80gb in een silent drive en je hoort hem niet en ik heb nog nooit een probleem gehad met deze maxtors.

dit zijn dus die nieuwe ata 133 schijven.

dus als je gegevens je heilig zijn raad ik je de maxtors aan, wil je een paar procent meer snelheid? dan neem je met alle risiko van dien de ibm's

ik beweer NIET dat maxtors feiloos zijn, maar wel veel betrouwbaarder dan de ibm schijven.

kortom, ik vindt die maxtor 80gb ata 133 de beste schijf tot nu toe.

veel suc6 met kiezen

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 17:20 schreef GuidoHuis het volgende:
laat ik je een ding vertellen:

ik had eerst twee ibm's schijven vanwege hun snelle prestaties. maar deze gingen allebij zeker vijf keer kapot (je krijgt wel nieuwe! maar dat wwrkt niet voor mij). toen ben ik overgestap op twee maxtors, en ik vondt ze even snel. maar de maxtors maken wel meer geluid.

nu heb ik een maxtor 80gb in een silent drive en je hoort hem niet en ik heb nog nooit een probleem gehad met deze maxtors.

dit zijn dus die nieuwe ata 133 schijven.

dus als je gegevens je heilig zijn raad ik je de maxtors aan, wil je een paar procent meer snelheid? dan neem je met alle risiko van dien de ibm's

ik beweer NIET dat maxtors feiloos zijn, maar wel veel betrouwbaarder dan de ibm schijven.

kortom, ik vindt die maxtor 80gb ata 133 de beste schijf tot nu toe.

veel suc6 met kiezen
Die Maxtor zijn ook niet 100% betrouwbaar kwam ik vandaag achter :(

[topic=519462/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

Het wordt de Maxtor DiamondMax Plus D740X 80Gb 7200rpm U-ATA133.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Ik heb zelf 2 van die Maxtor schijfjes , er is nu ook een liquid versie uitgekomen zi eik. Die zullen vast nog stiller zijn :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 17:26 schreef Mary Wana het volgende:
Ik heb zelf 2 van die Maxtor schijfjes , er is nu ook een liquid versie uitgekomen zi eik. Die zullen vast nog stiller zijn :)
Klopt, mega stil :7

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

prima.. volgende keer ff wat beter kijken wat je wil enzo
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.