[XP] Werkt remote access al vóór inloggen?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:19

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Af en toe heb ik wel eens, als ik op de universiteit aan het werk ben, zoiets van 'shit, had ik dit-en-dit bestand maar meegenomen'.

Ik zit eraan te denken om iets te gaan doen met remote desktop van WinXP. Nou ben ik benieuwd of de volgende sitatie zou werken:

Ik bel naar huis 'kunnen jullie mijn computer aanzetten?'. Mijn computer komt op de WinXP inlogprompt te staan... en dan...

Kan ik dan (als ik ervoor zorg dat remote access altijd aanstaat) al op mijn computer inloggen?

(nog even btw: ik gebruik NAT hier thuis maar ik heb begrepen dat dat dmv portmapping zou moeten werken; correct me if I'm wrong en 2e btw: de client voor remote access werkt die zowel onder win98 als win2k? beiden zijn op de universiteit aanwezig)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

de remote access van xp heeft 24 bits kleuren en die van W2k en 98 alleen maar 256.
Maar het zou moeten werken, ik gebruik het ook weleens. Ip invoeren en klaar zoeken in netwerk enzo.
Xp is gewoon NT dus hij deelt alle netwerk verbindingen (alleen Kabelverbindingen dan, of je moet hem zo ingesteld hebben dat hij ook met analoog belt)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
werkt direct na een boot. En als je alleen je sessie disconnect kom je thuis, log je in en staat alles er zoals jij er mee bezig was. Dit kan ook als je op de Uni uitlogt en ergens anders weer inlogt. Lekker makkelijk allemaal :)

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 09 juni 2002 16:12 schreef Korakal het volgende:
Kan ik dan (als ik ervoor zorg dat remote access altijd aanstaat) al op mijn computer inloggen?
zou zondermeer moeten werken, er vanuit gaande dat de firewall op de universiteit het wel toestaat dat je een RDP sessie mag openen naar je pc ;) (is namelijk niet altijd het geval..)

A wise man's life is based around fuck you

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 16:22 schreef zwelgje het volgende:

[..]

zou zondermeer moeten werken, er vanuit gaande dat de firewall op de universiteit het wel toestaat dat je een RDP sessie mag openen naar je pc ;) (is namelijk niet altijd het geval..)
misschien moet ik ff een move WOS -> NT aanvragen want ik wil nog ff verder vragen :)

1. zijn er mensen die dit vanaf de Universiteit van Amsterdam (roeterseiland) hebben gedaan?

2. de software die je bij remote desktop als CLIENT gebruikt moet je die installeren? ze hebben namelijk van alles geblocked daar (in die zaal is het win98 btw)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 16:54 schreef Korakal het volgende:

[..]

misschien moet ik ff een move WOS -> NT aanvragen want ik wil nog ff verder vragen :)

1. zijn er mensen die dit vanaf de Universiteit van Amsterdam (roeterseiland) hebben gedaan?

2. de software die je bij remote desktop als CLIENT gebruikt moet je die installeren? ze hebben namelijk van alles geblocked daar (in die zaal is het win98 btw)
de client kun je van microsoft downloaden:
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/products/shared/images/exeIcon.gifRemote desktop client (windows 95/98/NT4/2000, alle talen)
3.4 MB file
16 min @ 28.8 Kbps

have fun :)

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 16:54 schreef Korakal het volgende:
Je hebt dus 2 problemen; je mag niks installeren, en je weet niet of de poort openstaat op de firewall (3389)
- Dat installatieprobleem kun je oplossen met de advanced client (webplugin), zoek mij MS effe naar de TSAC
- Die poort kun je testen door een telnet te doen naar je internet ip op poort 3389 en kijken of hij geblokked is.
Indien zo, de poort wijzigen naar iets dat wel open staat: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q306759 Nadeel is dat TSAC niet om kan gaan met alternatieve poorten.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
okdan! bedankt allemaal voor de tips.
ik ga het morgen proberen...

ow nog even: hoe zit het met de beveiliging van remote desktop? is het een beetje veilig om die altijd open te hebben staan? en moet ik m'n firewall hier lokaal uitschakelen?

edit:

firewall heb ik al gevonden, nou nog of het een beetje veilig is om remote desktop altijd aan te hebben staan

• Brazza
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Die poort staat toch altijd open, maar als je ingelogd bent lijkt me dat het niet veilig is omdat je al een username + passwd hebt gegeven.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 22:25 schreef Brazza het volgende:
Die poort staat toch altijd open, maar als je ingelogd bent lijkt me dat het niet veilig is omdat je al een username + passwd hebt gegeven.
w8ff. dat volg ik niet helemaal :?

ik heb een aparte account met beperkte rechten voor remote desktop aangemaakt. is het dan onveilig om de functie 'remote desktop toestaan' aan te laten staan?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
't is gelukt!
alles ging ineens goed, computers hoefden niet te herstarten (win2k)
geen problemen met de firewall dus :)
Pagina: 1