Grote post hier je vragen over X topics

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik vind dit soort topics maar irritant en ik zal even uitleggen waarom.

Ik neem even een voorbeeld van me zelf:
Ik heb GTA3 en ik wil het met mijn Joystick spelen, maar dat krijg ik niet aan de praat, dus ik post het in het grote GTA3 problemen topic, maar daar komt geen reactie, dus ik post het nog een keer, nog niets.

Het is nu niet de bedoeling dat dit voorbeeld wordt behandeld!!!

In deze grote topics wordt bijna niet meer op elkaar gereageerd, maar iedereen post maar en elkaars posts worden nauwelijks gelezen.

En als je dan iets vraagt dan wordt je verwezen naar een topic van 879 posts en daar vind ik echt niet zomaar een oplossing! ik ben niet van plan om bijv 879 posts door te gaan lezen, waarvaan vaak 70% rotzooi is, die er best uit zou kunnen.

Ik zeg nu niet dat iedereen, zijn eigen draadje moet mogen openen, maar dat iedereen toch wel de posts van elkaar leest.

Zo kijk ik er tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[topic=480042/1/100]

Vanochtend poste ik een vraag in [topic=511174/1/100] en binnen 10 minuten had ik gelukkig antwoord op mijn vraag. Meestal begin ik in zo'n groot topic met iets in de trand van "Ik weet niet of dit al geweest is, want om nou 5000+ posts door te lezen".

Persoonlijk kan ik me voorstellen dat als je over een half jaar een vraag hebt over GTA3 en er geen grote topics meer over lopen mensen je hier alsnog naar verwijzen en je hierdoor toch redelijk wat posts moet gaan lezen. Maar for the time being is het wel lekker dat er niet 300 GTA3-topics door mijn [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find#hitstart]Active Topics[/url] lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 17:15 schreef Compubiter het volgende:
[topic=480042/1/100]

Vanochtend poste ik een vraag in [topic=511174/1/100] en binnen 10 minuten had ik gelukkig antwoord op mijn vraag. Meestal begin ik in zo'n groot topic met iets in de trand van "Ik weet niet of dit al geweest is, want om nou 5000+ posts door te lezen".

Persoonlijk kan ik me voorstellen dat als je over een half jaar een vraag hebt over GTA3 en er geen grote topics meer over lopen mensen je hier alsnog naar verwijzen en je hierdoor toch redelijk wat posts moet gaan lezen. Maar for the time being is het wel lekker dat er niet 300 GTA3-topics door mijn [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find#hitstart]Active Topics[/url] lopen.
nee, maar we moeten het nu niet alleen bij GTA3 houden, we moeten het geheel zien, namelijk toen ik iets over de Radeon wilde weten werd ik verwezen naar de 47 delige radeon topics, ja sorry dat werkt toch niet!?

Maar als iedereen nou eens wat beter zou gaan reageren in die topics dan zouden ze een stuk kleiner blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zondag 09 juni 2002 17:19 schreef Snow_King het volgende:

[..]

nee, maar we moeten het nu niet alleen bij GTA3 houden, we moeten het geheel zien, namelijk toen ik iets over de Radeon wilde weten werd ik verwezen naar de 47 delige radeon topics, ja sorry dat werkt toch niet!?

Maar als iedereen nou eens wat beter zou gaan reageren in die topics dan zouden ze een stuk kleiner blijven..
Ik weet dat het niet alleen over GTA3 ging, maar om even bij jouw voorbeeld te blijven ;).

Je werd waarschijnlijk verwezen naar de Radeon topics zodat je daar je vraag kon stellen. Ben het wel met je eens dat de "Grote" topics teveel chat-topics zijn, mensen die gezellig met elkaar praten. Maar in het topic wat ik aangaf staan argumenten waarom het niet in aparte topics wordt toegestaan.

Hopelijk komt er in het nieuwe forum een mogelijkheid om binnen subfora weer subfora te maken.
Dus bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
Spielerij
  -> GTA3
  -> X-Box
  -> GameCube

En dan hierin alle topics over die onderwerpen plaatsen. Lekker overzichtelijk wat betreft vragen en snel een oplossing op je probleem. Bovendien makkelijker uit de Active Topics-lijst te "slopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 15:02

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 09 juni 2002 17:26 schreef Compubiter het volgende:
Hopelijk komt er in het nieuwe forum een mogelijkheid om binnen subfora weer subfora te maken.
Dus bijvoorbeeld:
Uhm, dat hoop ik zeer zeker niet. Ik ben het met je eens dat een 'groot' topic niet altijd werkt maar 20 'kleine' topics werkt net zo min.

