Toon posts:

[delphi] factuur lay-outs ontwerpen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag, ik heb een facturerings programma in delphi gemaakt en de facturen middels QuickReport vorm gegeven. maar nu willen de gebruikers zelf hun facuur lay-out kunnen maken.

iemand een idee hoe je dit mogelijk kan maken, ik kan niets verzinnen, en aan Crystal reports heb ik wel gedacht maar is veel te moeilijk voor de gebruikers.

Verwijderd

Gewoon een samenvoegbestand voor Word aanmaken en dan Word aftrappen ? Daarna kunnen ze zelf naar hartelust de samenvoegvelden etc. plaatsen. Crystal gebruik ik inderdaad ook veel en is te complex voor gebruikers.

Verwijderd

Topicstarter
gebruik jij dan de standaard componenten uit delphi 6 voor office of heb je een andere ??

Verwijderd

Ik gebruik zelf zelden Delphi maar dat lijkt me toch niet zo moeilijk. In VB kun je bv. :

Dim oApp As Object
DoCmd.TransferText acExportMerge, "", "CDQuery", "d:\CD-Hoezen\CD Booklet", False, ""
Set oApp = CreateObject("Word.Application")
oApp.Visible = True
oApp.Documents.Open FileName:="D:\CD-HOEZEN\CD Booklet.doc"

Hier haal je de gegevens uit een database mbv. een query en het gewraakte record wordt gewoon naar een textbestand geexporteerd. Je maakt handmatig een keer booklet.doc aan in Word als samenvoegbestand. Hierna start je een instantie van Word die gelijk booklet.doc opent en die haalt gelijk het benodigde samenvoegbestand op. Mensen kunnen hierna booklet.doc zelf aanpassen en opnieuw opslaan.

In Delphi kan dit toch niet veel moeilijker zijn ?

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Op www.thsd.de kun je een set componenten vinden, waarmee je QuickReports vrij eenvoudig kunt omzetten in QuickReport-achtige, door de gebruiker aan te passen layouts.
Als je bereid bent om het banded-report-principe uit te leggen aan je users is dit een behoorlijk goed setje componenten tegen een lage prijs.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ik heb zelf de gebruikers een word sjabloon gegeven waarin ze kunnen editen... en ze zijn er te vreden over.
Alleen programma technisch is het nog niet helemaal top, maar het werkt wel.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

thsd ja, zoals Delphi32 zegt, die gebruik ik ook.
Pagina: 1