Toon posts:

KDE 3.* wanneer standaard in Distros ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoelang zal het ongeveer duren voordat de programmeurs van de verschillende soorten Linux varianten de nieuwe KDE zullen intergreren in hun Distros?

Dit vraag ik naar aanleiding van de mislukte installatie van KDE 3.* op mijn Mandrake 8.2 bak. Ik ben dan nogwel een n00b maar in welke preiode schattuh jullie dat ze deze nieuwe KDE zullen meelveren als standaart KDE in nieuwe versies van Linux?

Verwijderd

Naar verwachting zal Slackware 8.1 eind deze maand verschijnen met KDE 3.0.1 standaard aanwezig. :)
En SuSE en RH hebben het toch ook in de nieuwste versies zitten ?

Verwijderd

RedHat 7.3 geeft je al een KDE3.0 bij installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil RH 7.3 dan weleens proberen alleen het enige weerhoud me ervan dat ik nietweet of mijn internet verbinding direct werkt. In Mandrake 8.2 kon je dit instellen tijdens de installatie gebeurt dit ook bij RH of moet ik weer ingewikkeld gaan doen. Ik ben op het gebied van Linux een enorme n00b dus zonder internet kom ik niet ver.

Verwijderd

Debian zou over een maand overschakelen naar KDE3.0 als de default KDE desktop. Normaal gezien had die switchover al moeten plaatsvinden, maar ze wachten momenteel op gcc3.1, die over een paar weken de default compiler wordt van Debian, en die oude getrouwe 2.95 gaat aflossen.

De huidige experimentele packages voor Debian vind je hier.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
In Gentoo Linux zit al KDE 3.0.1 +bugfixes release.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

RH en SuSE hebben hem al in hun nieuwste versies zitten en je netwerk zou het bij de installatie ook al wel moeten doen, dat kan nooit heel erg moeilijk zijn (vooral niet bij SuSE, RH misschien iets meer omdat het wat minder desktop-gericht is). En ja, Debian zal het bij de release na Woody ergens in 2004 ook vast wel erin hebben zitten >:)...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Conectiva 8 heeft ook al KDE3, heeft ook apt-get, en dat is best wel handig.

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30

MadEgg

Tux is lievvv

Op zondag 09 juni 2002 16:21 schreef riotrick het volgende:
In Gentoo Linux zit al KDE 3.0.1 +bugfixes release.
Nou wat een bugfixes... :( De nieuwe KDEmultimedia wil met geen mogelijk compileren, niet met GCC 3.1, en ook niet met GCC 2.95... :( Geen verbetering dus.

Tja

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij niet om het complimeren dat kan ik in dit stadium toch niet ik wil gewoon een Linux distro gebruiksvriendelijk die KDE 3.* standaart ondersteunt zonder dat KDE 2.2.2.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Op zondag 09 juni 2002 16:38 schreef MadEgg het volgende:

[..]

Nou wat een bugfixes... :( De nieuwe KDEmultimedia wil met geen mogelijk compileren, niet met GCC 3.1, en ook niet met GCC 2.95... :( Geen verbetering dus.
Wat gaat er mis dan? Totaal geen probleem hier gehad. gcc 2.95.3

$ epm -q kdemultimedia
kdemultimedia-3.0.1.20020604

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 16:38 schreef MadEgg het volgende:

[..]

:?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
root@warp mnt # emerge -s ^kdemu
[ Results for search key : ^kdemu ]
[ Applications found : 1 ]

*  kde-base/kdemultimedia
    Latest version Available: 3.0.1
    Latest version Installed: 3.0.1
    Homepage:
    Description:

En nee, ik gebruik niet KDE in dagelijks gebruik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Over me Netwerk die het tijdens de installatie ook al moet doen.

Situatie is als volgt:

Internet ---> Router ---> Mijn Pc

Dit zou hij dus standaart moeten herkennen zonder dat ik iets hoef intestellen?

Dan is de keus voor mij snel gemaakt..

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je zult wel het IP van die router moeten geven en jezelf ook nog wel een IP toekennen als je netwerk geen DHCP gebruikt, maar daar houdt het denk ik wel op. De meeste nieuwe distributies zullen de netwerkkaart vanzelf wel herkennen verwacht ik :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 16:43 schreef Sensation16 het volgende:
ik wil gewoon een Linux distro gebruiksvriendelijk die KDE 3.* standaart ondersteunt zonder dat KDE 2.2.2.
Ik heb KDE3.0 zelf nog meer even gebruikt, maar veel beter is het toch ook weeral niet in vergelijking met goed gecompileerde kde2.2.2 binaries hoor.

Nu goed, als je absoluut KDE3.0 nu wenst, dan ga je ofwel naar de winkel om poen uit te geven voor SuSE8.0, ofwel download je wat ISO'tjes van Redhat 7.3. In jouw geval zou ik toch eerder voor SuSE opteren, omdat Redhat net dat tikkeltje minder n00bfriendly is.

