Sommige Mp3's spelen niet meer af

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 22:05
Ik merkte van de week ineens toen ik mijn Mp3 schijf s wat ging opruimen, dat sommige mp'3 ineens niet meer wilden spelen. Dat deden ze eerst wel. In winamp loopt de tijd wel, er komt alleen geen geluid uit. Ook de equilizer blijft dood.
Als ik de nummers open in Windows Mediaplayer doen ze het ook niet en als ik ze open in Cool Edit Pro 2000 zie ik een flatline, dus er is volgens Cool Edit geen geluid aanwezig.

Echter de mp3's spelen wel af op andere pc's, dus aan de mp3's ligt het niet lijkt mij. En voor de duidelijkheid het is dus maar bij een aantal mp3's. Sommige spelen gewoon wel goed zoals altijd, alleen sommige (die het eerst wel deden) doen het ineens niet meer.

Ik heb eerst geprobeerd winamp eropniew overheen te gooien, dit hielp niet. Toen heb ik winamp gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd, ook dit bracht geen oplossing.

Even nog wat info: Ik draai W2k AS, Winamp 2.76 en heb een Soundblaster Live! Player 1024.

Wie denkt het te weten en wordt mijn held? >:)

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Verwijderd

Check maar 1ns of er geen virus op je PC zit.
De simpelste manier is om een MP3 in Notepad te openen. Staat er een of andere broncode dan is t een virus. (ben ff de naam ervan kwijt) Daarna een virusscanner om t zaakie op te ruimen.

edit:

sorry Notepad zal niet gaan. (>64Kb) Probeer wordpad of hoe dat ding heet ff. (kheb m niet op deze staan) Die kan wel grotere bestanden aan.

• ColdFusion
Wat bedoel je precies met broncode? Als ik een nummer in notepad open krijg ik zoiets:
code:
1
ÿú’ Œ7S…0À W„Ê`¤¤ L‚Abs€œH,ƒÐ^&©mÙª

Is maar een stukje hoor >:) Zal niet alles hier pasten.

En ik draai verder een virusscanner en update m ook regelmatig (2x per week). Ik draai Norton Antivirus Corporate Edition.

En overigens als het een virus is wat de Mp3's aantast, dan zouden ze het ook niet op andere pc's moeten doen IMO. Maar ze spelen wel gewoon normaal af op alle andere pc's die ik heb geprobeerd.

Verwijderd

Nee dat ziet er niet uit als het virus waar ik het over heb. (BTWE ik zie aan je post dat je scant dus dan zit het wel snor) OK, dan ben ik klaar.

Weet het dus niet.

Verwijderd

Nee dat hoeft niet. Dat ligt eraan of je bestandsextentie's weergeeft. En je windows versie ook geloof ik.
Anyway ik ben beniewd wat het wel is en check de thread nog wel1ns

• ColdFusion
Op zondag 09 juni 2002 17:18 schreef Celcius het volgende:
Nee dat hoeft niet. Dat ligt eraan of je bestandsextentie's weergeeft. En je windows versie ook geloof ik.
Anyway ik ben beniewd wat het wel is en check de thread nog wel1ns
Met bestandextensie aan of uit maakt ook geen verschil...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op zondag 09 juni 2002 17:12 schreef ColdFusion het volgende:
Wat bedoel je precies met broncode? Als ik een nummer in notepad open krijg ik zoiets:
code:
1
ÿú’ Œ7S…0À W„Ê`¤¤ L‚Abs€œH,ƒÐ^&©mÙª
hmmm... das wel rare data voor een mp3 file, tenzij het een ID3 TAG is. Dan is het oke.
In een mp3 file kun je inprincipe nooit leesbare woorden zien (behalve dan de ID3 TAG).
als er geen ID3 TAG in deze MP3 file zit dan moet je maar eens aan een virus denken.

