Toon posts:

[win2k] IPC wachtw.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het, het is al 200 keer behandeld, en ja ik heb de search gebruikt maar alles wat ik geprobeerd heb werkt niet! Ik heb 3 pc's in een netwerk, 2 keer windows 2000 en 1 windows 98. Nou krijg ik wanneer ik vanaf de 98 pc in wil loggen op de 2000 stations de melding, //remco/ipc$ geef wachtwoord, nou zoals bij iedereen heb ik geen wachtwoord ingesteld

Wat heb je dan geprobeerd?

- Gast account aan zetten; geen resultaat zelfde probleem;
- Shares eruit gegooid, opnieuw aangemaakt;geen resultaat zelfde probleem;
- Account aangemaakt voor win98 bak. Maar dat is toch gewoon de naam van pc en dan een wachtwoord of niet dan? In ieder geval geen resultaat.
- IPC$ share eruit gegooid, server service uit en aan, geen resultaat.

Kortom ik weet het niet meer, het zit niet echt mee vandaag. Maar goed, kan iemand helpen?

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 15:46
gewoon de login naam invullen en password blank laten ? bij mij lukt dat toch hoor

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik dus ook geen loginnaam invoeren vanaf mijn win98 station. Daar staat alleen de mogelijkheid een wachtwoord in te voeren.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je de FAQ van [forum=19] gelezen hebt, waar deze vraag thuishoort:
Hoe benader ik shares op een andere computer? :)

Maar probeer je ipc$ zelf te benaderen of begrijp ik dat verkeerd?

Maar gast aanzetten op de 2k machine zou genoeg moeten zijn. En dan moet je gast natuurlijk wel rechten geven op de shares.

Anders: accountnaam+passwd waarmee je inlogt op de 98 bak moet gelijk zijn aan account op de 2k bak. Als test kan je deze account even adminrechten geven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

[forum=11] --> [forum=19] :)

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 17:25 schreef F_J_K het volgende:
Ik neem aan dat je de FAQ van [forum=19] gelezen hebt, waar deze vraag thuishoort:
Hoe benader ik shares op een andere computer? :)

Maar probeer je ipc$ zelf te benaderen of begrijp ik dat verkeerd?

Maar gast aanzetten op de 2k machine zou genoeg moeten zijn. En dan moet je gast natuurlijk wel rechten geven op de shares.

Anders: accountnaam+passwd waarmee je inlogt op de 98 bak moet gelijk zijn aan account op de 2k bak. Als test kan je deze account even adminrechten geven.
Idd, heb je 'Gast' wel toegevoegd als gemachtigden bij je share? Ik heb hetzelfde gehad, en zoals bij iedereen werkte het door die account te enabelen.
En over dat loginnaam enzo: ik denk dat je niet de computernaam moet invullen, maar gewoon de gevens die je bij et inloggen in Windows98 invult. Dus bijv. Martijn Janssen, 9823.
Pagina: 1