Langs de andere kant heeft men mij altijd geleerd dat geduld een deugd is :P

Verwijderd

Topicstarter
Mijn keuze is gevallen ik ga mijn router weer opwarmen voor de iso van Red hat 7.3. Ik heb in het verleden 1 maal ed Hat 7.2 gebruikt maar daar kwam ik ook niet echt it omdat ik er te weinig tijd in stak.

In ben bereid er voor te leren dus dat zal wel moeten ik heb trouwens gehoort van een update van Gnome dit las ik in de Faq op tweakers zag er veel belovend uit. Dus ik zal wel weer moeite hebben met kiezen...

PS : Zijn alle 3 de cds noodzakelijk?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 17:36 schreef Sensation16 het volgende:
PS : Zijn alle 3 de cds noodzakelijk?
cd1 is de installatiecd, de overige cd's staan vol met proggels :)

op welke cd KDE3 staat weet ik niet, als dat op CD2 bijvoorbeeld is, is het wel makkelijk om die ook mee te downloaden :P

Verwijderd

SuSE heeft 'm al... Bij Slackware 8.1 en bij Mandrake 9.0 (duurt helaas nog wel ff :( ) komt ie er zeker bij. Van RedHat heb ik echt geen idee of 'ie erbij zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gewoon 3 ochtens vrij om hem binnen te slurpen waarom een incompleet pakket hebben als je hem volledig kan hebben.

Nu heb ik mijn lokale pub opgezocht naar Red Hat 7.3 en ik kom hier op uit.

ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/RedHat/ftp/pub/redhat/redhat-7.3-en/iso/i386/

hier staan 5 iso files waarvan ik er 3 moet hebben ik weet in ieder geval dat dat de eerste 3 iso files zijn maar wat betekenen die andere 2 zijn dat service packs ofzo?

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Op zondag 09 juni 2002 17:44 schreef Sensation16 het volgende:
Nu heb ik mijn lokale pub opgezocht naar Red Hat 7.3 en ik kom hier op uit.

ftp://ftp.surfnet.nl/pub/os/Linux/distr/RedHat/ftp/pub/redhat/redhat-7.3-en/iso/i386/

hier staan 5 iso files waarvan ik er 3 moet hebben ik weet in ieder geval dat dat de eerste 3 iso files zijn maar wat betekenen die andere 2 zijn dat service packs ofzo?
Je moet vooral hier opletten: "SRPMS" . Dit houd in dat deze iso's vol zitten met de source bestanden van de rpm's. En die heb jij nu niet nodig ;)

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:37
Op zondag 09 juni 2002 16:47 schreef Nelske het volgende:

[..]

:?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
root@warp mnt # emerge -s ^kdemu
[ Results for search key : ^kdemu ]

Latest version Available: 3.0.1
    Homepage:
    Description:

En nee, ik gebruik niet KDE in dagelijks gebruik ;)
eej, ga jij eens 'emerge rsync'en dan!:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
herman root # emerge -s kdemu
[ Results for search key : kdemu ]

Latest version Available: 3.0.1.20020604
    Homepage:
    Description:
    ${DESCRIPTION}Multimedia

en bij mij wilde die nieuwe versie ook niet compileren. Ik heb me ook al stukgebeten op gcc 3.1 maar ben weer lekker terug naar de ouwe vertrouwde 2.95.3

Verwijderd

In de CVS zit een patch waarmee de multimedia zooi wel met gcc 3.1 wil compilen. Hij klapt er als ik het me goed herinner op libmpeg oid uit, nietwaar? Zou nu in ie het moeten doen.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gentoo + gcc3.1 + KDEmultimedia:
compileren met -O2 vlaggen in make.conf. Niet -O3.
En dan gaat het goed bij * AlterEgo :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zondag 09 juni 2002 22:29 schreef AlterEgo het volgende:
Gentoo + gcc3.1 + KDEmultimedia:
compileren met -O2 vlaggen in make.conf. Niet -O3.
En dan gaat het goed bij * AlterEgo :)
Ok, en dan kan je je gaan afvragen waarom je GCC3.1 gebruikt, want als je je optimalisaties omlaag gaat aanpassen, dan klinkt dat toch niet helemaal jofel :P

Ok, ik weet het, op dit moment moet je eigenlijk gewoon nog even wachten als je zonder gedonder performance wilt hebben. Maar ik vond 't toch even grappig :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 09 juni 2002 23:52 schreef intoxicated het volgende:
Ok, en dan kan je je gaan afvragen waarom je GCC3.1 gebruikt, want als je je optimalisaties omlaag gaat aanpassen, dan klinkt dat toch niet helemaal jofel :P
Het risico dat gcc bij hogere optimalisaties (boven -O2 afaik) mogelijk foutieve binaries produceert loop je met oudere gccs (2.95 bijv) ook.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Even spelfout uit topictitel gehaald.
Pagina: 1