Anders zou je eens moeten kijken welke mp3 decoder er door je systeem gebruikt word, herinstalleer de windows media player eens, die wil nog wel eens eigenwijs een "goede" decoder op je systeem plakken.
Winamp enzo zouden daar nog wel eens een stukje profijt van kunnen hebben.
Is maar een stukje hoor >:) Zal niet alles hier pasten.
pff. gelukkig... 8-)

Alles kan stuk.

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 08:45
hee. ik dacht dat ik de enige was met dit probleem. ik heb het zelfs moet mp3tjes die op cd's staan, dus nooit een virus kunnen bevatten (aangezien ik ze vroeger ook vanaf diezelfde cd speelde). in winamp doen ze niets. in windows media player op dezelfde pc wel.

de enige remedie die ik tot nu toe heb kunnen vinden is het re-encoden van de mp3tjes met iets als xing-mpeg-encoder.

• ColdFusion
Okee ik heb nu het volgende gedaan: Ik heb zo'n mp3 die niet meer speelde gedecode met LAME. De wav speelde winamp gewoon af. Daarna de wav weer encoded met LAME en de mp3 speelt ook gewoon... :?

En even voor de duidelijkheid, er is dus echt niets met dat nummer gebeurd verder. Ik had het misschien een maandje niet geluisterd ofzo, heeft het altijd gedaan. Heeft toen een maandje *stil gestaan* op mn HD en toen deed ie het ineens niet meer. (Het is overigens bij meerdere nummers)

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17

joker1977

Tweakert

Op maandag 10 juni 2002 12:59 schreef ColdFusion het volgende:
Okee ik heb nu het volgende gedaan: Ik heb zo'n mp3 die niet meer speelde gedecode met LAME. De wav speelde winamp gewoon af. Daarna de wav weer encoded met LAME en de mp3 speelt ook gewoon... :?

En even voor de duidelijkheid, er is dus echt niets met dat nummer gebeurd verder. Ik had het misschien een maandje niet geluisterd ofzo, heeft het altijd gedaan. Heeft toen een maandje *stil gestaan* op mn HD en toen deed ie het ineens niet meer. (Het is overigens bij meerdere nummers)
Decoderen met LAME is wel mogelijk? Dan is het bestand dus nog wel intact.

De enige conclusie die ik dan kan trekken is dat er iets mis gaat bij het decoderen van de MP3. Misschien is je MP3-decompressor codec een tikkie van streek? Of wordt de MP3 door de verkeerde codec gestuurd, die de data niet begrijpt ? Dat probleem wordt bevestigd door het feit dat de MP3 wel wil afspelen op een andere PC.

• ColdFusion
Op maandag 10 juni 2002 13:25 schreef joker1977 het volgende:

[..]

Decoderen met LAME is wel mogelijk? Dan is het bestand dus nog wel intact.

De enige conclusie die ik dan kan trekken is dat er iets mis gaat bij het decoderen van de MP3. Misschien is je MP3-decompressor codec een tikkie van streek? Of wordt de MP3 door de verkeerde codec gestuurd, die de data niet begrijpt ? Dat probleem wordt bevestigd door het feit dat de MP3 wel wil afspelen op een andere PC.
Daar zou wat voor te zeggen zijn ware het niet dat het dus niet bij alle mp3's is. De meeste mp3's spelen gewoon nog wel. Dus de codec lijkt het IMO gewoon nog goed te doen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op maandag 10 juni 2002 14:50 schreef ColdFusion het volgende:

[..]

Daar zou wat voor te zeggen zijn ware het niet dat het dus niet bij alle mp3's is. De meeste mp3's spelen gewoon nog wel. Dus de codec lijkt het IMO gewoon nog goed te doen.
en toch ligt het daaraan... kennelijk is ie "van streek" zoals al eerder vermeld...

Alles kan stuk.

• ColdFusion
WMP uninstalled, winamp uninstalled, Mp3 codec verwijderd. *reboot*
WMP opnieuw installed, winamp opnieuw installed, Kristal Studio Codecs Pack 4.3.3 installed. *reboot*

En het werkt weer als een trein nu :)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 11 juni 2002 23:14 schreef ColdFusion het volgende:
[..]
En het werkt weer als een trein nu :)