286-Laptop probs

Pagina: 1
Acties:

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik heb dus een paar dagen geleden een 286 laptop gekregen om er "even naar te kijken" en als het kon te maken.

Het probleem is als volgt. Hij wilt niet booten. No Operating System found. Van HD. En als ik in het Bios boot-sequence op FDD zet, en er een DOS 4.0 Bootschijfje in prop dan doet hij nog nix. Dus of het bios zet het niet goed over, of de FDD is kapot (bootschijfje is goed).
Ideen om het nog werkende te krijgen ?

Of kan ik anders de HD in m'n kast zetten, OS erop, spellen, textverwerker enz erop er weer in zetten, en ermee gaan werken ?

Alvast bedankt

Wat er ook gebeuren moogh...

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49
In normale laptops zit ook IDE maar ik geloof dat je daar wel een verleng stukje voor moet hebben omdat de aansluiting een soort mini versie is. Ik denk idd dat je floppydrive het begeven heeft maar op jou manier moet het volgens mij wel kunnen. Mits het natuurlijk een IDE schijf is en je dat verloop stukje ergens kan krijgen.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zo'n verloop bestaat inderdaad. Veel computerzaken die er weinig verstand van hebben zullen je wijs proberen te maken dat 't niet bestaat, laat je niet ontmoedigen :).
Wat je zoekt heet een 2.5"->3.5" bracketset (is een set van een adapter voor de stroom&ide-kabel naar de aansluiting op de laptopdisk en twee brackets om 'm in een 3.5" bay kwijt te kunnen).
Suc6 iig :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Staar je niet blind op het IDE converter setje. Controleer eerst of dat wel in je systeem zit. Ik heb zelf namelijk nog nooit een 286 systeem gezien met IDE architectuur erin. Meestal werden hier RLL of MFM schijven aangestuurd. Natuurlijk praat je over laptops weer over een iets andere categorie, maar toch ook weer niet.

Mijn boodschap is dus... Kijk eerst wat voor HD je hebt!...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Iig bedankt voor jullie replys

Wat er ook gebeuren moogh...