Ik weet het, een groot GTA 3 topic is niet ideaal maar er is geen 'ideale' oplossing helaas ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 11-10 21:07
Op zondag 09 juni 2002 16:44 schreef Snow_King het volgende:
[..]
Moet zeggen dat je groot gelijk hebt. De topics worden meer beschouwt als vuilnisbak waar alle vragen los langs elkaar heen gaan. Meerdere bladzijdes en de hoofddraad is altijd moeilijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijkt me ook handiger om een kleine topic te openen voor je vraag, als je hem niet/niet makkelijk kunt vinden met search.
Dit is ook makkelijker voor mensen die later het zelfde probleem hebben, kunnen ze het sneller vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 11-10 21:07
Op zondag 09 juni 2002 19:35 schreef kaasie het volgende:
het lijkt me ook handiger om een kleine topic te openen voor je vraag, als je hem niet/niet makkelijk kunt vinden met search.
Dit is ook makkelijker voor mensen die later het zelfde probleem hebben, kunnen ze het sneller vinden.
Moet het wel een vraag met inhoud zijn. Anders gaan mensen voor elke poep en scheet een topic openen.

Hoofdtopics moeten gewoon alle kleine vragen beantwoorden en aparte topics voor grote algemene problemen misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaring: ik heb in een topic van 999 reply's sneller mijn antwoord gevonden dan als ik een search voor me neus heb met 333 met iedere 3 reply's :)

Ik zeg niet dat de situatie ideaal is maar als de users blijven komen met de meest domme vragen over GTA3 (bijvoorbeeld :) ) dan liever in 1 topic.

Mensen die geen GTA3 (bijvoorbeeld) spelen hoeven maar 1 topic niet aan te klikken ipv. 333 topics die in de active list staan en de overige onderwerpen verdrukken.

Op het moment dat er een 2de game bijkomt neemt die ellende met die zeer vele topics alleen maar toe :)

Het is helemaal niet erg als in 1 draad meerdere keren dezelfde vraag gesteld word. Je hoeft niet de hele draad te lezen maar verwacht wel dat je om je oren geslagen word door de lezers en posters in die draad.
Overigens: iemand die benieuwd is naar GTA3 (bijvoorbeeld) zal ALTIJD op de hoogte zijn van de inhoud van een draad: game interesseerd de persoon dus volgt hij/zij die draad van het begin af :+

Mocht over een aantal weken de grote draad zijn verdwenen omdat GTA3 (bijvoorbeeld) toch te saai is om te blijven boeien en iemand heeft een vraag zal die vraag heus niet gesloten worden omdat er een grote draad is :)

Zie de andere LA draadjes over dit onderwerp voor nog meer argumenten om wel met grote draadjes te werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jij zult dan wel een lastig probleem hebben waar niemand een oplossing voor weet. Vind je het dan gek dat er geen replys komen? Nee dus. ;)

Dan denk jij gelijk dat het niet gelezen wordt. Nou, dat is dus NIET waar. Het wordt misschien minder gelezen, maarja, mensen die niks met GTA3 hebben hoeven dat toch ook niet te lezen? Lijkt mij een beetje onnozel. :o

Stel nou dat er geen grote topics waren, waren er VEEL topics in SP, zodat het een grote bende wordt zodat niemand iets kan vinden, dat wil je toch ook niet? ;)

Dus die grote topics is volgens mij toch nog wel een aardige oplossing. :)
En een andere oplossing lijkt mij met topix niet echt lukken...

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
hier maak ik uit op dat we alle hoop op het nieuwe forum moet vestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 10 juni 2002 16:53 schreef Snow_King het volgende:
hier maak ik uit op dat we alle hoop op het nieuwe forum moet vestigen?
Niet helemaal. Ik zie geen reden waarom een hoop subforums WEL zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:04
Subforums hoeft niet. Het zou al makkelijk zijn als de search zoekt op posts ipv topics (indien je dat wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 17:08 schreef ddc het volgende:
Subforums hoeft niet. Het zou al makkelijk zijn als de search zoekt op posts ipv topics (indien je dat wilt).
dat zou heel goed werken, want ik vind deze grote topics erg vervelend en kan er geen info uit halen, het is allemaal een beetje gelul en vaak een klein topicje vind ik mijn info makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hoe slecht zou het zijn een boomstructuur te introduceren net als op tweakers.net wordt gebruikt?!?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 10 juni 2002 17:08 schreef ddc het volgende:
Hmm, dat is inderdaad een aardige. Ik weet niet of 'men' dat erin heeft zitten maar het lijkt me wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 17:57 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Hmm, dat is inderdaad een aardige. Ik weet niet of 'men' dat erin heeft zitten maar het lijkt me wel iets.
ja dat lijkt mij ook zeker een idee, want als je namelijk zoekt op onderwerp en inhoud en je krijgt een topic van 999 posts, tja dan ben je ff aan het zoeken, ok je kan posts per pagina op 999 zetten, maar das voor modemers niet fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

[topic=506166/1/999]

denk dat het handiger is als we de discussie op een plek houden :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.